Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر برومند در نشست خبری که در محل معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری برگزار شد، با اعلام این خبر اظهار داشت :‌۱۹۹ مرکز پژوهشی شامل ۵۱ دانشگاه، ۱۵ پژوهشگاه، ۴۰ پارک علم و فناوری، ۷۹ مرکز رشد و ۱۴ مؤسسه تحقیقاتی در این نمایشگاه حضور دارند.

دکتربرومند گفت: ۵۸ درصد از فناوری‌ها مربوط به دانشگاه‌ها، ۱۶ درصد پارک‌های علم و فناوری، ۱۱ درصد مراکز رشد ،۵ درصد پژوهشگاه‌ها، ۵ درصد مؤسسات تحقیقاتی بوده و ۵ درصد از طرح‌ها نیز متعلق به سایر مراکز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه این دوره از نمایشگاه به عرضه و تقاضای فناوری اختصاص یافته است، گفت: در این دوره از نمایشگاه ۳۱۹۹ طرح از سوی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم وفناوری و مراکز رشد و مؤسسات تحقیقاتی ارائه می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از اعطای گرنت فناوری ۲۵ میلیارد ریالی خبر داد و گفت: این گرنت به منظور تجاری‌سازی طرح‌ها و محصولات فناورانه عرضه شده در این نمایشگاه اختصاص می‌یابد که بعد از ارزیابی در مکان پژوهشگاه‌ها به صاحبان طرح‌ها اعطا می‌شود.

دکتربرومند، قابلیت بالای فروش و قابلیت سرمایه‌گذاری با تأیید کارگروه تجاری‌سازی و سطح فناوری بالا را از جمله شرایط اعطای این گرنت نام برد.

وی همچنین رونمایی از ۷۵ فناوری را از جمله برنامه‌های این دوره از نمایشگاه نام برد و اضافه کرد: علاوه بر آن کارگاه‌های آموزشی نیزدر ایام برگزاری نمایشگاه برگزار خواهد شد.

دکتربرومند با بیان اینکه بیشترین طرح‌های ارسال شده به این نمایشگاه مربوط به استان تهران با تعداد ۳۲۰ فناوری است، افزود: گلستان با عرضه ۲۵۵ فناوری، مازندران با عرضه ۱۳۰ فناوری، گیلان با عرضه ۱۳۱ فناوری و خراسان رضوی با ۱۱۸ فناوری از جمله استان‌هایی هستند که بالاترین طرح‌های خود را ارائه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در این دوره از نمایشگاه از ۸۰۰ سرمایه‌گذار داخلی و خارجی دعوت شده است، یادآور شد: در روز سه شنبه ۴ دی ماه دومین نشست مدیران ارتباط با صنعت و دانشگاه برگزار خواهد شد و در آن در خصوص روش‌های همکاری با بخش‌های خصوصی، ارتباط با پژوهش‌های دستگاهی و متصل کردن پژوهش‌های فناوری با نیازهای کشور بحث و تبادل نظر می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم همچنین به بخش تقاضای نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار اشاره کرد و یادآور شد: در این دوره از نمایشگاه با همکاری مرکز توسعه فناوری ریاست جمهوری، دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) از سازمان‌ها و نهادها درخواست شد تا نیازهای فناورانه خود را در این نمایشگاه عرضه کنند.

وی هدف از این بخش از نمایشگاه را حمایت از تولید ملی و حمایت از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و رفع نیازهای داخلی توسط تولیدکنندگان داخلی نام برد و گفت: برای این منظور سامانه ثبت و مشاهده نیازمندی‌های فناورانه راه‌اندازی شد.

به گفته وی تا امروز ۶۰ سازمان با بیش از ۵۰۰ نیاز فناوری آمادگی خود را برای شرکت در نمایشگاه اعلام کردند.

دکتر پیمان صالحی، معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در نشست خبری صبح امروز از برگزاری ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران در روزهای سوم تا ششم دی ماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران خبر داد و گفت: در این نمایشگاه ۳۵۰ شرکت با عرضه بیش از ۹ هزار محصول ساخت ایران حضور دارند.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه سبب ایجاد و پایدار سازی اشتغال برای ۷ هزار نفر شده است، گفت: فروش ۵ دوره قبلی این نمایشگاه ۳۸۰ میلیارد تومان با اهرم شدن ۱۴۰ میلیارد تومان یارانه معاونت علمی و فناوری است.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ارائه سه مدل حمایتی خبر داد و گفت: پرداخت بخشی از هزینه خرید مراکز علمی و پژوهشی دولتی بر اساس سطح بندی محصولات یکی از مدل‌های حمایتی که بر این اساس محصولات سطح اول که برای نخستین بار در کشور تولید شده‌اند ۵۰ درصد، سطح اول عادی ۴۰ درصد، سطح دوم ۲۵ درصد، سطح سوم ۱۰ درصد حمایت می‌شوند و سطح چهارم بدون حمایت است.

دکترصالحی افزود: تسهیلات لیزینگ ۸ تا ۱۰ درصدی برای خریداران بخش خصوصی از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان نیز از سوی خط اعتباری ۲۰ میلیارد تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی از طریق صندوق توسعه فناوری نانو پرداخت می‌شود.

وی گفت: مدل سوم حمایتی به این صورت است که برای تشویق شرکت‌ها به فروش بدون یارانه معاونت علمی و ارائه تخفیف مناسب به خریدارانی که مشمول حمایت‌ها نمی‌شوند نیز ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات وام با کارمزد کم از سوی صندوق توسعه فناوری نانو حمایت می‌شوند.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه این نمایشگاه یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات تاریخ پژوهش و فناوری ایران است، گفت: محصولاتی که به بازار عرضه شده و برای اولین بار در این نمایشگاه شرکت کنند، رونمایی می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران علوم تحقیقات و فناوری فناوری معاون نمایشگاه بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۷۹۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو عملیات «طوفان الاقصی» و «وعده صادق» بیانگر تغییر موازنه قدرت است

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور گفت: دو عملیات «طوفان الاقصی» و «وعده صادق» بیانگر تغییر موازنه قدرت است و هیمنه پوشالی و قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی با اجرای این عملیات‌ها در جهان شکسته شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، روح‌الله رضوی‌نژاد امروز _چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در دهمین جشنواره استانی جهادگران علم و فناوری استان مرکزی که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای اراک برگزار شد اظهار کرد: اعتراضات امروز در آمریکا با حضور گسترده دانشجویان و اساتید برای حمایت از مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه، نمایانگر بیداری وجدان بشری است.

وی افزود: جغرافیای جبهه مقاومت امروز توسعه پیدا کرده و تا آمریکای لاتین گسترش یافته است.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور گفت: گفتمان انقلاب و جبهه مقاومت در جهان روز به روز در حال گسترش است.

رضوی نژاد افزود: امروز، وجدان بیدار بشری در برابر جنایات غزه ساکت نخواهد نشست و کسی فکر نمی‌کرد در مهد مدعی آزادی، دانشگاهیان این چنین به میدان بیایند.

وی تصریح کرد: بسیج بدون پرچم هر جا لازم باشد برای رفع مسئله کشور و انقلاب حضور خواهد داشت.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور با بیان اینکه در صورتی که علم داشته باشیم، قدرت خواهیم داشت و آنگاه می‌توانیم تمدن سازی را تحقق ببخشیم گفت: نباید فراموش کنیم که در این پنج دهه از کجا به کجا رسیده‌ایم، روزی دشمنان انقلاب اسلامی را تحریم می‌کردند و هیچ کشوری اجازه نداشت هیچ امکاناتی را در اختیار ما قرار دهد اما امروز شاهد پیشرفت و رشد کشور در عرصه‌های مختلف هستیم.

رضوی نژاد افزود: دو عملیات «طوفان الاقصی» و «وعده صادق» بیانگر تغییر موازنه قدرت است، هیمنه پوشالی و قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی با اجرای این عملیات‌ها در جهان شکسته شد.

وی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی با نسل کشی در غزه نشان داده تا چه حد دچار دستپاچگی شده است، این رژیم اشغالگر برای ترمیم شکست خود تاکنون ۳۴ هزار ۷۸۹ نفر را در غزه به شهادت رسانده و بار دیگر ماهیت مدعیان دروغین حقوق بشر و حامی آزادی را نمایان ساخته است.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور گفت: ترویج گفتمان انقلاب و مقاومت نتیجه عملیات «وعده صادق» است، اتفاقاتی که بعد از این عملیات و در پی اعتراض به ظلم رژیم صهیونیستی در جهان و دانشگاه‌های آمریکا شکل گرفته است نشان از این دارد که امروز گفتمان انقلاب و مقاومت در جهان طنین انداز شده است.

رضوی‌نژاد ادامه داد: پیشرفت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران ادامه داد، آرمان ما تمدن سازی است، برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی نیاز به قدرت داریم و برای کسب قدرت باید در حوزه علمی سرآمد باشیم.

وی با اشاره به سخنان رهبری در تاکید بر علم و دانش تاکید کرد: اگر علم داشته باشیم، قدرت خواهیم داشت و آنگاه می‌توانیم تمدن سازی را تحقق ببخشیم.

برای رقم خوردن این اتفاق باید رسیدن به مرجعیت علمی به باور تبدیل شود و جهاد علمی رقم بخورد.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور گفت: بر اساس منویات مقام معظم رهبری هر جا کار را به دست مردم سپردیم به نتیجه رسیدیم همانطور که هشت سال دفاع مقدس نمونه خوبی برای جهاد و مردمی سازی است.

رضوی‌نژاد با بیان اینکه بزرگترین سرمایه انقلاب اسلامی پشتوانه مردمی است گفت: حرکت مردمی معجزه انقلاب اسلامی است، جنگ سخت‌ترین کار در دنیاست اما همین مردم با حضور خود موجب پیروزی کشور در دوران دفاع مقدس شدند، بنابراین باید بستر حضور مردم در عرصه‌های مختلف فراهم شود.

وی اضافه کرد: لازمه قدرت علم است، مرجعیت علمی با جهاد علمی به وقوع خواهد پیوست، تمامی اتفاقات در کشور که به سرانجام رسیده نتیجه شبکه‌های تخصصی مردمی است.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور ادامه داد: اقشار مختلف بسیج مردمی تفکر، فرهنگ و گفتمان بسیج را دارند، در صورتی که بتوانیم این اقشار را ساماندهی کنیم به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.

کد خبر 751816

دیگر خبرها

  • دو عملیات «طوفان الاقصی» و «وعده صادق» بیانگر تغییر موازنه قدرت است
  • نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی پسران نوجوان
  • هندزفری بی‌سیم سنهایزر Accentum عرضه شد
  • نشریات دانشجویی قدرت انتشار دستاوردهای علمی را دارند
  • «توسعه خواندنی است» در راه نمایشگاه کتاب
  • «توسعه خواندی است» در راه نمایشگاه کتاب
  • خسروپناه: دستاوردهای دانش‌آموزان سمپادی تمدن نوین اسلامی را محقق کرده است
  • سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نقشی بزرگی در گسترش و رشد علمی ایران ایفا کرده است
  • برگزاری هشتمین کنگره علمی جشنواره خوارزمی در کاشان
  • نمایش دستاوردهای هسته‌ای بومی ایران در حاشیه کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای