Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-با گذشت نزديک به دو دهه از فعاليت سازمان منطقه آزاد ارس در شهرستان جلفا، به خاطر تدابير نادرست و سليقه اي از طرف دبيرخانه محترم مناطق آزاد و خصوصا تحميل مديران ناآشنا، ضعيف و با افق ديد پايين، بدون برنامه اجرايي هدفمند، همچنين تزريق نيروهايتازه وارد و بي تجربه توسط مديران عامل جديد، اين سازمان علي رغم برخي دست آوردهاي قابل تقدير، متاسفانه در توسعه مطلوب فعاليتهاي صنعتي، تجاري و گردشگري و رونق مورد انتظار مردم خصوصا در مقايسه با رونق بي سابقه دهه هاي گذشته، عملکرد بسيار مورد انتقادي داشته و اندک مزيتهاي موجود هم غالبا نصيب غير بوميان و افراد سفارشي با سبقه سياسي و جناحي و نيز اطرافيان و دوستان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بطوريکه ارس وندان، ارس را حياط خلوت بازنشستگان و سياسيون مي دانند!

به گزارش خبرنگار ما در اين نامه سرگشاده آمده است ؛ شوربختانه بايد گفت، چالش هاي بزرگي چون بيکاري جوانان، تبعيض و بي عدالتي در حق ارس وندان، تعطيلي واحدهاي صنعتي و تجاري و رکود شديد بازار جلفا، سوء مديريت ها و فرصت سوزي هاي فراوان ظرفيتهاي منطقه اي، نمايه نگران کننده اي از ارس شکل داده است که ادامه اين روند نا اميد کننده، موجب نارضايتي جدي عموم مردم منطقه و استان آذربايجان شرقي شده است.

اختصاص دومين نرخ بيکاري استان به شهرستان جلفا، سند محکم و متقني بر اين وضعيت نامطلوب ميباشد. ضمن اينکه نارضايتي بيش از 78 درصدي مردم از عملکرد مديريت فعلي منطقه آزاد ارس طي چند نظر سنجي مسقل استاني و منطقه اي و همچنين انتقادات رسانه اي متعدد، تصريح کننده اين نگراني ها و آشفتگي ها در ارس است.

در بخش ديگري از اين نامه آمده است:

موقعيت ژئوپلتيک و استراتژيک بين المللي منطقه آزاد ارس، زيرساختهاي ترانزيتي و اقتصادي و توسعه اي فراوان جلفا، جذابيتهاي گردشگري بي نظير و متعدد ارس، ظرفيت عظيم خاک و آب و هواي خاص منطقه، پتانسيل نيروي انساني تحصيلکرده و مجرب فراوان شهرستان و … هر يک به تنهايي براي جهش اقتصادي هر منطقه اي کفايت مي کند، ليکن ارس اينها را همه با هم دارد ولي از مشکلات و نارضايتي هاي فراوان مي نالد!

ما ارس وندان به همراه اصحاب نظر استاني با بررسي هاي جامع عملکرد مديريت منطقه آزاد ارس در اين فرجه زماني 9 ماهه، يقين بر ضعف هاي حاکم در سيستم مديريتي ايشان پيدا کرده و با نااميدي از اصلاح اين روند و ادامه اقدامات نمايشي مديران منطقه آزاد و بي توجهي مطلق به دغدغه ها و نظرات متخصصين و صاحبان فکر؛ اکنون با تاکيد بيشتر و اعلام خطر جدي تر مراتب سوء مديريت مديرعامل محترم منطقه را به  شرح ذيل به حضور عالي و ديگر دلسوزان نظام و مردم اعلام مي نمائيم:

عدم بهره مندي از شايستگان و صاحب نظران متخصص در حوزه هاي تصميم سازي و تصميم گيري منطقه ارس و تحميل نيروهاي غير متخصص و غير متعهد

عدم تسلط به استراتژيهاي منطقه آزاد ارس و هدررفت منابع.

عدم اهتمام به روشنگري برخي ادعاها درخصوص تخلف، فساد و سوء استفاده هاي شخصي از سوي مديران گذشته و فعلي منطقه(از جمله ادعاي هاي مکرر نماينده محترم شهرستان در مجلس) و عدم شفاف سازي روند بازرسي هاي متعدد مراجع قانوني خصوصا کميته تحقيق و تفحص مجلس در گذشته.

و …

با عنايت به نابساماني هاي مديريتي موصوف، براي نيل به اهداف توسعه اي عالي و شکوفايي استعدادهاي سرزميني منطقه آزاد ارس، خواهشمند است جهت رفع مشکلات ريشه اي ساختاري و سيستمي چندگانه راهکارهاي ذيل که حاصل مطالعات پژوهشي و اجماع صاحب نظران ميباشد، مورد توجه و تاکيد قرار گيرد:

انتخاب مديرعامل، فارغ از نگاههاي سياسي و مصلحتي، مبتني بر توانمنديهاي مديريتي چند بخشي

لزوم تثبيت راهبردها و اولويت هاي سرمايه گذاري منطقه

مصون سازي فعل و انفعالات مديريتي منطقه از دخالت هاي سياسي و تغييرات مديريتي کلان کشور و خصوصا نمايندگان مجلس و گروههاي سياسي و چينش بدنه کارشناسي و مديريتي منطقه صرفا بر اساس شايسته سالاري با اولويت بومي گزيني

اصلاح ساختاري سازمان عريض و طويل منطقه آزاد ارس با رويکرد چابک سازي و غيرتصدي گري

عدم تبعيض بين مناطق آزاد و نواحي تجاري مرزي در استفاده از مزيت هاي مرزي رايج

احياي دوباره گذرنامه هاي مرزي و تسهيل قوانين کالاي همراه مسافر

اعزام تيم مستقل بازرسي جهت بررسي و تحقيقات مکفي درباره برخي رويه هاي اداري حاکم بويژه روند پرابهام و اعتراض آميز استخدام هاي توصيه اي در سالهاي اخير و شائبه هاي مختلف مبني بر سوءاستفاده برخي عوامل ذينفوذ در منطقه بمنظور اعتماد افزايي و تنوير افکار عمومي

در پايان مستدعي است دستور فرماييد بررسي شود چگونه فردي با 66 سال سن که از سال 58 تا امروز بطور ممتدمسئوليتهاي مختلف اجرايي داشته، جزو بازنشسته ها محسوب نمي شود!

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۷۹۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا

 عباسی گفت: یکی از طرح‌های حمایتی دولت در بخش کشاورزی توسعه کشت دانه روغنی کلزاست و کشت این محصول به سبب بهره‌وری بیشتر، رشد در فصل بارش باران، نیاز کمتر به آبیاری و خرید تضمینی آن در چند سال اخیر مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است.

وی افزود: کشت بیش از ۸۵ هکتار دانه روغنی کلزا در مزارع شهرستان جلفا که در این فصل به مرحله گلدهی رسیده علاوه بر جلوه طلایی و طبیعت بی‌نظیر منطقه بر حاصلخیزی و بهره‌وری مزارع شهرستان نیز افزوده است.

عباسی با بیان اینکه دانه روغنی کلزا که هر سال در اواسط شهریور کشت می‌شود و برداشت آن خرداد سال بعد صورت می‌گیرد گفت: در سال زراعی امسال ۸۵ هکتار دانه روغنی کلزا در اراضی شهرستان کشت شده و با توجه به مطلوب بودن مزارع کلزا پیش بینی می شود امسال شاهد برداشت بیش از ۴ تن محصول در هر هکتار از مزارع شهرستان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مزارع گندم برای بهره‌وری بیشتر نیاز به تناوب کشت دارند از مدت‌ها قبل کشاورزان به دنبال کشت جایگزینی بودند که بتواند از زمین بهره مناسبی بگیرند و از این رو برای تولید پایدار گندم کشت دانه روغنی کلزا توصیه می‌شود زیرا این محصول در تناوب کشت با گندم سبب تقویت خاک، کاهش آفات و بیماری‌ها، استفاده بهینه از آب و در نهایت افزایش تولید گندم می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاوردهای اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت/ استقبال پر شور ملت پاکستان
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال همه جوان‌های منطقه است
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاورد‌های اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • دهن‌کجی منطقه آزاد بوشهر به مردم؟!
  • گلدهی مزارع کلزا در شهرستان جلفا
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا