Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- به گزارش خبرگزاري آريا، محمود باعقيده مدير ميراث فرهنگي خواف امروز يکشنبه 2 دي با اعلام اين خبر افزود: «مدرسه غياثيه در دوران شکوه‌اش، از بهترين دانشگاه‌هاي اسلامي بوده است. در اين مدرسه بناهاي باشکوهي ديده مي‌شود که معماري بي‌نظيري دارد.»
او افزود: «مدرسه غياثيه خرگرد خواف، يکي از آن مدارسي است که در روزگار خود، به لحاظ نوع معماري و جايگاه علمي، کانون توجه بود و يکي از کامل‌ترين نمونه‌هاي دانشگاه اسلامي به‌شمار مي‌رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنايي که زماني مهم‌ترين مرکز تعليم و تربيت، به‌شمار مي‌رفت، امروزه قدمگاه گردشگران است.»
باعقيده ادامه داد: «حفاظت ومرمت اين بناي ارزشمند هر ساله در دستور کارمعاونت ميراث فرهنگي خراسان رضوي قرار دارد  و از ابتداي مهر ماه سال جاري تثبيت وحفاظت از کاشيکاري هاي ايوان شمالي و ايوان ورودي شروع شده است . »
باعقيده گفت: «پاکسازي عوامل مخرب محيطي و رطوبتي ،گرد و غبار زدايي ، پاکسـازي و اسـتحکام بخشـي کليـه سـطوح تزيينـات بـا روش فيزيکي وشيميايي و تثبيت کليه تزيينات پس از عمل پاکسازي از مهمترين اقدامات مرمتي در ايوان ورودي مدرسه غياثيه است.»


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آغاز مرمت ايوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۷۶۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت پل تاریخی زمان‌خان سامان مدیریت شود

عضو شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، گفت: لازم است مرمت پل تاریخی زمان‌خان شهرستان سامان مدیریت شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، غلامرضا چهلگردی در اجلاس شورای اسلامی استان، با اشاره به اینکه تمام سدهای کشور تحت نظارت شرکت منابع آب ایران مدیریت می‌شود، اظهار داشت: انتظار می‌رود مدیریت سد زاینده‌رود نیز در اختیار وزارت نیرو یا کارگروهی متشکل از دو استان قرار گیرد.

وی افزود: رهاسازی بی‌موقع آب سد زاینده‌رود و مرمت پل تاریخی زمان‌خان سامان باید بیش از پیش مدیریت شود، وضعیت سد زاینده‌رود در سطح بحرانی قرار دارد و رهاسازی آب بدون توجه به شرایط آتی، موجب بحران کم‌آبی در تابستان خواهد شد.

عضو شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری دومین استان خشک کشور است، گفت: بحران کم‌آبی در تابستان و در اوج گرمای تابستان، باعث خواهد شد وزارت نیرو اقدام به قطع برق و آب باغات حاشیه زاینده رود کند که این امر خسارت جبران‌ناپذیری به باغات شهرستان‌های سامان و بن وارد خواهد کرد.

چهلگردی با اشاره به لزوم مرکچمت پل تاریخی زمانخان شهرستان سامان، عنوان کرد: بازگشایی با دبی بسیار بالای آب زاینده‌رود یکی از دلایل ریزش پایه‌های پل تاریخی زمانخان است.

وی پیگیری رفع مشکل و اعطای مجوز و تعیین تکلیف ساخت پروژه خیری دی کلینیک شهرستان سامان را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به اعلام آمادگی خیر، همکاری مسئولین ذی‌ربط برای انجام پروژه از ضروریات است. رفع موانع در اداره کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان جهت انجام پروژه‌های خیری شهرستان سامان باید در دستور کار قرار گیرد. 

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • رشد ۲ برابری لایروبی قنوات در نطنز
  • مرمت پل تاریخی زمان‌خان سامان مدیریت شود
  • آغاز به کار نخستین مدرسه طرح ترافیک کشور در کرمانشاه
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از فردا/ اعلام سن ثبت‌نام
  • اطلس فرهنگی تهران تهیه می شود
  • کاشت بیش از ۶۵۰ اصله نهال در ورودی شهر بوشهر
  • اطلس فرهنگی تهران تهیه می‌شود
  • پیشرفت و تحول در کشور از مدرسه آغاز می‌شود
  • عرضه خودروهای برقی آغاز شد
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد