Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجتبی فوقی مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان اصفهان اظهار کرد: شهرستان های سمیرم و فریدون‌شهر به ترتیب با تولید یک‌هزار و ۷۵۰ تن و یک‌هزار و ۵۰ تن ماهی سردابی، رتبه های اول و دوم را در اصفهان دارند.  

وی افزود: البته در دیگر نقاط استان نیز، ماهیان سردابی تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال شهرستان اصفهان با تولید یک‌هزار و ۳۰۰ تن ماهی قزل آلا یکی از شهرستان‌های فعال‌ در این زمینه است.

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: سالیانه ۹۶۰ تن ماهی گرمابی در استان اصفهان تولید می شود و رتبه اول تولید ماهی های گرمابی در استخر های ذخیره آب کشاورزی، مربوط به اصفهان است.

وی تصریح کرد: ۶۴۸ واحد در زمینه تولید ماهیان گرمابی در استان اصفهان فعالیت می کند که بیش از نیمی از آنها در شهرستان اصفهان استقرار دارند و به غیر از شهرستان‌های فریدن، فریدون‌شهر، سمیرم، دهاقان، چادگان و بویین که شرایط اقلیمی مناسبی برای پرورش ماهیان گرمابی ندارند سایر شهرستان های اصفهان، ماهی گرمابی تولید می‌کنند.

فوقی با بیان اینکه اقلیم استان اصفهان برای پرورش میگو و نظایر آن مناسب نیست، گفت: علاوه بر نیاز میگو به آب شور، ثبات دمای آب یکی از مهم‌ترین مسائل پرورش این گونه است همچنین تفاوت زیاد دمای شب و روز در مناطق استان، عامل اصلی مقرون به صرفه نبودن پرورش آن در اصفهان است.

وی یاد آور شد: تحقیقات زیادی در زمینه پرورش میگو در سال های قبل، در استان اصفهان انجام گرفته است که نتیجه آن تشخیص نامناسب بودن اقلیم اصفهان برای پرورش این گونه بوده و در حال حاضر فقط چهار استان جنوبی کشور و استان گلستان از تولیدکنندگان میگو در کشور هستند.

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به رتبه اول استان اصفهان در تولید ماهیان زینتی در کشور، اضافه کرد: بیش از ۲۸ درصد از ماهیان زینتی کشور در استان اصفهان تولید می شود و ۷۸۰ واحد در زمینه تولید ماهیان زینتی فعالیت می کنند که در سال گذشته ۶۵ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی در استان اصفهان تولید کرده‌اند.

 

انتهای پیام/م

 

سالیانه ۹۶۰ تن ماهی گرمابی در استان اصفهان تولید می شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۷۵۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه

محمدرضا نادری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیرو گزارشات مردمی با سامانه ۱۹۰ و کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان یک واحد غیر مجاز و زیر زمینی تولید لبنیات سنتی در کرمانشاه کشف و ضبط شد.

وی افزود: این واحد در شرایط غیر بهداشتی اقدام به تولید لبنیات (پنیر سنتی)، انواع ترشیجات و انواع شوریجات نموده و در شرایط غیربهداشتی و نامناسب انبار می‌کردند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: مواد غذایی غیر بهداشتی پس از کشف و با هماهنگی با اداره اماکن، نیروی انتظامی و مرجع قضائی از چرخه مصرف خارج و مکان مورد نظر پلمپ گردید.

وی ادامه داد: همشهریان می‌توانند بصورت ۲۴ ساعته تخلفات بهداشتی را با سامانه ۱۹۰ در میان بگذارند.

کد خبر 6091363

دیگر خبرها

  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور