Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@11:57:53 GMT

طرز تهیه دسر باقلوا

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۷۹۸۴۸

طرز تهیه دسر باقلوا

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شیرینی باقلوا یکی از اون دسر‌های خوشمزه ایه که می‌تونید توی خونه به راحتی درست کنید. وقتی برای اولین این دسر خوشمزه رو درست می‌کنید شاید از دست خودتون ناراحت بشید که چرا تا حالا این کارو نکردید و خودتونو از یه شیرینی خوش طعم و دلچسب محروم کردید.

مواد مورد نیاز:

کره ۲۵۰ گرم
خمیر فیلو ۲۰۰ گرم
پسته ۲۰۰ گرم
گردو ۲۰۰ گرم
شکر ۱ پیمانه
آب ¾ پیمانه
عسل ½ پیمانه
آب لیمو ۲ قاشق غذاخوری
پودر دارچین ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه دسر باقلوا

شکر، آب، عسل و آب لیمو را داخل ظرفی بریزید هم بزنید و روی حرارت قرار دهید تا کاملا بجوشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه بجوشد و بعد از ۵ دقیقه آن را کنار بگذارید.

پسته و گردو را داخل مخلوط بریزید و آسیاب کنید. وسط آسیاب کردن مقداری هم دارچین اضافه کنید. مراقب باشید که پسته و گردو بیش از حد آسیاب نشود. باید دانه‌های آن کمی درشت باشد.

کره را آب کنید و خمیر‌های فیلو را به اندازه سینی فر برش دهید. در این دستور از سینی‌های مربع استفاده شده است. بعد از برش دادن خمیر‌ها آن‌ها را زیر دستمال مرطوبی قرار دهید تا خشک نشود.

۱۰ عدد ورقه خمیر فیلو داخل سینی بچینید و بین همه آن‌ها کره بمالید. سپس روی ورقه دهم مقداری پسته و گردوی آسیاب شده بریزید.

۶ ورقه دیگر روی آن بچینید و روی هر کدام از ورقه‌ها کره بمالید. سپس روی ورقه ششم مقداری پسته و گردوی آسیاب شده بریزید.

دوباره ۶ ورقه دیگر بچینید و روی آن پسته و گردو بریزید.

در آخر ۸ ورقه خمیر فیلو روی آن بچینید و روی هر کدام از ورقه‌ها کره را فراموش نکنید. سپس با استفاده از چاقو روی باقلوا را به شکل ذوزنقه برش بزنید.

به مدت یک ساعت الی یک ساعت و ربع باقلوا را داخل فر ۳۲۵ درجه فارنهایت قرار دهید. سپس از فر بیرون بیاورید و بعد از ۲ الی ۳ دقیقه شیره‌ای که از قبل درست کرده بودید را روی آن بریزید. باید شیره را طوری بریزید که تا لایه‌های زیرین هم نفوذ کند.

به مدت ۴ الی ۶ ساعت باقلوا را کنار بگذارید سپس مقداری پسته آسیاب شده روی آن بریزید و میل کنید.

منبع: بدونیم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آشپزی تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۷۹۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد کشاورزی یزد درباره تنش گرمایی درختان پسته هشدار داد

محمدعلی حاتمی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر تاکید کرد: لازم است در شرایط آب و هوایی فعلی در باغ‌های درختان میوه سردسیری بادام و زردآلو برای کنترل آفت‌های لیسه درختان میوه و زنبور مغزخوار بادام پس از ریزش ۷۰ درصد گلبرگ‌ها به سمپاشی با سموم مناسب با مشورت حفظ نباتات در هوای آرام و بدون بارندگی اقدام شود.

وی همچنین از فعالان بخش کشاورزی خواست در دمای کمتر از ۱۸ درجه از تهویه حداقلی و در دمای ۱۸ تا ۲۸ درجه از تهویه انتقالی و برای طیور با سن بیش از ۲۸ روز و دمای بالای ۲۸ درجه از تهویه تونلی استفاده کنند.

رییس جهاد کشاورزی استان یزد همچنین نصب دستگاه هواده به استخر پرورش ماهیان سردابی و روشن کردن آن در تمامی ساعات روز به‌ویژه شب هنگام برای جلوگیری از کاهش اکسیژن استخر و وقوع تلفات و صید در اسرع وقت با توجه به افزایش دما را مورد تاکید قرار داد.

کد خبر 6094123

دیگر خبرها

  • هفت خان مشکلات پیش روی اراضی هفت آسیاب سنندج
  • راهکار دولت برای پایان بلاتکلیفی ۳۲ ساله مالکان هفت‌آسیاب
  • بررسی علل سیاه شدگی میوه پسته باغات مزرعه کلانتر
  • علل سیاه شدگی میوه پسته باغات مزرعه کلانتر
  • جهاد کشاورزی یزد درباره تنش گرمایی درختان پسته هشدار داد
  • طرز تهیه مربای بهارنارنج، مربای خوش عطر فصل بهار 
  • توصیه‌های هواشناسی کشاورزی
  • توصیه های هواشناسی کشاورزی
  • شربت توت فرنگی بهترین نوشیدنی برای روزهای گرم تابستان
  • آموزش روز سوم، خورش مرغ و گردو