Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، مهدی مرتضوی، امروز 2 دی، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: به دستور امام راحل نهضت سوادآموزی در سال 58 تاسیس شد و هدف از تشکیل آن نیز از بین بردن بی سوادی در کشور بوده است.
وی افزود: در سال 90 ساختار آموزشی جدید سوادآموزی پس از تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان مرحله اول آموزش بزرگسالان کشور اجرایی و متناسب با این ساختار سازمان موظف شده مخاطبان خود را در دو دوره سوادآموزی(معادل سوم ابتدایی) و انتقال(معادل ششم ابتدایی) آموزش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه فعالیت‌های سوادآموزی در سه مرحله دوره سوادآموزی، دوره تحکیم سواد و دوره انتقال است، تصریح کرد: دوره سوادآموزی نخستین دوره ورود به فعالیت‌های سوادآموزی است و بی سوادان و افراد کم سواد با ثبت نام و گذراندن 400 ساعت دوره آموزشی در مدت زمان حداقل چهار ماه موفق به کسب دانش و تجربه آموزشی معادل سوم ابتدایی می‌شوند.
مرتضوی تصریح کرد: در دوره تحکیم سواد نیز فعالیت آموزشی بلافاصله بعد از دوره سوادآموزی آغاز می‌شود و هدف آموزشی آن تثبیت و تعمیق سواد است.
وی ادامه داد: در این دوره 14 عنوان کتاب ساده‌نویسی شده در اختیار سوادآموز قرار می‌گیرد که سوادآموزان با گذراندن 200 ساعت آموزش حضوری و غیرحضوری آمادگی لازم برای حضور در دوره انتقال را پیدا می‌کنند.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در دوره انتقال، دانش‌آموختگان دوره سوادآموزی، قبولی‌های چهارم و مردودی‌های پنجم، آموزش رسمی در این دوره شرکت می‌کنند و با گذراندن 600 ساعت فعالیت آموزشی موفق به کسب مدرک تحصیلی معادل ششم ابتدایی می‌شوند و این سوادآموزان می‌توانند در صورت تمایل در متوسطه ثبت‌نام کنند.
مرتضوی با اشاره به طرح آموزش عملی«نماز کلید بهشت»، اظهار کرد: این طرح با هدف تصحیح نماز، تعمیق و تقویت اقامه نماز از سال 96 در استان آغاز شده و این طرح با هدف آموزش 600 نفر آغاز و به دلیل استقبال سوادآموزان در سال جاری با آموزش 1800 نفر در چهار شهر بیرجند، سربیشه، نهبندان و خوسف در حال اجرا است.
وی افزود: همچنین طرح «خواندن با خانواده» به منظور توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و گسترش کارکردهای خواندن با محوریت خانواده در کلاس‌های دوره سوادآموزی و دوره انتقال برگزار می‌شود.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: طرح‌های آموزشی «حلقه‌های کتابخوانی»، «مهارت‌های اساسی زندگی» و طرح آموزشی مقدماتی رایانه از جمله طرح‌هایی است که به منظور ارتقاء و تثبیت مهارت‌های سواد پایه، تقویت روحیه یادگیری و ارتقای فرهنگ عمومی، بالا بردن میزان مهارت اجتماعی و حقوق شهروندی در گروه سنی 10 تا 49 سال، تلفیق سواد با مهارت‌های مورد نیاز سوادآموزان و ایجاد گسترش مهارت استفاده از رایانه برگزار می‌شود.
مرتضوی با اشاره به مراکز یادگیری در استان، بیان کرد: مراکز یادگیری از سال 94 با تعداد سه مرکز در خراسان جنوبی کار خود را آغاز کرده و در حال حاضر نیز با تعداد هفت مشغول به فعالیت است.
وی، هدف از تشکیل این مراکز را تحقق شعار«آموزش برای همه» و کاربردی کردن سواد و ایجاد فرصت یادگیری مادام‌العمر دانست و بیان کرد: در این مراکز، سوادآموزی همراه با آموزش و مهارت‌های اساسی زندگی، حقوق شهروندی، زمینه ایجاد شغل و کسب و کار را فراهم می‌کند.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر 96 درصد از سوادآموزان استان تحت پوشش نهضت سوادآموزی هستند، گفت: خراسان‌جنوبی جز 10 استان برتر در زمینه سوادآموزی در کشور است.
مرتضوی یادآور شد: براساس سرشماری سال 95 حدود 19 هزار نفر بی سواد در استان وجود دارند که این آمار شاید واقعی نباشد و با پایش دوباره به هشت هزار نفر می‌رسند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۷۵۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی از انعقاد تفاهم‌نامه طرح ایران گشت بین بنیاد نخبگان و اداره کل آموزش و پرورش استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدمهدی ایزدخواه در نشست با مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: به منظور ایجاد شناخت، امید و انگیزه در دانش‌آموزان برای تلاش و فعالیت در مراکز پژوهشی، تولیدی و مدیریتی کشور در آینده، بازدیدهای دانش‌آموزی مستعد با همکاری اداره‌‌های کل آموزش و پرورش استان‌ برگزار خواهد شد که در این راستا امروز تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد نخبگان و اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی امضاء شد. 

حمایت از دانش آموزان در قالب طرح شهاب 

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی با بیان اینکه بنیاد ملی نخبگان از دانش آموزان مستعد در قالب طرح شهاب حمایت می‌کند، بیان کرد: طرح شهاب، مهمترین طرح ملی برای شناسایی هوش و استعداد برتر و هدایت دانش‌آموزان است.

ایزدخواه با اشاره به اینکه طرح ایران گشت نیز در آموزش دانش آموزان خیلی مهم و اساسی خواهد بود یادآور شد: آگاه شدن دانش‌آموزان از فعالیت‌ها و ظرفیت‌های پیشرفت کشور،  تقویت حس خودباوری ملی و ارتقای سطح باورهای دانش آموزان از اهداف این طرح است.

وی با تأکید بر آشنایی دانش آموزان با ظرفیت‌های شغلی ادامه داد: شناخت دانش‌آموزان از جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی استان به ویژه مفاخر استان و الگوبرداری از نخبگان علمی استان از اهداف دیگر طرح ایران گشت است.

امیدآفرینی و هدایت تحصیلی با طرح ایران گشت 

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی عنوان کرد: طرح ایران گشت موجب امیدافرینی و هدایت تحصیلی و هویت شغلی و هویت بخشی در دانش آموزان می‌شود، ضمن اینکه به جای الگوبرداری از الگوهای کاذب از نخبگان و فرهیختگان الگوبرداری می‌کنند.  

ایزدخواه عنوان کرد: ‌رشد و بالندگی دانش‌آموزان مستعد در مناطق مختلف و به بهره‌برداری رساندن قابلیت‌ها و توانمندی‌های آنها با تأکید بر مناطق محروم از اهداف این طرح است.  

وی با اشاره به کمک و همراهی مدارس استان برای کشف و هدایت استعدادهای متنوع دانش آموزان، یادآور شد: ارتقای سطح کیفی و فعالیت‌های مدارس در 3محور اصلی ارتقای کیفیت تحصیلی، پرورش مهارت‌های اثرگذار نخبگانی و هدایت استعدادها مدنظر بنیاد نخبگان استان است. 

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از تمهیدات این طرح حمایت از فعالیت دانش آموزان در قالب اردوها و بازدیدهای علمی است. 

ایزدخواه با بیان اینکه این طرح در 16 مدرسه استان آغاز می‌شود ادامه داد: هر مدرسه دوبار در طول طرح بازدید خواهند داشت و 320 میلیون تومان برای این طرح اختصاص داده شده است.  

خراسان جنوبی ظرفیت‌های عالی اما ناشناخته دارد 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: استان دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی است که متأسفانه ناشناخته مانده است. 

سیدعلیرضا موسوی‌نژاد با بیان اینکه هنوز بیرجند، بروجن، بجنورد با هم اشتباه گرفته می‌شوند، یادآور شد: اگر کار منسجمی برای معرفی استان و شناخت دانش آموزان از جاذبه‌ها و نخبگان استان شود قطعا برای پرورش و آموزش آینده سازن کشور قدم‌های بزرگی برداشته‌ایم.  

وی با اشاره به برگزاری اردوهای دانش آموزی به کویرتایر، پدافند غیرعامل و سایر نقاط استان، خاطرنشان کرد: طرح ایران گشت یک کار خاص و ویژه است که ایجاد انگیزه می‌کند و ما از آن حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/ 257

دیگر خبرها

  • برگزاری روانشناسی خودمانی در بهشت مادران
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • آموزش سواد مالی به کودکان
  • دوره‌ی آموزش خبرنگاری در دبیرستان شاهد سردار شهید قاجاریان نیشابور
  • آموزش خبرنگاران شهرستان‌های غرب گیلان
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان