Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@02:23:34 GMT

اما و اگرهای افزایش روغن از زیتون گیلان

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۷۵۵۰۷

اما و اگرهای افزایش روغن از زیتون گیلان

رئیس ایستگاه تحقیقات زیتون رودبار معتقد است با بهبود فرآیند تولید زیتون می توان روغن بیشتری از این محصول به دست آورد.

«یوسفی» ، رئیس ایستگاه تحقیقات زیتون رودبار با اشاره به اینکه از همه ارقام زیتون در گیلان می‌توان روغن کشی کرد، گفت: البته با بهبود فرآیند تولید، می‌توان محصول زیتونی به بار آورد که روغن بیشتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دانش فرآیند تولید درست و زمان مناسب برداشت زیتون روغنی را در اختیار جهاد کشاورزی قرار داده‌ایم تا از طریق مراکز ترویج جهاد کشاورزی در اختیار باغداران قرار گیرد.

یوسفی، از گردآوری و مستند سازی اطلاعات مربوط به خصوصیات شیمیایی روغن زیتون ارقام زرد و ماری خبر داد و گفت: تحقیقات درخصوص دیگر ارقام هم در حال اجراست که پس از تکمیل، برای ثبت به شورای بین‌المللی زیتون جهت تعیین ارزش مادی و معنوی زیتون و ثبت بین‌المللی آن ارسال می‌شود؛ اقدامی که اگر اجرایی شود، محصولات جانبی زیتون از جمله روغن زیتون به عنوان یک برند بین المللی معرفی خواهد شد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۷۵۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید کلزا در ایلام رکورد زد

حشمت اله زرین جوب اظهار کرد: پیش بینی می شود تا پایان زمان برداشت این محصول در اواخر اردیبهشت ماه، میزان تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در استان به ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن برسد.

وی افزود: مقدار تولید دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته ۲۶۰ درصد و عملکرد در واحد سطح هم ۳۵ درصد افزایش یافته است.

زرین جوب ادامه داد: امسال بخش خصوصی (کارخانه های روغن کشی) متولی خرید کلزا با قیمت مصوب دولتی شده و در مدت زمان یک ماهه باید مطالبات کشاورزان را پرداخت کند که تاکنون حدود ۶۰ درصد مطالبه کلزاکاران پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: باتوجه به فسادپذیری بالای کلزا، این دانه روغنی بلافاصله پس از برداشت و خرید، به سمت کارخانه های تولید روغن حمل شده است.

معاون بهبودات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام یادآور شد: استفاده از بذور مناسب، انجام برنامه های آموزشی و ترویجی، مدیریت اصولی عوامل زیان رسان، تغذیه بهینه، رعایت اصول به زراعی، برداشت و خرید آسان و به موقع و حمل مناسب در افزایش تولید دانه روغنی کلزا در استان ایلام تاثیر داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • جمع آوری روغن زیتون با نام تجاری «سابرسو»
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • رهاسازی آب سد سفیدرود
  • پیش بینی تولید بیش از ۲۴ هزار تن باقلا در گلستان
  • آب سد سفیدرود رهاسازی شد
  • آب چاه بخورید اما آب بسته‌بندی شده نه! | حرف‌های جنجالی مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی ؛ دروغ بزرگ مافیای روغن چیست؟ | برنج ایرانی بخورید چون..
  • طالبان خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • تولید کلزا در ایلام رکورد زد
  • لزوم توجه به توسعه باغات زیتون در شهرستان رودبار
  • انعقاد قرار با روس‌ها برای صادرات زیتون رودبار