Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای شهرداران مناطق ۱۱ گانه شیراز از تشدید برخورد با مغازه‌‌دارانی که در این کلان‌شهر پیاده‌روها را سدمعبر می‌کنند خبرداد. ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

حمیدرضا اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، اظهار داشت: بر اساس قانون، موضوع سدمعبر بر عهده شهرداری است که باید آن را برطرف کند و در این راستا به شهروندانی که مقابل مغازه‌های خود و پیاده روها وسایل‌ها را گذاشته و سد معبر کرده و راه مردم را مسدود می‌کنند اخطارهای متعددی داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهرداری  از نظر فرهنگی به این شهروندان تذکر داده و آموزش لازم را نیز به آنان ارائه می‌دهد، افزود: متاسفانه به صورت متعدد در برخی موارد با افرادی روبرو هستیم که این موضوع را رعایت نمی‌کنند و در نهایت مجبور هستیم توسط اداره تخلفات شهرداری نسبت به جمع‌آوری وسایل برخی که رعایت نمی‌کنند اقدام شود.

شهردار منطقه یک شیراز گفت: درخواست ما این است مغازه‌داران در راستای حفظ حقوق شهروندی با شهرداری همکاری داشته و اقدام به سد معبر در پیاده‌روها نکنند، چرا که امروز تردد انسان‌ها در پیاده‌رو بسیار مهم‌تر از تردد خودروها در عرض خیابان‌ها است.

معضل حل نشدنی «سد معبر» در پیاده‌رو‌ها و خیابان‌های تویسرکانمعضل سد معبر ورودی اهواز-مسجدسلیمان نیازمند عزم جدی دستگاه‌های شهری است + تصاویرمرگ حقوق شهروندی؛ درگیری مأموران سد معبر شهرداری گرگان با یک دستفروش

اسماعیلی افزود: نسبت به موضوع سدمعبر در پیاده‌روهای شهر حساسیت خاص داریم و با توجه به شعار انسان‌محوری که توسط شهرداری و شورای شهر در دوره جدید دنبال می‌شود با متخلفانی که این در پیاده‌روها سدمعبر می‌کنند به طور جدی برخورد قانونی می‌شود.

دبیر شورای شهرداران مناطق 11 گانه شیراز همچنین در مورد همسطح سازی پیاده‌روها و بازسازی آن بیان کرد: این موضوع در دست اقدام است و سالانه در بودجه عمرانی شهرداری نسبت به همسطح‌سازی پیاده‌روها اعتبارهایی اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه در بودجه سال 98 شهرداری شیراز برای مناسب‌سازی پیاده‌روهای شهری اعتبار ویژه پیش‌بینی شده است، افزود: در همین راستا پیاده‌روسازی برخی از خیابان‌های مرکزی شیراز از جمله بعثت، مطهری و فردوسی در حال انجام بوده و در سطح دیگر مناطق نیز در دست اقدام است و هر ساله بودجه تخصیص می‌یابد.

به گزارش تسنیم، با توجه به شعار انسان‌محوری که توسط شورا و شهرداری شیراز مطرح است، هنوز در بسیاری از خیابان‌های اصلی این شهر شاهد سدمعبر توسط مغازه‌داران به ویژه میوه‌فروشی‌ها و فروشگاه‌های دیگر از جمله لوازم ساختمانی و مبل فروشی‌ها هستیم که در این زمینه نیاز به برخورد شهرداری است.

انتهای پیام/ ت

R41382/P1336/S6,61/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۷۶۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد جدی پلیس با تخلفات ساکن و ثبت تخلف پارک حاشیه ای با دوربین های متحرک

تین نیوز

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه ماموران راهور با هرگونه تخلفات ساکن در شهر به سرعت و قاطعیت برخورد می کنند، گفت: سال گذشته درمجموع ۱۲ میلیون تخلف ساکن در پایتخت اعمال قانون شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ احسان مومنی روز چهارشنبه در گفت و گویی در این خصوص افزود: در سال گذشته حدود ۱۲ میلیون تخلف ساکن در شهر تهران مورد اعمال قانون قرار گرفت یعنی به طور میانگین روزی ۳۳ هزار وسیله نقلیه که مرتکب تخلف ساکن شده بودند، اعمال قانون شدند.

مومنی ادامه داد: اعمال قانون تخلف توقف در پیاده رو در سال ۱۴۰۲ حدود ۵۰۳ هزار مورد بوده است که روزی یک هزار و ۴۰۰ وسیله نقلیه ای که در پیاده رو های سطح شهر تهران پارک کرده بودند توسط تیم های پلیس راهور تهران بزرگ اعمال قانون شدند.

وی افزود: این اعمال قانون ها و برخوردها درخواست شهروندان است و از پلیس مطالبه گری داشتند که چرا این وسایل نقلیه در پیاده روها پارک کرده اند.

مومنی گفت: همچنین همکارانم در مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ از طریق دوربین های سطح شهر هر کجا که تخلف ساکن و یا پارک در پیاده رو را ببینند، خودرو را اعمال قانون و برای آن جریمه صادر می کنند.

سرهنگ مومنی این را هم گفت که به منظور روان سازی ترافیک و ایجاد نظم بیشتر خودروهای مجهز به دوربین پلیس، وسایل نقلیه که مرتکب تخلف ساکن شوند را جریمه می کنند.

وی افزود: تردد این خودروهای مجهز به دوربین در مناطق یک، چهار و پنج شهر تهران بیشتر است و هر کجا که تخلفات ساکن انجام شود همانجا به صورت برخط اعمال قانون انجام و پیامک برای مالک ارسال خواهد شد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: همچنین در جاهایی که عرض معابر کم است و توقف های دوبله را داریم برای نخستین بار موتورسیکلت را در همین خصوص به دوربین مجهز می کنیم که در ۶ طرف دوربین دارند و تخلفات ساکن اعم از پارک در پیاده رو، توقف دوبله و زیر تابلویی را اعمال قانون می کنند.

سهم ۴۱ درصدی عابران پیاده از تصادف های منجر به مرگ

سرهنگ مومنی همچنین گفت که ماده ۲۱۵ آیین نامه راهنمایی و رانندگی تصریح کرده تردد در معابر برای عابرین فقط باید از گذرگاه عابر و پل های هوایی انجام شود و در جاهایی که پیاده رو نیست عابرین پیاده باید از سمت چپ معبر و خلاف جهت دیگر وسایل نقلیه عبور کنند.

وی ادامه داد: بر اساس همین ماده تردد عابرین پیاده در سطح معابر بزرگراهی ممنوع است و از یاد نبریم که عابر پیاده ای که از عرض معابر بزرگراهی عبور می کند مسلما اگر تصادفی برای او روی دهد همکارانم به او نیز سهم تقصیر می دهند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: ۴۱ درصد از تصادفات منجر به مرگ شهر تهران در سال گذشته مربوط به عابرین پیاده بوده است و وقتی این آمار را بررسی می کردیم دریافتیم که بالای ۶۰ درصد از این آمار مربوط به تصادفات عابران در معابر بزرگراهی بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • وضعیت آسفالت شهر قزوین مناسب نیست
  • برخورد جدی پلیس با تخلفات ساکن و ثبت تخلف پارک حاشیه ای با دوربین های متحرک
  • اعمال قانون روزانه ۱۴۰۰ وسیله نقلیه در پیاده‌روها
  • تملک مغازه‌های قبرستان نو در گام نهایی/ ۷۰ مغازه تخریب شد
  • ۱۲ میلیون تخلف ساکن اعمال قانون شد
  • روزانه ۱۴۰۰ وسیله نقلیه در پیاده‌روها اعمال قانون شده است
  • نظارت بر نانوایی‌های شفت تشدید شود
  • سد معبر مغازه‌ها در سنندج مردم را کلافه کرد
  • تشکری هاشمی: پلیس راهور از ورود موتور به پیاده رو ممانعت جدی کند | موانع فلزی در پیاده روها بازدارنده نیستند
  • حذف مزاحمان از پیاده روهای شهر | ۲۰۰ کیلومتر از پیادروهای پایتخت مناسب سازی شدند