Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، کتاب «کآشوب» شامل بیست و سه روایت از نویسنده‌های مختلف با دیدگاه‌های متفاوت است که درباره نسبت خودشان و محرم نوشته‌اند به چاپ نهم رسید.

بر اساس این گزارش، این اثر حاوی روایت‌هایی به زبانی روشن و ساده است و هرکدام طعم و لحن اقلیم یا فکری را دارند که نویسنده در آن رشد یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دغدغه‌های متفاوت هر کدام از نویسندگان، روایتشان را منحصر به فرد کرده و یکنواختی را از کتاب گرفته است.

«بیست‌وسه‌ روایت‌ از روضه‌هایی که زندگی می‌کنیم.» این توضیح که پایین جلد کآشوب نشسته است، در عین سادگی و کوتاهی همه‌ ماجرای کتاب است. کآشوب واقعاً چیزی بیش از این نیست. روایت‌هایی که سرکار خانم نفیسه مرشدزاده با بیست‌ودو جوان دیگر به‌شکلی واقع‌نما نوشته‌اند؛ روایت‌هایی از مجالس روضه‌ یا رویدادهایی مربوط به آن ‌که همگی را خودشان لمس کرده‌اند.

اما این توضیح ساده، در کتاب به همین سادگی برگزار نمی‌شود. کآشوب حجم عجیبی از اتفاقات بسیار خوب را در خودش رقم زده است. افراد گوناگون با نگاه‌ها و حس ‌و حال‌های مختلف یک واقعه را تعریف کرده‌اند‌ اما وقتی وارد روایت‌ها می‌شوی، حس می‌کنی هر روایت به دنیایی غیر از روایت دیگر تعلق دارد. این پراکندگی را جز در یک چیز، یعنی پایبندی به روایت واقعی، در بقیه‌ی موارد می‌توان دید؛ از سبک روایت و اینکه مثلاً راوی چندم‌شخص است تا مضمون روایت‌ها و اینکه هر نفر به کدام بخش از این رویدادِ واحد اما پر جزئیات پرداخته‌. اصلاً وقتی کآشوب را می‌خوانی ناگهان یکه می‌خوری که وه! در این حادثه‌ تکراریِ دم‌دستی که همه هم دیده‌ایم، چقدر اتفاق ندیده و زاویه‌ی نرفته هست.

شخصیت‌‌های روایت‌ها بسیار متنوع‌اند: از منبری و روضه‌خوان و هیأت‌دار و گریه‌کن و خادم و خادمه‌ی هیأت گرفته تا عاشوراپژوه و حتی عاشورا پرهیز و حتی‌تر بچه‌ شش‌ساله‌ مردِ روضه‌خوان.

کتاب کآشوب در ۲۰۸ صفحه با استقبال خوب علاقه‌مندان اکنون به چاپ نهم رسیده است؛ در حالی که اولین کتاب نشر اطراف شمرده می‌شود. 

انتهای پیام/

 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۷۹۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد مهم پرسپولیس در لیگ بیست‌وسوم

پرسپولیس پنالتی‌زن‌ترین تیم این فصل به حساب می‌آید و همه پنالتی‌های سرخ‌پوشان تبدیل به گل شده است.

به گزارش مشرق، پرسپولیس درحالی موفق شد با سه گل از سد صنعت نفت بگذرد که گل سوم این تیم از روی نقطه پنالتی و توسط محمدحسین کنعانی‌زادگان به ثمر رسید.

این هشتمین پنالتی بود که در این فصل برای پرسپولیس گرفته شد و نکته جالب توجه این است که سرخ‌پوشان همه پنالتی‌های خود در لیگ را تبدیل به گل کردند تا در این حیث بهترین تیم لیگ بیست و سوم باشند. محمدحسین کنعانی‌زادگان ۴ بار، گیورگی گولسیانی ۳ بار و شهاب زاهدی هم یکبار از روی نقطه پنالتی برای پرسپولیس گلزنی کردند و نرخ تبدیل ۱۰۰به گل درصدی را برای این تیم به ثبت رساندند.

بعد از پرسپولیس تیم‌های ملوان و مس رفسنجان بهترین تیم از نظر پنالتی زدن بودند و در رده‌های بعدی قرار می گیرند. گفتنی است پرسپولیس تنها یک‌بار در این فصل پنالتی خراب کرد که شاید مهم‌ترین پنالتی این فصل این تیم بود و باعث حذف قرمزها از لیگ قهرمانان آسیا شد. گولسیانی در بازی برگشت مقابل الدحیل پنالتی خود را هدر داد تا پرسپولیس با شکست تلخ در آن بازی از صعود به مرحله بعد باز بماند.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • سخنان شهید بهشتی درباره نماز در «بیست و هفت جمله» منتشر شد
  • عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر
  • دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی:بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود 
  • شکست تیم فوتبال آلومینیوم از ذوب آهن
  • لحظه شماری این استقلالی محبوب برای پرسپولیس و سپاهان
  • کتاب های پرفروش سال ۱۴۰۳
  • رکورد مهم پرسپولیس در لیگ بیست‌وسوم
  • پدر شهید والامقام عبدالرضا هردوانه آسمانی شد
  • لحظه شماری سجاد برای پرسپولیس و سپاهان
  • حسرت سپاهانی‌ها با درخشش چهره اصفهانی!