Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تحقیقات وزارت بهداشت با اشاره به تاسیس مرکز ژن درمانی در بیمارستان شریعتی گفت: تصمیم ما این است که یک مرکز ژن درمانی در بیمارستان شریعتی تاسیس کنیم تا در این حوزه نیز بتوانیم ارتقا یابیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو رضا ملک زاده، معاون تحقیقات وزارت بهداشت در نوزدهمین جشنواره پژوهشی ابوریحان بیرونی که ظهر امروز در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، گفت: طی ۶۰ سال گذشته ما توانسته ایم در زمینه تولید علم رشد چشمگیری داشته و بالاترین رتبه را در منطقه کسب کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ملک زاده در ادامه گفت: تولید علم در کشور ۲ درصد و استنادات ۳ درصد است که نشان از پیشرفت تولیدات علمی ما محسوب می‌شود. همچنین تعداد دانشگاه‌های ما در رتبه بندی تایمز به ۲۹ دانشگاه رسیده؛ در حالی که اعتبارات پژوهشی ما بسیار محدود بوده است و با توجه به رشد ۳ درصدی درآمد ناخالصی‌ها در برنامه ۵ ساله که صرف علم شده است درآمد آن بیشتر شده و دلیل آن پیشرفت ما در این حوزه است.

معاون تحقیقات وزارت بهداشت افزود: ما در کشور محققین بسیار جوانی داریم که باید از آن‌ها بهره ببریم. همچنین در سطح پزشکی ۳۰ درصد تولید علمی داشته ایم و در مقالات پراستناد در سطح ملی رشد خوبی داشته ایم و پیش از برنامه ۱۰ ساله توانسته ایم رتبه اول را کسب کنیم.

وی اظهار کرد: در کشور ما فناوری همیشه از علم فاصله دارد؛ در حالی که ما اکنون ۳۵۰۰ شرکت دانش بنیان با گردش مالی بسیار خوب و ۳۴۰ قلم دارو در کشور داریم و پیش بینی ما این است که این تعداد افزایش یابد.

ملک زاده در ادامه گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مقام دوم را عملکرد پژوهشی در مقایسه با دانشگاه‌های سراسر دنیا دارد و انتظار ما این است این دانشگاه بسترسازی‌های بیشتری داشته باشد.

معاون تحقیقات وزارت بهداشت با اشاره به عملکرد‌های دانشگاه بهشتی تصریح کرد: دانشگاه شهید بهشتی رشد بسیار خوبی داشته، اما می‌تواند عملکرد‌های خود را بهبود یابد این دانشگاه باید تلاش خود را کند تا مانند دانشگاه تهران در زمینه تولید علم اول شود. همچنین باید سرمایه گذاری‌های بیشتری بر نیرو‌های نخبه شود تا دانشگاه نیز بتواند پیشرفت کند.

وی با تاکید بر اینکه باید در همه زمینه‌ها پیشرفت داشته باشیم، گفت: ما باید در کشور در همه زمینه‌ها پیشرفت داشته باشیم این در حالی است که مرگ و میر کودکان زیر ۱۵ سال کاهش داشته و وضعیت سلامت کشور ما در منطقه آمار خوبی دارد.

ملک زاده بیماری‌های عروقی را از مشکلات این حوزه دانست و گفت: ما در حوزه بیماری‌های عروقی مشکلات بسیاری داریم و در سال ۹۶، ۳۱۳ نفر براثر بیماری‌های غیرواگیردار دچار مرگ‌های زودرس شده که ۲۲ درصد از آنان زیر ۵۰ سال سن داشته اند که این موضوع یک چالش مهم برای ما محسوب می‌شود و در این راستا از محققین خواهش می‌کنم که ما را یاری کنند و ما نیز از آنان حمایت می‌کنیم.  

معاون وزیر بهداشت گفت: محققان می توانند با ورود به حوزه بیماری های قلبی عروقی، طراحی اپلیکیشن ها و راهنماهای پیشگیری، اطلاع رسانی، آموزشی، در این حوزه ورود کنند و با توجه به ضریب نفوذ بالای موبایل در بین مردم، تحقیقات گسترده ای را در این زمینه انجام دهند.

 

وی به محققان پیشنهاد کرد در حوزه هوش مصنوعی، دیجیتال سلامت و تکنولوژی های جدید و مرتبط با چالش های آینده نظام سلامت، طرح های خود را ارائه دهند.



وی در خصوص طرح دیجیتال هلف تکنولوژی گفت: این اپلیکیشن جهت کنترل فشار خون طراحی شده و اکثر شرکت‌های دنیا از این طرح استفاده می‌کنند ما نیز آمادگی حمایت از این پژوهش را داریم.

معاون تحقیقات وزارت بهداشت با اشاره به تاسیس مرکز ژن درمانی در بیمارستان شریعتی اظهار کرد: تصمیم ما این است که یک مرکز ژن درمانی در بیمارستان شریعتی تاسیس کنیم تا در این حوزه نیز بتوانیم ارتقا یابیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رضا ملک زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۷۶۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،دکتر ابراهیم مقیمی سارانی گفت: این مرکز با داشتن ۲۲۳ تخت فعال روان پزشکی و ضریب اشغال تخت ۱۰۰ درصد به صورت شبانه، به شهرورشد ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
رئیس بیمارستان ابن سینا، از رشد سی درصدی خدمات درمانی انجام شده در این مرکز در سال ۱۴۰۲ خبر داد.ندان و هموطنان از استان‌های دور و نزدیک خدمات ارائه می‌دهد.
او اضافه کرد: در سال گذشته، ۵۵ درصد خدمات بیمارستان ابن سینا به شهروندان شیرازی و ۴۵ درصد مربوط به مراجعان از شهرستان‌ها و سایر استان‌های همجوار ارائه شده است.
رئیس بیمارستان ابن سینا، با اشاره به وجود بخش روان پزشکی کودکان و بخش اورژانس شبانه روزی زنان و مردان در مرکز آموزشی درمانی ابن سینا افزود: ارایه خدمات بستری روان پزشکی این بیمارستان در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۰ درصددر مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است و همچنین طیف وسیعی از خدمات روان پزشکی و بازتوانی سرپایی مهم و تخصصی و فوق تخصص را به جامعه فارس و کشور ارائه کرده است.
دکتر مقیمی سارانی ادامه داد: پارسال حدود ۲۶ هزار بیمار و مراجعه کننده در مرکز آموزشی درمانی روانپزشکی ابن سینا ویزیت شده اند و خدمات دیگری شامل خدمات روان پزشکی، روان شناسی، نوروفیدبک، QEEG، کار درمانی و گفتار درمانی، مشاوره تغذیه، شوک درمانی سرپایی و همچنین ویزیت متخصص مغز و اعصاب به مراجعان و بیماران ارایه شده است.

او بیان کرد: امسال هم کلینیک اوتیسم، کار درمانی و گفتار درمانی با محوریت بازتوانی کودکان مبتلا به این عارضه‌ها با امکانات قابل قبول و با همه توانمندی‌های ممکن راه اندازی شده و آماده خدمات رسانی به خانواده‌ها است.

دیگر خبرها

  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • تجهیز بیمارستان رازی قائم شهر به دستگاه ام. آر. آی
  • برطرف شدن اغلب دغدغه‌های حوزه سلامت
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • کمک یک میلیارد ریالی خیّر سلامت به بیمارستان شهید بهشتی سبزوار
  • بهره برداری از فاز نخست بخش الحاقی بیمارستان هاجر شهرکرد