Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- خبرگزاری آناتولی ترکیه روز یکشنبه گزارش داد که کاروان نظامی تجهیزات و نیروهای نظامی ارتش این کشور به نزدیک مزرهای سوریه رسید.

به گزارش ایرنا، ارتش ترکیه کاروان جدیدی از تجهیزات و نیروهای نظامی خود را به مرزهای مشترک این کشور با سوریه روانه کرده است.
این کاروان نظامی شامل نفربرهای زرهی و تجهیزات نظامی است که ارتش ترکیه به همراه نظامیان خود از پادگان‌های استان های مختلف عازم جنوب کشور کرده تا در نزدیک مرزهای سوریه مستقر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق این گزارش، کاروان نظامی ترکیه تحت تدابیر شدید امنیتی، وارد منطقه 'البیلی' در استان کلیس واقع در جنوب این کشور شده است.
بنابر اعلام آناتولی، این کاروان برای تقویت یگان ‌های نظامی مستقر در مرزهای مشترک با سوریه اعزام شده‌ اند.
اعزام این کاروان تنها چند روز پس از تصمیم ناگهانی رئیس جمهوری آمریکا برای خروج نظامیان این کشور از سوریه صورت گرفته است.
واشنگتن در حالی تصمیم به خروج نیروهایش از سوریه گرفته که ترکیه هفته گذشته اعلام کرد، قصد دارد عملیات تازه ای را علیه شبه نظامیان کُرد مستقر در شمال سوریه از جمله یگان‌های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) و حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) آغاز کند.
رسانه‌های آمریکا چهارشنبه گذشته به نقل از منابع مطلع گزارش دادند ارتش این کشور در تدارک خارج کردن نیروهایش از سوریه است.
آمریکا دارای 19 پایگاه نظامی در منطقه شرق سوریه و نزدیک مرزهای مشترک این کشور با عراق است که مهم ترین آنها پایگاه التنف (در جنوب شرق) است.
نیروهای آمریکایی بدون اجازه دولت سوریه در این کشور حضور دارند و دمشق بارها خواستار پایان تجاوز نظامی نیروهای آمریکایی در سوریه شده است..
شبد**9329**9122

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تركيه سوريه تجهيزات نظامي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۸۱۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: نابودی حماس نزدیک است

به گزارش ایسنا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با بیان ادعای مذکور گفت، سیاستش نشان می‌دهد که تشکیلات خودگردان فلسطین راه حل نوار غزه نیست.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد، جنبش مقاومت فلسطین «حماس» باقی نخواهد ماند زیرا این رژیم آن را «نابود» خواهد کرد!

به نقل از سایت خبری النشره، ارتش رژیم صهیونیستی نیز در همین حال از کشته شدن دو تن از نظامیان خود خبر داد که یکی از آنها فرمانده تانک بوده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در شصت و سومین روز از حمله خود به نوار غزه، بمباران مناطق مسکونی را تشدید کرده و قتل عام جدیدی در رفح، خان‌یونس، شهر غزه و جبالیا مرتکب شده است.

دیگر خبرها

  • تذکر مهم رهبر انقلاب به نیروهای نظامی از زبان فرمانده بلندپایه ارتش
  • اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند
  • نتانیاهو: نابودی حماس نزدیک است
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • ۳۰ درصد پلیس‌های ترکیه در فکر خودکشی
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه
  • گزارشی از حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر/ پیش بینی روزهای سخت در انتظار ارتش اوکراین
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر