Web Analytics Made Easy - Statcounter

25 مهرماه جاری خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در شهرری در گزارشی با عنوان «سهمی به اندازه آشغال گوشت های پایتخت» به موضوع واحدهای چربی سوزی که با جمع آوری ضایعات فرآورده های دامی، استخوان و چربی های کشتارگاهی برای بازیافت و بروز مشکلات زیست محیطی برای مردم جنوبی شهرری اشاره کرد که این موضوع موجب شد بسیاری از دستگاه های ذیربط رسیدگی به این معضل را در اولویت قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایرنا، برپایه آمارها روزانه حدود 600 تن ضایعات گوشت قرمز و سفید، چربی کشتارگاهی و استخوان در پایتخت و شهرهای اطراف آن تولید می شود که بخش عمده آنها به کارگاه های چربی گیری غیرمجاز جنوب شهرتهران انتقال می یابند و تبعات فعالیت هایشان به گرفتاری های ساکنان منطقه افزوده است.
زهره عبادتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این خصوص اظهار داشت: واحدهای چربی سوزی ماهیت بدی ندارند و به بازیافت ضایعات گوشتی کمک می کنند ولی باید بر اساس قوانین فعالیت کنند و صاحبان این واحدها نیز از تکنولوژی کنترل بو و تصفیه آب برخوردار شوند.
وی یادآور شد: هم اکنون در حدود 30 واحد چربی سوزی و 35 واحد زهتابی در شهرری شناسایی و در حال فعالیت اند که آلودگی هوا و آب را برای مردم حاشیه شهر ایجاد کرده اند.
عبادتی تصریح کرد: با توجه به حساسیت این موضوع در رسانه ها، طی 2 ماه گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی از واحدهای چربی سوزی شهرری بازدید کرده و معضلات این بخش را بررسی کردند.
وی بیان کرد: بعد از بازدید نمایندگان، طرحی توسط کارشناسان محیط زیست ری برای رسیدگی به این موضوع تهیه و برای نهایی شدن به مجلس ارسال شد.
رئیس اداره محیط زیست ری اضافه کرد: بر اساس این طرح واحدهای عضو 'شرکت تعاونی ذهتابی گلحصار' به مکانی در انتهای روستای دوتویه ری منتقل می شوند، مشروط به اینکه سیستم تصفیه و فاضلابشان را ساماندهی کنند.
وی عنوان کرد: واحدهایی که عضو این شرکت نیستند نیز به شهرک صنعتی چرمشهر ورامین منتقل می شوند.
عبادتی ادامه داد: شرکت شهرک های صنعتی استان تهران هم در راستای ساماندهی فعالیت این نوع واحدها در چرمشهر ورامین اعلام آمادگی کرده است.
به گزارش ایرنا، واحدهای چربی گیری غیرمجاز با جوشاندن چربی های کشتارگاهی و آلایش طیور همراه با برخی مواد شیمیایی ضمن ایجاد بوی بسیار نامطبوع، آلودگی آب، خاک و تهدید سلامت عمومی ساکنان منطقه را دامن زده اند.
در کنار مشکلاتی مانند نشت نفت در برخی زمین های کشاورزی و جریان فاضلاب در نهر فیروزآباد شهرستان ری، بخشی از ساکنان این مناطق باید بوی نامطبوع کارگاه های غیرمجاز و سنتی چربی سوزی و سایر آلودگی های زیست محیطی آنها را هم تحمل کنند.
بیشتر این واحدها در روستاهای گلحصار، قوچ حصار و عظیم آباد بخش کهریزک در امتداد نهر آلوده فیروزآباد قرار دارند.
کارگاه های چربی گیری استاندارد باید سامانه های دفع فاضلاب داشته باشند ولی واحدهای غیرمجاز فعال در کهریزک تمامی فاضلاب خود را با این استدلال که آب نهر فیروزآباد آلوده است، داخل آن تخلیه می کنند.
1970/6003
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب استاندارد جمهوری اسلامی زیست محیطی گوشت گوشت قرمز جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۷۸۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود دوباره مجلس به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی

نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی درباره اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش حقوق امسال خاطرنشان کرد: مجلس به اعتراض بازنشستگان نسبت به حق و حقوقشان ورود اولیه داشته است، اما اگر در مجلس یازدهم به سرانجام نرسد با تشکیل مجلس جدید قطعا به طور خاص مورد پیگیری قرار خواهد داشت.

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باید چقدر افزایش پیدا می‌کرد؟
سید احسان قاضی زاده هاشمی، نماینده مردم سرخس، فریمان و بخش‌های رضویه و احمدآباد مشهد در حاشیه نشست ارائه ویژه نامه رسالت صندوق‌های بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال با پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان، موضوع منابع همسان سازی حقوق بازنشستگان در بودجه سال جاری لحاظ و در جداول نهایی هم سهم ۴۰ درصد به صورت کامل برای اجرا در سال جاری پیشنهاد شد.

جداول بودجه به تصویب نهایی مجلس رسید و برای شورای نگهبان ارسال شده و امیدواریم تا پایان قبل اردیبهشت ماه جداول هم نهایی شود و از خردادماه اجرایی شود.

نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۶۰ درصد مطالبات بازنشستگان برای اجرای همسان سازی در سال‌های ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ خواهد بود که به طور جداگانه به صورت ۳۰ درصد در هر سال اجرا خواهد شد.

قاضی زاده هاشمی درباره اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش حقوق امسال خاطرنشان کرد: مجلس به اعتراض بازنشستگان نسبت به حق و حقوقشان ورود اولیه داشته است، اما با توجه به روز‌های پایانی مجلس یازدهم؛ اگر در مجلس یازدهم این‌ها به سرانجام نرسد با تشکیل مجلس دوازدهم پس از هفتم خردادماه قطعا به طور خاص از سوی کمیسیون اجتماعی و همه همکاران مورد پیگیری قرار خواهد داشت.

وی تاکید کرد: آن چیزی که که برای آن حکم قانون داریم بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری است. پیشنهاداتی دولت دارد که بسیاری از الزامات را بر عهده مجلس بگذارد، اما آن پیگیری مربوط به حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی است انشالله در ابتدای مجلس دوازدهم هم مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

این نماینده مجلس عنوان کرد: در مبنای افزایش حقوق مدنظر ما؛ اختلافی وجود دارد، اما مبنای مجلس مدنظر گرفتن تورم برای افزایش حقوق است و آن چیزی که صراحتا در قانون آمده تورم است که مجلس هم باید پیگیری کند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • مشکلات و دغدغه های تولیدکنندگان ملارد پیگیری و حل شود
  • توسعه پایدار در گرو حفظ محیط زیست است
  • راه‌اندازی بازارهای روز، راهکار ساماندهی سد معبر و مشاغل مزاحم شهری در ارومیه
  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • مجلس دوباره به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان ورود می‌کند؟
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • ورود دوباره مجلس به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • آغاز نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم