Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@03:23:09 GMT

چین جاسوسی مدرن را از آمریکا فراگرفته است

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۷۸۱۵۵

چین جاسوسی مدرن را از آمریکا فراگرفته است

تهران - ایرنا - پایگاه خبری 'نیکی' ژاپن نوشت: با توجه به اینکه چین تکنیک های جاسوسی اش را از بهترین سرچشمه (خود آمریکا) فراگرفته است، نگرانی واشنگتن از حملات سایبری چین و ایجاد کانال های مخفی در تجهیزات ارتباطات راه دور با هدف سرقت اسرار نظامی آمریکا احتمالا قابل توجیه است.

به نوشته نیکی، آمریکا پنجشنبه پیش دو تبعه چینی را به انجام حملات سایبری متهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام وزارت دادگستری آمریکا، این دو چینی مالکیت معنوی و اطلاعات محرمانه بیش از 45 شرکت فناوری و نهادهای دولتی در آمریکا، از جمله نیروی دریایی و ناسا، را سرقت کردند.
در ماه اکتبر، اطلاعاتی از طریق میکروسکوپ خاص نصب شده در تجهیزات مورد استفاده ارتش آمریکا و سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا(سیا) به بیرون درز کرد. پیمانکار فرعی این دستگاه تله کام، چینی بود و در کارخانه ای در چین تولید شده بود، جایی که این تراشه نصب شد.
جاسوسی تاریخچه ای طولانی دارد. در کتاب 'هنر جنگ' چین قدیم آمده است، استخدام جاسوس ماهر بسیار موثر از سربازان بی شمار و عنان گسیخته است.
در این کتاب به تشریح انواع مختلف جاسوس و استفاده از عوامل مخفی برای اطلاع از تحرکات دشمن می پردازد.
در عصر مدرن، جاسوسی با استفاده از سخت افزار و نرم افزار جای جاسوس و عامل انسانی را گرفته است. شنود محرمانه منابع غربی از سوی اتحاد جماهیر شوروی در دوران جنگ سرد با هدف دستیابی به نرم افزار کنترل خطوط لوله انتقال نفت و سرانجام نصب این نرم افزار در یک سیستم خط لوله در سیبری، بی خبری آمریکا از این مساله و در نهایت، انفجار این خط لوله در تابستان 1982 به عنوان بزرگ ترین انفجار غیرهسته ای دست بشر، افزایش کارایی جاسوسی نرم افزارها و سخت افزارها با رواج کامپیوتر در سطح جهان، بدافزار استاکس نت که در سال 2010 معرفی شد و گفته می شود از سوی سازمان امنیت ملی آمریکا و سازمان جاسوسی اسرائیل تولید شده است، از مصادیق جاسوسی در عصر مدرن است.
آمریکا در زمینه دادن نرم افزار و سخت افزار تقلبی جاسوسی به دشمنان پیشگام است. چین که از قدیم الایام هنر جاسوسی را پرورش داده است، دقیقا همان کار آمریکا را انجام می دهد و با علاقه وافر در عمل از مهارت های جدید خود استفاده می کند.
در بررسی رابطه آمریکا و چین و اختلاف بین دو کشور باید به این واقعیت توجه داشت. چین همزمان با افزایش فشار آمریکا ممکن است بگوید که صرفا از تکنیک های جاسوسی ایجاد شده از سوی آمریکا نسخه برداری می کند.
این اولین بار نیست که آمریکا با جاسوسی ادعایی چین، با فناوری خودش، خودش را به دردسر می اندازد.
در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم، اطلاعات طبقه بندی شده درباره فناوری تسلیحات هسته ای تولید آمریکا از طریق عملیات جاسوسی شوروی دوره 'جوزف استالین' ربوده شد و به رویای 'هری ترومن' برای انحصاری کردن هسته ای آمریکا پایان داد.
آمریکا در درس گرفتن از تاریخ ضعیف عمل می کند. فناوری های نظامی جدیدی که آمریکا با هزینه کلان تولید کرده بود، بارها بلافاصله از طریق عملیات جاسوسی چین سرقت شد.
واشنگتن در تلاش است با اعمال فشار بر متحدان برای نادیده گرفتن عرضه کنندگان چینی به این چرخه پایان دهد.
به گفته کارشناسان، شمار پیمانکاران غربی بسیار زیاد است اما، انفعال می تواند راه چین را برای نابودی زیرساخت های حساس و تضعیف توان نظامی هموار کند.
پکن در واکنش به اتهام پنجشنبه آمریکا به چین اعلام کرد، این آمریکاست که از دیرباز از طریق اینترنت، به طور نظام مند اطلاعات محرمانه دولت ها، شرکت ها و اشخاص خارجی را رصد و سرقت می کند و این بر کسی پوشیده نیست.
آساق**1088 **1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي چين آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۷۸۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چیلیندری مدرن میراثی از دیتونا : بهترین مثال برای وقتی که درست می سازی و 50 سال بعد هم جوابه! (+تصاویر)

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: یک فراری که احتمالا ندیده اید! (+عکس)

دیگر خبرها

  • (ویدئو) روایت «آهنگران» از نفوذ سرویس‌های جاسوسی در هیئت‌ها
  • ماجرای نفوذ سرویس‌های جاسوسی به هیئت‌ها و ترور حاج صادق آهنگران از زبان خودش + فیلم
  • مینی‌کامپیوتر گیمینگ جدید کورسیر سخت‌افزار پرقدرت و پنل جلویی چوبی دارد
  • 18 چرخ با ظاهری جدید و مدرن: ببینید چه تغییری کرده‌اند!
  • حمله حزب الله به مرکز تجمع نظامیان و پایگاه جاسوسی صهیونیست‌ها
  • مسابقات برنامه‌نویسی و رباتیک کودکان و نوجوانان در دانشگاه شریف
  • چیلیندری مدرن میراثی از دیتونا : بهترین مثال برای وقتی که درست می سازی و 50 سال بعد هم جوابه! (+تصاویر)
  • سامانه آموزشی ترید در بازار ارز دیجیتال مبتنی‌بر هوش مصنوعی طراحی شد
  • اهمیت عملیات وعده صادق مانند تسخیر لانه جاسوسی است
  • بهترین دوره آموزشی تعمیرات موبایل برای خانم‌ها