Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@23:39:07 GMT

رشد 25 درصدی آمار زندانیان زن

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۷۵۷۰۳

رشد 25 درصدی آمار زندانیان زن

علی‌رغم تلاش‌های ستاد دیه در اولویت‌بخشی به مددجویان زن و برگزاری پویش‌هایی متعدد مردمی اما آمار این دسته از محبوسان نسبت به فروردین امسال با رشد ۲۵ درصدی تقریبا به ۳۰۰ زندانی رسیده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی ستاد دیه کشور، هم اکنون حدود ۳۰۰ زن ایرانی با عنوان محکومیت‌های مالی در زندان‌های کشور هستند که بیست درصد این محبوسان تنها در استان فارس نگهداری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فارغ از زندانیان بزهکار، تنها در استان فارس تعداد ۶۰ مددجوی بدهکار و به ترتیب در استان‌هایی چون گیلان و مازندران به ترتیب ۳۰ و ۲۵ محکوم مالی ناشی از جرایم غیرکلاهبرداری تحمل حبس می‌کنند.

عدم مدیریت صندوق‌های خانگی، عدم فروش البسه تولیدی در کارگاه‌های خیاطی و موضوع ضمانت از همکاران، بستگان و دوستان از جمله عناوینی است که زنان این سرزمین به دنبال آن روانه حبس شده و برخی از آن‌ها به علت سنگین بودن میزان بدهی و صد البته عدم پشتوانه مالی ماه‌ها در بند باقی می‌مانند.

در فهرست نسوان زندانی قابل توجه است استان‌های چهار محال و بختیاری و سیستان و بلوچستان فاقد زندانی بوده و ندامتگاه‌های سطح استان‌ کردستان و قزوین تنها یک مددجوی زن دارند./مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۷۵۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان آزاد می‌شوند

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، کاظم غریب آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان، ۲۸ تبعه پاکستان که به جرم ورود غیرقانونی و صید غیرمجاز در زندان به سر می‌بردند، با استفاده از رافت اسلامی و با تعلیق بخشی از مجازات حبس آنان، آزاد و به کشور خود بازگردانده می‌شوند.

وی افزود: در چارچوب توافقات به عمل آمده با پاکستان، برخی اتباع ایرانی زندانی در این کشور نیز آزاد خواهند شد و این فرآیند میان ۲ کشور تا تعیین تکلیف تمامی افراد بازداشتی در ایران و پاکستان، ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام /

کد خبر: 1229291 برچسب‌ها پاکستان

دیگر خبرها

  • رسیدگی مستمر به مشکلات خانواده زندانیان نیازمند بوشهر
  • پویش آزادی ۴۰ زندانی با کمک اردبیلی‌های مقیم آذربایجان‌شرقی
  • موافقت با مرخصی و اشتغال به کار جمعی از زندانیان خدابنده
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • ایران ۲۸ زندانی پاکستانی را آزاد می کند
  • ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان آزاد می‌شوند
  • آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • اهدای هزینه سالگرد اموات، برای کمک به خانواده زندانیان نیازمند
  • آزادی زندانی با مستمری بازنشستگی