Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: روزانه حدود ۹۰۰ هزار مسافر توسط یک هزار و ۷۵۰ دستگاه اتوبوس در مشهد جابه‌جا می‌شوند.

به گزارش قدس آنلاین، سید مهدی حسینی پویا با اشاره به‌اینکه یک هزار و ۷۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس در ۱۵۳ خط به‌شهروندان و زائران حضرت رضا (ع) سرویس‌دهی می‌کنند، گفت: این تعداد اتوبوس و مینی بوس روزانه به‌طور میانگین ۸۵۰ تا ۹۰۰ هزار نفر را در نقاط مختلف مشهد جابه‌جا می‌کنند که این آمادگی را داریم که در صورت استقبال هر چه بیشتر شهروندان از خدمات حمل و نقل عمومی، امکانات بیشتری فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد با اشاره به‌اقدامات انجام شده برای تسهیل استفاده معلولان از ناوگان اتوبوسرانی، اضافه کرد: در این راستا، ۱۵۵ دستگاه اتوبوس کف کوتاه دارای رمپ ویژه معلولان اواخر سال ۹۶ و ۱۱۲ دستگاه اتوبوس با همین ویژگی سال ۹۵ خریداری و وارد ناوگان اتوبوسرانی شده است.

وی درخصوص سن ناوگان اتوبوسرانی مشهد نیز تصریح کرد: در حال حاضر، عمر ناوگان اتوبوسرانی شهرداری مشهد به‌طور میانگین حدود ۷ سال بوده، در حالی که استاندارد عمر ناوگان اتوبوسرانی میانگین ۵ سال است.

حسینی پویا با بیان اینکه با وضعیت کنونی کار بسیار سختی است، اگر بتوانیم عمر ناوگان را در همین حال نگه داریم، اظهار کرد: در شرایط کنونی خرید هر دستگاه اتوبوس حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه دارد که کار را برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی مشهد سخت می‌کند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد درخصوص سیستم سرمایش و گرمایش اتوبوس‌ها نیز گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد اتوبوس‌ها کولردار است و ۱۰۰ درصد اتوبوس‌ها سیستم گرمایشی دارند، طی استعلام از ایران خودرو دیزل قیمت هر دستگاه کولر برای اتوبوس حدود ۱۸۰ میلیون تومان است.

وی درباره سیستم صوتی اعلام ایستگاه‌های اتوبوس برای استفاده نابینایان افزود: در حال ارتقای سیستم صوتی تمامی ناوگان هستیم.

حسینی پویا درخصوص قیمت ۱۵ هزار تومانی من کارت نیز اظهار کرد: قیمت فعلی من کارت قیمت تمام شده کارت است و شهرداری هیچ سودی در رقم فروش ندارد، همچنین شهروندان می‌توانند با استفاده از نرم افزار کیپاد بدون استفاده از من کارت بهای خدمات را بپردازند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد درباره مشکلات بیمه اتوبوسرانان بخش خصوصی گفت: سازمان در امور داخلی بخش خصوصی دخالتی ندارد و فقط نظارت در پرداخت حقوق و ارائه خدمات حمل و نقلی دارد.

وی به‌خطوط بی آر تی اتوبوسرانی مشهد نیز اشاره کرد و افزود: ۲ خط بی آر تی داریم که آن هم کامل اجرا نشده است که در این راستا رسانه‌ها باید مطالبه‌گری داشته باشند و درخصوص فواید خطوط بی آر تی روشنگری کنند.

حسینی پویا درخصوص اینکه چرا اتوبوسرانی به‌معلولان خدمات رایگان ارائه نمی‌دهد، اظهار کرد: دولت باید هزینه آن را به‌شهرداری‌ها پرداخت کند تا سازمان اتوبوسرانی کارت‌هایی ویژه معلولان صادر کند، بنابراین، در حال حاضر تنها برای جانبازان بالای ۲۵ درصد این خدمات فراهم شده است

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اتوبوسرانی مشهد جابجایی مسافران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۷۹۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۳۶ هزار مسافر از پایانه مرزی سرو تردد کرده اند

جواد حیدری در گفت و گو با خبرنگار مهر، از افزایش درصدی تردد مسافر در پایانه مرزی سرو طی یکسال گذشته خبر داد و افزود: طی یکسال گذشته مجموع ورود و خروج مسافر از پایانه مرزی سرو به ۷۳۶ هزار و ۱۲۰ مسافر رسید که عمده دلیل افزایش تردد مسافر نسبت به سال گذشته خود را می‌توان افزایش چشمگیر امکانات و دسترسی آسان به پایانه مرزی سرو دانست.

وی با اشاره به تفکیک مسافران ایرانی و خارجی خاطرنشان کرد: تعداد ۴۰۱ هزار و ۳۳۳ مسافر ایرانی و ۳۳۸ هزار و ۸۱۷ مسافر خارجی در طول یکسال گذشته از پایانه مرزی سرو تردد کرده‌اند.

حیدری اظهار کرد: همچنین در این مدت, ۱۳۸۱ دستگاه ناوگان مسافربری از پایانه مرزی سرو تردد کرده‌اند که شامل ۶۸۶ دستگاه اتوبوس ورودی و ۶۹۵ دستگاه اتوبوس خروجی بوده است و نسبت به مدت مشابه سال قبل خود رشد ۴۸ درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر 6097068

دیگر خبرها

  • به زودی؛ آغاز خدمات دهی اتوبوس‌های عمومی به شهروندان کارون+فیلم
  • یادی از اولین خطوط اتوبوسرانی | از بلیت فلزی تا بلیت کاغذی و باجه بلیت‌فروشی
  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • معرفی پایانه های اتوبوسرانی تهران
  • بیش از ۷۳۶ هزار مسافر از پایانه مرزی سرو تردد کرده اند
  • خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز
  • رکورد جدید ثبت شد | برقراری بیش از ۲۷۰۰۰ پرواز در ایام نوروز
  • جولان اولین اتوبوس‌های فرنگی در پایتخت | کرایه هر مسافر ۳شاهی
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری، اساسی ترین مسئله شوراها