Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام اشجری با بیان اینکه اماکن تاریخی اثرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی به مردم معرفی می‌شوند گفت: با هوشیاری رهبر معظم انقلاب اسلامی و بصیرت ملت مسلمان ایران، توطئه‌گران همانند گذشته راه به‌جایی نخواهند برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آستانه اشرفیه، حجت الاسلام «مجتبی اشجری» ، امروز(یک‌شنبه ۲ دی) در نشست شورای سیاستگذاری و راهبری بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شهرستان آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه مردم ایران در آستانۀ برگزاری جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستند، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در چهل سالگی خود نه‌تنها نشانی از فرسودگی، خمودگی و افتادگی ندارد بلکه به اوج بلوغ، کمال و استواری خود رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان انقلاب اسلامی ایران را نعمت بزرگ الهی دانست و افزود: انقلاب اسلامی دستاوردهای عظیمی را نصیب ملت ایران کرده است که دشمنان نیز در برابر بزرگی و صلابت این ملت سرتعظیم فرود آورده‌اند.


اشجری با بیان اینکه دشمنان پس از گذشت ۴۰ سال از عمر پربار انقلاب اسلامی هنوز دست از فتنه‌گری و توطئه‌چینی علیه ملت ایران برنداشته‌اند، اظهار کرد: شرایط امروز کشور با گذشته قابل قیاس نیست؛ اگرچه کمی ها، کاستی ها، قصورها و تقصیرهایی نیز وجود دارد.


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه برنامه ریزی همه‌جانبۀ دشمنان برای از پا درآوردن نظام مقدس جمهوری اسلامی پس از گذشت ۴۰سال، نشانۀ حیات، سرزندگی، بالندگی و کارآمدی انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: پویایی، کارآمدی و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی برای دشمنان نیز مشهود است زیرا از پا درآوردن کشوری شکست‌خورده و از پاافتاده نیازمند این همه توطئه چینی و برنامه ریزی نیست.


وی با بیان اینکه دشمنان این ملت بزرگ درصدد بودند در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این چراغ فروزان را خاموش کنند، گفت: با هوشیاری رهبر معظم انقلاب اسلامی و بصیرت ملت مسلمان ایران، توطئه‌گران همانند گذشته راه به‌جایی نخواهند برد.


اشجری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حرکت برنامه‌ریزی شده برای مقابله با دشمن برنامه محور، تصریح کرد: استکبار با برنامه‌ریزی های گسترده خود درصدد است تا جوانان و نوجوانان ایران را از آرمان انقلاب اسلامی دور کند لذا با ایجاد شبهه، فرافکنی و درغگویی در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی به دنبال تطهیر چهرۀ منحوس رضاخان برای نسل جوان است.


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر لزوم هوشیاری کامل و برنامه ریزی لازم متولیان فرهنگی در برابر توطئه های ناجوانمردانۀ دشمنان برای ایجاد جدایی میان نسل جوان با آرمان بلند امام راحل(ره) و انقلاب اسلامی، اظهار کرد: دستاوردهای چهل سالۀ انقلاب اسلامی با استفاده از ابزار هنر و بهره‌گیری از فضای مجازی برای نسل جوان تبیین شود.


وی با بیان اینکه همۀ اقشار جامعه مخاطبان برنامه های بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: باید از فرصت های پیش‌رو در راستای تبیین کارنامۀ چهل سالۀ انقلاب اسلامی و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی با محوریت شعار «افتخار به گذشته؛ امید به آینده» بهره‌برداری شود.


اشجری با تاکید بر صبغۀ «مردمی بودن» و «امیدآفرینی» برنامه‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، یادآور شد: این روزها که دشمنان تلاش می کنند با طرح برخی موضوعات مردم را مایوس و ناامید کنند، همگان وظیفه داریم مردم را به آینده پیش‌رو امیدوار کنیم . البته مردم از گرانی‌ها رنج می برند و نسبت به نابرابری ها و تبعیض‌ها گله مند هستند اما هرگز نسبت به پاسداری از انقلاب اسلامی غفلت نخواهند ورزید.


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، حماسه 9 دی را تجلی پایبندی ملت ایران به آرمان انقلاب اسلامی و عشق به ولایت فقیه دانست و متذکر شد: مسئولان در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در گره‌گشایی و خدمتگزاری اهتمام ویژه داشته باشند زیرا خدمتگزاری به این مردم شریف بالاترین افتخار است.


وی خواستار فعال‌شدن کرسی های آزاداندیشی در مراکز آموزشی و دانشگاه ها شد و بیان کرد: شبهات فراوانی از طریق فضای مجازی در ذهن جوانان و نوجوانان مطرح می شود که انتظار می‌رود اساتید حوزه و دانشگاه در پاسخگویی به این شبهات نقش برجستۀ خود را به‌درستی ایفا کنند.


اشجری با تاکید بر اینکه دهه مبارک فجر مبدا خدمت‌رسانی به مردم باشد، افزود: دستگاه های اجرایی و خدمت‌رسان می‌توانند با در نظر گرفتن تخفیف‌های ویژه، حلاوت روزهای پیروزی انقلاب اسلامی را برای مردم تجدید کنند.


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان خواستار برگزاری برنامه های فرهنگی چهل‌گانه شد و عنوان کرد: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اماکن تاریخی اثرگذار در پیروزی انقلاب در شهرستان‌ها شناسایی و به مردم معرفی می‌شوند و به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از پیشکسوتان انقلاب اسلامی نیز تقدیر به‌عمل می‌آید.

    پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب یلدا خبرگزاری شبستان وحدت حوزه و دانشگاه هفته پژوهش شب چله خطبه نماز جمعه رژیم صهیونیستی استان بوشهر گزارش تصویری اصفهان مساجد انقلابی مساجد گیلان پیروزی انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۸۰۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مساجد سنگرهای دفاع از اعتقادات دینی مردم هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام احمد مروی در دیدار ائمه جماعات حرم مطهر رضوی و مساجد موفق مشهد که در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا (ع) انجام شد؛ با بیان اینکه گفت‌وگو با مردم، پاسخگویی به سوالات جوانان و امیدآفرینی از رسالت‌های مهم ائمه جماعات مساجد است، اظهار کرد: امامان جماعت باید در مساجد با مردم گفتگو کنند و سخنان و دغدغه‌های آنان را بشنوند و سنگ صبور مردم و جوانان باشند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: هدف دشمن ایجاد یأس و خاموش کردن شعله‌های امید در دل مردم به ویژه جوانان است، لذا باید در جامعه امیدآفرینی کرد و افق‌های روشن کشور را به مردم نشان داد و موفقیت‌های کشور در عرصه‌های مختلف علمی و دفاعی، اقتدار و نفوذ ایران در منطقه و غیره را برای جامعه تبیین کرد.

وی حضور کمرنگ نوجوانان و جوانان در مساجد را از دغدغه‌های دلسوزان کشور مطرح و عنوان کرد: نسل جوان سرمایه حقیقی اسلام و کشور محسوب می‌شوند، لذا این قشر باید مخاطب اصلی روحانیون و مساجد باشند؛ حضور در مساجد با فطرت انسان‌ها هم‌سو است بنابراین با به کارگیری روش‌ها و راه‌های متناسب، قطعاً می‌توان بخش قابل توجهی از جوانان و نوجوانان را به این اماکن مقدس جذب کرد.

مروی ضمن اشاره به اهتمام رهبر معظم انقلاب به مساجد، گفت: مساجد مشهد باید الهام گرفته از مکتب امام رضا (ع) و در کشور الگو باشند؛ رهبر معظم انقلاب از مصادیق بارز امامان جماعت موفق در مشهد هستند، رهبری معظم پیش از انقلاب امام جماعت موفقی در مساجد کرامت و امام حسن مجتبی (ع) بودند.

وقایع غزه طلیعه شکست اسرائیل است

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به استحکام و اقتدار رو به افزایش نظام مقدس اسلامی علی‎رغم تمام توطئه‌ها و فتنه انگیزی‌های استکبار؛ ابراز کرد: یکی از نمونه‌های بارز تأثیر انقلاب اسلامی در دنیای امروز را در غزه و فلسطین می‌بینیم؛ شکست و نابودی اسرائیل در غزه رقم خورده و این یک شعار نیست بلکه یک واقعیت است؛ صدها کیلومتر زیر شهری که دائماً در رصد رژیم صهیونیستی بوده تونل زده شده بدون اینکه اسرائیل متوجه شود.

وی اضافه کرد: اینکه اسرائیل اینگونه همچون سگ هار به جان مردم افتاده، به دلیل ضربه جبران ناپذیری بوده که بر حیثیت او وارد شده است؛ اسرائیلی‌ها روزهای نخست خود را باخته بودند و حتی نگران بودند که تونل‌ها تا زیر اسرائیل کشیده شده باشد و سران استکبار یکی یکی برای روحیه دادن به آن‌ها می‌آمدند؛ این طلیعه شکست اصلی اسرائیل است.

نقش حرکت آفرین مسجد در تاریخ معاصر ایران

مروی با اشاره به نقش حرکت آفرین مساجد در تاریخ معاصر ایران، عنوان کرد: در طول تاریخ همواره مساجد منشأ برکات و آثار بزرگی بوده‌اند و در انقلاب اسلامی ایران نیز مسجد به عنوان مرکز آغازین شکل‌گیری حرکت آزادی خواهانه ملت ایران علیه ظلم طاغوت شاهنشاهی نقش تعیین کننده‌ای داشته است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: انقلاب با عظمت اسلامی که حقیقتاً تجدید حیات اسلام و شیعه بود از مساجد آغاز شد و اگر انقلاب اسلامی خاستگاهی غیر از مسجد داشت، شعاع آن اینگونه گسترش پیدا نمی‌کرد.

وی با اشاره به نقش مساجد در پایداری و دفاع از کشور و انقلاب در طول هشت سال جنگ تحمیلی، ابراز کرد: تمام قدرت‌های دنیا در دوران جنگ تحمیلی در برابر کشور ایران ایستاده بودند، اما به برکت مساجد و نقش آفرینی دینی و فرهنگی این اماکن مقدس ملت ایران پیروز شد.

مسجد تهدیدات حاشیه شهر مشهد را به فرصت تبدیل کرد

مروی با اشاره به چالش‌ها و معضلات حاشیه شهر مشهد طی دهه‌های اخیر، ابراز کرد: به برکت مساجد و حضور فعال روحانیون، امروز تهدیدات حاشیه شهر به فرصت تبدیل شده است؛ و این نشان از نقش مهم و تأثیر گذار مسجد و ائمه جماعت دارد.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: کارکرد و نقش مهم مساجد هنگامی آشکار می‌شود که مساجد برای مدتی تعطیل شوند؛ آنگاه آشکار خواهد شد که وضعیت جامعه و کشور چگونه می‌‎‌شود؛ آرامش و سکون جامعه علی‌‎رغم تمام هجمه‌های ناپاک تبلیغاتی، روانی، اقتصادی و تحریم‌های دشمنان، از برکات مساجد است.

وی به انقلاب‌های شکست خورده در سطح جهان همچون قیام اخوان المسلمین در مصر اشاره و ابراز کرد: جمهوری اسلامی با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود موضع گیری‌های انقلابی، شجاعانه و روشنگرانه و تمام دشمنی‌های استکبار به برکت مکتب اهل بیت (ع) و مساجد، با اقتدار و عزت ایستاده و به راه نورانی خود ادامه می‌دهد.

مساجد سنگرهای دفاع از اعتقادات دینی مردم هستند

مروی به نقش آفرینی مساجد در مقابله با فتنه‌های دشمن به عنوان پایگاه‌های دینی و فرهنگی جامعه اشاره و تصریح کرد: هجمه‌های انبوه تبلیغاتی و شایعات علیه جمهوری اسلامی در فضای مجازی که یک نمونه آن را در اغتشاشات سال گذشته مشاهده کردیم، وظیفه مساجد را سنگین کرده است؛ ایمان مردم آماج تهاجم مستمر و چندلایه فرهنگی دشمن است و مساجد سنگرهای دفاع و صیانت از اسلام، فرهنگ، اعتقادات دینی مردم و روشنگری افکار و اذهان هستند.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه درب مساجد باید به روی همه مردم باز باشد؛ اظهار کرد: مسجد باید توسط مردم ساخته و اداره شود و ائمه جماعات باید با مردم انس و دوستی داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت و کارکردهای مسجد، اظهار کرد: مسجد خانه خداست و چه فخری بالاتر از اینکه انسان اشتغال و لحظات عمرش را در خانه خدا سپری کند؛ زمین از مسجد الحرام پیدا و گسترش یافت و این امر پیام دارد، یعنی تمام کمالات، فضیلت‌ها و آنچه خداوند از بندگان انتظار دارد از مسجد آغاز می‌شود.

مروی رمضان را ماه ضیافت الهی و بازگشت به خداوند و کسب توشه معنوی برای سال دانست و ابراز کرد: اسلام در ماه مبارک رمضان در کنار توصیه به تلاوت قرآن به «صله رحم» نیز سفارش کرده و آن را از جمله عبادت‌های پرفیض این ماه قرار داده است که این موضوع خود اهمیت توجه به دیگران بندگان خدا، هم نوعان و خویشاوندان و جامعیت اسلام را نشان می‌دهد.

پیش از سخنان تولیت آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام حسین شریعتی نژاد معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گزارشی از فعالیت‌های مجموعه متبوع خود ارائه کرد و در ادامه تعدادی از ائمه جماعات مساجد موفق مشهد به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

کد خبر 6062386

دیگر خبرها

  • رهبر انقلاب: رژیم صهیونیستی قادر به شکست نیروهای مقاومت نیست
  • رهبر انقلاب: غزه تا این لحظه پیروز اصلی میدان است / رژیم صهیونیستی قادر به شکست نیروهای مقاومت نیست
  • رهبر انقلاب: غزه، تا این لحظه پیروز اصلی میدان است
  • رهبر انقلاب: غزه، تا این لحظه پیروز اصلی میدان است/ رژیم صهیونیستی قادر به مقابله با نیروهای مقاومت و شکست آنها نیست
  • مردم از گرانی‌ها و نوسانات بازار گلایه دارند
  • هفته ۲۵ فوتبال دسته یک ایران؛ پیروزی مدعیان در شب سقوط ۳ پله‌ای آریو
  • مهدی قائدی بهترین بازیکن ترکمنستان - ایران
  • رهبر انقلاب: ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • رهبر انقلاب: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • مساجد سنگرهای دفاع از اعتقادات دینی مردم هستند