Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از نبود متقاضی برای حضور در رشته‌های علوم پایه ابراز نگرانی کرد و گفت: وضعیت نامتوازن جنسیتی شرکت‌کنندگان کنکور سراسری باید در مجلس شورای اسلامی بررسی شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، طاهر احمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در نشست شورای هماهنگی دانشگاه‌های استان مرکزی با اشاره به وضعیت نامناسب رشته‌های علوم پایه بیان کرد: تعداد کل شرکت‌کنندگان کنکور ۹۶، یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بوده است که از این تعداد ۶۰۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی گفت: روند تمایل نداشتن به رشته‌های علوم پایه در انتخاب رشته نیز مشهود است به طوری که شاهد سیر نزولی در انتخاب رشته‌های زیرمجموعه ریاضی و انسانی هستیم در حالی که در انتخاب رشته‌های زیرمجموعه تجربی رشد کاملا صعودی دیده می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: ۶۰۰ هزار شرکت کننده در کنکور به امید قبولی در رشته پزشکی کنکور داده‌اند در حالی که تنها ۵ تا ۶ نفر امکان قبولی دارند.
وی افزود: مملکت نیازمند حقوق‌دان، اقتصاددان، صنعتگر و ... است و اگر نسبت به رشته‌های علوم پایه بی توجهی شود قطعا به پایه‌های کشور آسیب وارد خواهد شد.
احمدی تأکید کرد: علاوه بر تغییر رویکرد در انتخاب رشته‌ها شاهد بر هم خوردن توازن جنسیت در بین شرکت‌کنندگان کنکور هستیم، دختران ۱.۵ برابر پسران در کنکور شرکت می‌کنند و این وضعیت نامتوازن باید در مجلس شورای اسلامی بررسی شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۸۰۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید پنجاه و یکمین آزمون دستیار پزشکی فردا منتشر می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ با رقابت ۱۲ هزار و ۳۵۸ داوطلب، پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد.

 کلید آزمون در روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر می‌شود و از ۸ صبح یکشنبه ۱۶ اردیبهشت تا ساعت ۲۴ سه شنبه ۱۸ اردیبهشت داوطلبان فرصت دارند به صورت اینترنتی اعتراض خود را ثبت کنند.

کارنامه حاوی نمره و رتبه داوطلبان آزمون دستیاری پزشکی تا یک ماه بعد از آزمون در اختیار داوطلبان قرار گیرد که بتوانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند. امکان انتخاب رشته برای داوطلبانی که بر اساس مفاد راهنمای مربوطه نمره لازم را کسب کرده‌اند فراهم می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • برگزاری امتحانات نهایی با حضور ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • رشته‌های پزشکی براساس نیاز کشور و تعداد داوطلبین ساماندهی می‌شود
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • دلایل کاهش تعداد پسران در آزمون کنکور امسال
  • عطیه الهی در دستان پرتوان ماماهاست
  • مراقب باشیم آمار نامتوازن کنکور روح خانواده را زخم نکند
  • کلید پنجاه و یکمین آزمون دستیار پزشکی فردا منتشر می‌شود
  • بیش از ۱۲ هزار پزشک امروز با هم رقابت کردند/ ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری ۱۲ درصد افزایش می یابد