Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا- نماينده مردم اراک در مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اين که مردم ولي نعمت ما هستند، گفت: هيچ نماينده و مسوولي در نظام جمهوري اسلامي حق کوچکترين توهيني به آحاد مردم را ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، علي اکبر کريمي نماينده مردم اراک در مجلس شوراي اسلامي در تذکر شفاهي خطاب به هيات رييسه مجلس، گفت: ما به عنوان نماينده ملت هم نياز جدي داريم که تحت نظارت باشيم و از رفتارهاي فراقانوني و خلاف شأن مردم خودداري کنيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: از هيات رييسه انتظار داريم که هيات نظارت بر رفتار نمايندگان را فعال‌تر کند و نتيجه برخوردهاي قانوني در اين هيات به استحضار مردم ايران برسد.
اين نماينده مردم در مجلس دهم به رييس جمهوري درباره مشکل بيمه تکميلي جانبازان، ايثارگران و خانواده‌هاي آنها در تذکري گفت: بيش از دو ماه و نيم از تصميم غيرکارشناسي در خصوص انتقال بيمه تکميلي جانبازان و ايثارگران به دستگاه‌ها مي‌گذرد ولي هنوز هزاران نفر از اين افراد به ويژه در وزارت آموزش و پرورش فاقد پوشش بيمه‌اي هستند.
** نمايندگان خود را تافته جدا بافته از ملت ندانند
محمدرضا تابش نماينده مردم اردکان در مجلس شوراي اسلامي در تذکر شفاهي به برخورد نماينده سراوان اشاره کرد و گفت: حادثه برخورد همکار نماينده در اداره گمرک نشان داد که جامعه نسبت به برخوردها حساس است، بنابراين براي حفظ جايگاه مجلس که در رأس امور است بايد رفتارها و مواضع نمايندگان اصولي باشد و هيچ‌ يک از نمايندگان نيز خود را تافته جدا بافته از ملت ندانند.
وي ادامه داد: بحران آب و محيط زيست در کل کشور و بي‌توجهي به آن خطرآفرين است و بايد در سطح کلان و ملي در جهت رفع آنها چاره انديشيد.
عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي افزود: حادثه دلخراش سوختن دانش‌آموزان دختر زاهداني نشان داد جان کودکان ما در خطر است، بنابراين براي رفع اين مشکل اساسي بايد همه از دولت گرفته تا مردم دست به دست هم داده تا اين خطر را در هر سطحي محدود کنند.
اين نماينده مردم در مجلس دهم گفت: مجلس، دولت و قوه قضائيه همگي در برابر مردم مسئول هستند و بايد در جهت رفع مشکلات مردم با همکاري يکديگر گام بردارند.
وي در ادامه افزود: استجازه رئيس قوه قضائيه از رهبر معظم انقلاب در خصوص محکوميت مفسدان اقتصادي در شرايط امروز کشور امري لازم و ضروري بود ولي بنا بر تأکيدات رهبر انقلاب اين استجازه بايد در شرايط امروز کشور صورت گيرد و بعد از عبور از اين شرايط اين استجازه بايد بازگشت به شرايط قبل باشد.
** براي جلوگيري از تکرار حادثه آتش سوزي در زاهدان چه کار کرده ايد؟
محمدرضا صباغيان بافقي نماينده مردم بافق و مهريز در مجلس شوراي اسلامي نيز در تذکر شفاهي خود خطاب به وزير آموزش و پرورش درخصوص حادثه آتش سوزي مدرسه اي در زاهدان، گفت: واقعاً براي جلوگيري از تکرار چنين حادثه دلخراشي چه اقداماتي انجام شده است؟ آيا بايد باز هم منتظر بمانيم 6 تا 7 ماه بعد مجدداً چنين اتفاقي رخ دهد؟
وي ادامه داد: حقوق معلمان به ويژه معلمان حمايتي پايين است بنابراين ضرورت دارد در اين رابطه وزير آموزش و پرورش براي توضيح و اقناع نمايندگان در صحن علني مجلس حاضر شود که اگر در اين زمينه مشکل اعتباري وجود دارد، نمايندگان براي حل آن چاره انديشي کنند.
وي همچنين از افزايش افسارگسيخته قيمت ها که به شدت مردم را تحت فشار گذاشته است، انتقاد و تصريح کرد: در اين زمينه اگر نظارتي هم وجود نداشته باشد، وضع از اين بدتر خواهد شد.
علي مطهري که رياست جلسه علني را برعهده داشت، درباره تذکر نخست صباغيان عنوان کرد: براي بررسي مسئله آتش سوزي مدرسه زاهدان هياتي از کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس به زاهدان اعزام شده که قرار است روز سه شنبه گزارش اين هيات در کميسيون قرائت و تصميماتي درخصوص اين حادثه اتخاذ شود.
** نسبت به ايثارگران کوتاهي شده است
نصرالله پژمانفر نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي در تذکر شفاهي خود با انتقاد از قطع بيمه تکميلي ايثارگران گفت: موضوع بيمه تکميلي و تامين دارو براي ايثارگران هزينه هاي بسياري را به دنبال داشته و امروز با قطع بيمه تکميلي اين افراد نه مراکز اداري ايثارگران پاسخگو هستند و نه بنياد شهيد.
وي ادامه داد: متاسفانه نسبت به ايثارگران کوتاهي شده است و ما جز خجالت در برابر اين افراد چيزي نداريم.
** چندين بار در مورد شاخصه هاي آموزشي استان سيستان و بلوچستان تذکر داده ام
عليم يارمحمدي نماينده مردم زاهدان در مجلس شوراي اسلامي در تذکر شفاهي خود ضمن تسليت حادثه دلخراش جان باختن 4 دانش آموز دختر در يکي از مدارس شهر زاهدان، گفت: چندين مرتبه طرح سوال و تذکر در خصوص پايين بودن شاخصه‌هاي آموزشي استان سيستان و بلوچستان علي‌الخصوص منطقه بلوچستان از وزير آموزش و پرورش داشته‌ام.
وي افزود: متأسفانه 90 درصد مدارس غيرانتفاعي استان سيستان و بلوچستان و همچنين برخي مدارس اجاره‌اي دولتي اين استان وضعيت بسيار بدي دارند که دلايل آن براي همه مشخص است و نياز به ذکر نيست.
يارمحمدي تصريح کرد: ملت ايران حادثه دختران شين آبادي در پيرانشهر، زير آوار ماندن دختر معصوم چابهاري و همچنين سوختن نونهالان زاهداني را هرگز فراموش نخواهد کرد. آمار معلمان فوتي که به دليل عدم احداث پرديس فرهنگيان چابهار رو به افزايش است را بايد به موارد ياد شده اضافه کرد.
** دليل استعفاي نمايندگان اصفهان عدم اجراي مصوبات شوراي عالي آب است
حميدرضا فولادگر نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي در تذکر شفاهي به استعفاي 19 نفر از نمايندگان استان اصفهان اشاره کرد و گفت: دليل اصلي اين اقدام توسط نمايندگان مجلس عدم اجراي مصوبات شوراي عالي آب، شوراي هماهنگي زاينده رود، کارگروه ملي سازگاري با کم آبي و حتي شوراي امنيت کشور توسط مسئولان اجرايي درخصوص احياي رژيم حقوقي و شرعي زاينده رود و عدم اجراي مصوبات قانوني مانند قانون توسعه عادلانه آب است.
وي ادامه داد: علي رغم برگزاري ده ها جلسه و صدها مکاتبه با مسئولان عالي رتبه کشور در سه قوه و مديران اجرايي و نيز استيفاي حقوق مردم درخصوص موضوع حياتي آب آشاميدني 5 ميليون نفر در استان، بايد گفته شود که در اين رابطه به هيچ عنوان مباحث ميان استاني و قوميتي در خواسته هاي ما مطرح نبوده و استان اصفهان ميزبان نزديک به يک ميليون نفر از هموطنان ديگر استان ها است و همواره نقش خويش را در همبستگي ملي، ديني و انسجام کشور با پيشتازي در دوران انقلاب اسلامي، دفاع مقدس، سازندگي کشور، تقديم شهداي مدافع حرم و امنيت کشور و پاسداري از نظام جمهوري اسلامي به اثبات رسانده است.
اين نماينده مردم در مجلس دهم ادامه داد: ما نمايندگان استان اصفهان معتقديم که اگر حقابه، سهم آبه و قراردادهاي شرعي و قانوني اجرايي شود نيازي به اجراي پروژه هاي جديد انتقال آب نيست، از اين رو برهم خوردن رژيم حقوقي زاينده رود، اين رودخانه را در معرض نابودي قرار داده و سال هاست که جريان آب در رودخانه قطع شده و مهمترين تالاب مرکزي کشور خشک شده و سفره هاي آب زيرزميني و چاه ها، قنات ها در فلات مرکزي از بين رفته و عمده مزارع و باغات در اين روستاها در حال نابودي است.
وي تصريح کرد: با توجه به گزارش هاي وزارت نيرو و مرکز پژوهش هاي مجلس از همکاران گرامي مي خواهم که همانطور که نمايندگان استان اصفهان در موضوع احياي درياچه ها و تالاب ها و نيز مشکلات آب هاي مرزي در خدمت نمايندگان ديگر استان ها بوده اند، از اين رو نمايندگان نيز از طرح تشکيل ستاد احياي زاينده رود که منافع آن به همه استان هاي مرکزي مي رسد، حمايت کنند.
سيدناصر موسوي لارگاني نماينده مردم فلاورجان در مجلس شوراي اسلامي نيز در تذکر شفاهي خود گفت: تشکيل ستاد احياي زاينده رود درخواست عمومي مردم فلات مرکزي است.
وي ادامه داد: استان اصفهان، استاني است که بودجه 11 استان ديگر را تأمين مي‌کند، حال اين استان با مشکل آب آشاميدني مواجه است، از طرف ديگر مشکل آب استان اصفهان که کشاورزان آن حداقل يک چهارم توليدات مورد نياز را توليد کرده و امروز نابود شده‌اند، نيست بلکه زندگي دشوار 5 ميليون نفر در استان اصفهان با 137 ميليون مترمکعب آب پشت سد زاينده رود است.
عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: امروز هشدار مي‌دهم که استان اصفهان در سال‌هاي آينده از نيرو تخليه شده و با مشکلات جدي روبه‌رو مي‌شود.
** از توان بسيج در مشکلات عمراني روستاها استفاده شود
سيدکاظم دلخوش نماينده مردم صومعه سرا در مجلس شوراي اسلامي در تذکر شفاهي خطاب به هيئت رئيسه عنوان گفت: در حال حاضر که قرار است لايحه بودجه در دستور کار مجلس قرار گيرد درخواست دارم حتما براي حل مشکلات عمراني روستاها از توان بسيج سازندگي استفاده شود. اين سازمان در مجلس هفتم به تصويب نمايندگان رسيد و بايد از توان آن بهره بهينه صورت گيرد.
وي ادامه داد: ايجاد بسيج اشتغال بايد در دستور کار قرار بگيرد که در حال حاضر طرح آن در مرکز پژوهش‌هاي مجلس قرار دارد و درخواست داريم که با پيگيري‌هاي انجام شده اين طرح زودتر پخته و به صحن علني مجلس ارائه شود.
** انتقال آب درياي خزر به ضرر محيط زييست منطقه شمال است
عزت الله يوسفيان ملا نماينده مردم آمل در مجلس شوراي اسلامي در تذکر شفاهي گفت: انتقال آب درياي خزر هر سال در زمان تدوين لايحه بودجه مطرح شده و اين مسئله نگران عميقي ميان مردم ايجاد مي کند، از اين رو از رئيس جمهوري و اعضاي دولت تقاضا مي کنم که همان نظراتي که به ما مي گويند را اعلام عمومي کنند.
وي ادامه داد: انتقال آب درياي خزر به ضرر محيط زيست منطقه است اگر چه ما استان سمنان را جدا از مازندران نمي دانيم، اما قطعا درياي مازندران درياي مظلومي است و امروز کشورهاي همسايه به صورت مشايي از آن استفاده مي کنند و اين دريا به محلي براي ريختن فاضلاب اين کشورها تبديل شده است.
نماينده مردم آمل گفت: برخي شعار مي دهند که لايحه بودجه 98 انقباضي يا انبساطي است، اما خوشبختانه بودجه کشور در سال هاي گذشته با مديريت نوبخت واقعي شده است، زيرا در گذشته شاهد بوديم که براي يک پروژه اعتباري در حدود يکصد ميليارد تومان رديف گذاري مي شد، اما در نهايت تنها 10 ميليارد تومان تخصيص مي يافت که اين مسئله آثار تورمي را به همراه داشت، بنابراين در شرايط کنوني، دولت و کميسيون برنامه و بودجه مجلس در تلاشند تا بودجه را با واقعيت ها تدوين کنند.
عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به مشکلات بازنشستگان در کشور گفت: اين قشر در شرايط کنوني وضع مناسبي نداشته و دولت بايد به داد آنها برسد.
** در تنظيم لايحه بودجه منابع لازم براي تبديل وضعيت نيروهاي شاغل ادارات پيش بيني شود
حسن بهرام نيا نماينده مردم نهاوند در مجلس شوراي اسلامي در تذکر شفاهي ضمن تشکر از سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در خصوص برگزاري رزمايش در خليج فارس، گفت: لازم به ذکر است در تنظيم لايحه بودجه 98 دولت منابع لازم را در خصوص تبديل وضعيت نيروهاي شاغل در ادارات پيش‌بيني کند.
علي قرباني نماينده مردم بجنورد در مجلس شوراي اسلامي نيز در تذکر شفاهي گفت: آنچه مشهود است برخلاف پايين آمدن قيمت ارز در کشور قيمت کالاها نيز به تبع آن ارزان نشده است و با توجه به اينکه ارز 4200 توماني به کالاهاي ضروري اختصاص يافته ولي کالاها با قيمت بالاتري به دست مردم مي‌رسد.
وي گفت: قيمت مرغ در بازار به 14 هزار تومان و قيمت گوشت نيز به بالاتر از 70 هزار تومان رسيده است و همچنين در خصوص گوشت‌هاي يخ زده که با ارز 4200 توماني وارد شده‌‌اند نزديک به 50 هزار تومان به فروش مي‌رسد، لذا اگر اين روند ادامه پيدا کند گوشت مرغ نيز از سبد خانوار حذف خواهد شد.
عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي افزود: بايد توجه داشت که هزينه خانواده‌ها بالا رفته و اين شرايط به هيچ وجه قابل پذيرش نيست و با ادامه پيدا کردن اين روند بايد تصميمات ديگري در خصوص تأمين هزينه‌ خانواده‌ها صورت گيرد.
سيام**1058
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۷۹۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش گرایش مردم به لیست‌ها در دور دوم انتخابات مجلس

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: به نظر می‌رسد مردم با توجه به اینکه در دور قبل به لیست‌ها توجه چندانی نداشتند و کاندیدای‌های خود را فارق از فهرست‌ها انتخابات کردند، در مرحله دوم به دلیل اینکه فرصت کمتری برای بررسی و شناسایی وجود دارد، گرایش و توجه بیشتری به لیست‌ها داشته باشند.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آرایس سیاسی فهرست‌ها در مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به طور طبیعی و طبق تجربیات گذشته میزان مشارکت در دور دوم انتخابات کمی کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ۴۵ نماینده باقی مانده منتخب در این مرحله از انتخابات، می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای در سرنوشت مجلس داشته باشند، اذعان کرد: در این میان به طور ویژه نمایندگان تهران نقش موثرتری خواهند داشت و امیدواریم مردم با توجه به شرایط سخت اقتصادی از تأثیر مجلس در سفره، معیشت و شرایط اقتصادی آگاهی داشته باشند و با مشارکت خوب خود مجلسی قوی را تشکیل دهند که هم به مشکلات و مسائل اجتماعی و هم به مسائل اقتصادی مردم نظر مطلوب‌تری داشته باشد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: در مجموع میزان مشارکت به حد دوره اول نخواهد رسید اما در حد قابل قبولی خواهد بود که بتواند مجلس را کامل کند و برآیند فراگیر برای تأثیرگذاری بر نظام قانونگذاری کشور باشد.

وی در ادامه به فهرست‌های ارائه شده اشاره کرد و افزود: عمده نامزدهای باقی مانده مربوط به سه ائتلاف شورای ائتلاف، شورای وحدت و امنا هستند و در این بین حزب موتلفه اسلامی هم به صورت مستقل فهرست انتخاباتی ارائه می‌دهد که البته مشترکاتی با شورای ائتلاف، شورای وحدت و امنا دارد.

ترقی ادامه داد: در مجموع به نظر می‌رسد مردم با توجه به اینکه در دور قبل به لیست‌ها توجه چندانی نداشتند اما احتمالاً در مرحله دوم به دلیل اینکه فرصت کمتری برای بررسی و شناسایی وجود دارد، گرایش به لیست‌ها تا حدودی بیشتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین به نظر می‌رسد رقابت در این مرحله بیشتر در درون جریان اصولگرایی و انقلابی صورت گیرد؛ هر چند نتیجه انتخابات این مرحله هر چه که باشد غالب نمایندگان از طیف جریانات اصولگرایی در مجلس خواهند بود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اختلاف سلایق جریان‌های اصولگرایی یادآور شد: منشأ بخشی از اختلافات روش اولویت بندی مسائل در مدیریت مجلس است که شاهد بودیم؛ اگر بتوانیم چنین مواردی را به حداقل برسانیم و اولین‌های مقام معظم رهبری را ملاک بررسی‌های مجلس قرار دهیم، اختلاف نظرها به طور طبیعی برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه تأکیدات مقام معظم رهبری بر حفظ وحدت و پرهیز از رفتارهای غیراخلاقی موجب می‌شود زمینه وحدت و انسجام در مجلس افزایش پیدا کند، خاطر نشان کرد: مهمترین مسئله پس از ورود نمایندگان جدید به مجلس، انتخاب هیئت رئیسه است که اگر از آن عبور کنیم وحدت و انسجام به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

کد خبر 750582

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین چالش کلانشهر اراک جذب و انتقال سرمایه است
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • رونمایی از لیست‌های انتخابات؛ آمادگی برای انتخابات الکترونیک
  • رونمایی از لیست‌های انتخاباتی/ آمادگی برای انتخابات الکترونیک
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس از مرحله کمتر نیست
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • افزایش گرایش مردم به لیست‌ها در دور دوم انتخابات مجلس
  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش