Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: تعدد متولیان امور قرآنی در این استان سبب شده که با وجود صرف وقت، انرژی و هزینه های زیاد نتایج لازم و قابل توجهی کسب نشود.
وی خواستار هماهنگی، تعامل، همکاری و مشارکت هر چه بیشتر مسئولان اجرایی و نهادهای فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد برای انجام مطلوب تر فعالیت های قرآنی در این استان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احمدی افزود: باید فعالیت های قرآنی در کهگیلویه و بویراحمد منسجم تر و بابرنامه تر از گذشته باشد و سازوکارهای نوین نیز در راستای ترویج روزافزون فرهنگ قرآنی در استان تدوین و اجرا شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نهادهای مختلف فرهنگی استان تاکنون به طور سنتی در زمینه فعالیت های قرآنی تلاش و اقدام کرده اند که باید این روش تغییر یافته و اصولی شود.
احمدی عنوان کرد: چنانچه مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیش از پیش عامل به قرآن باشند مردم و به ویژه نسل جوان استان نیز در این زمینه از آنان الگو خواهند گرفت.
وی بر لزوم بکارگیری روش های به روز و جدید برای آموزش قرآن به قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد از جمله کودکان و دانش آموزان تأکید کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: اوایل اسفند امسال یک سامانه در تمامی نقاط کشور از جمله این استان برای صدور مجوز فعالیت مؤسسه های قرآنی راه اندازی می شود.
رضا دهبانی پور اظهار داشت: بر اساس این سامانه ملی متقاضیان ایجاد مؤسسه های جدید قرآنی در کهگیلویه و بویراحمد می توانند مجوزهای لازم را از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یا اداره کل تبلیغات اسلامی استان دریافت کنند.
وی افزود: هدف از راه اندازی این سامانه ملی سهولت در ایجاد مؤسسه های قرآنی و کاهش مدت زمان صدور مجوزهای مورد نیاز آنهاست.
امام جمعه یاسوج نیز قرآن را قانون اساسی مسلمانان دانست و گفت: تمسک هر چه بیشتر ملت های مسلمان به این کتاب آسمانی سبب هدایت و سعادت دنیوی و اخروی آنان می شود.
حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی اظهار داشت: قرآن کریم سرمایه گرانبهایی است که باید مسلمانان بیش از پیش قدردان آن باشند.
وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر احکام الهی بوده و باید در زمینه فعالیت های قرآنی حساسیت بیشتری وجود داشته باشد.
امام جمعه یاسوج بیان کرد: در صورتی که دستورات راهگشای قرآن کریم به طور کامل و دقیق در جامعه اجرا شود آثار و برکات مثبت متعددی به دنبال دارد.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی عنوان کرد: همگان اعم از مردم و مسئولان اجرایی موظفند در حد توان برای فراگیر شدن قرآن کریم و اجرای دستورات زندگی بخش آن در جامعه تلاش کنند.
وی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ابراز داشت: تلاش دشمنان در این چهار دهه ناامید کردن ملت ایران بوده اما به لطف الهی موفق نشده اند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: هم اینک 700 خانه قرآنی و 11 مؤسسه قرآنی در این استان فعال است.
حجت الاسلام حمید برازش اظهار داشت: سه سال اخیر 150 حافظ 10 جزء قرآن کریم در کهگیلویه و بویراحمد تربیت شده است.
وی افزود: ابتدای امسال تاکنون 220 محفل انس با قرآن کریم در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده است.
حجت الاسلام برازش بیان کرد: سال گذشته حدود سه میلیارد و 300 میلیون ریال در حوزه قرآن از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی این استان هزینه شد.
فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: چنانچه بخشی از اعتبارات قرآنی نهادهای مختلف فرهنگی این استان در اختیار بخش غیردولتی قرار گیرد دستاوردهای بهتری کسب می شود.
ستار هدایتخواه اظهار داشت: باید یک سیاستگذاری کلان از سوی اعضای شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه شیوه های آموزش قرآن در ابن استان انجام شود.
وی افزود: در زمینه فعالیت های قرآنی در کهگیلویه و بویراحمد نباید تنها به آمار و ارقام منتشره از سوی نهادهای مختلف فرهنگی این استان اکتفا کرد بلکه لازم است به واقعیت ها نیز توجه شود.
7535/1662
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تبلیغات اسلامی قرآن مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۸۱۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به ۲۴۰ سیل زده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد؛ کاظم فلاحی دوست گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در ۲ روز اخیر موفق به انجام ۱۲ عملیات امدادرسانی شدند.

وی تاکید کرد: در این مدت ۶۰ خانواده کهگیلویه و بویراحمدی آسیب دیده از بارندگی‌های سیلابی امداد و نجات شدند و ۱۶۰ کیلوگرم نایلون نیز بین آنان توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در این مدت حوادث گوناگونی مانند سیل آبگرفتگی و در راه ماندگان رخ داد.

وی افزود: ۴۸ ساعت گذشته تاکنون ۱۲ تیم امدادی، ۳۰ نفر نیروی عملیاتی، هشت دستگاه پیکاب و ۶ دستگاه پمپ لجن کش به مناطق حادثه دیده کهگیلویه و بویراحمد اعزام و امدادرسانی انجام شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: سامانه تلفنی ۱۱۲ هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی درباره حوادث احتمالی و امدادرسانی در کمترین زمان ممکن است.

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • افتتاح دو شهرداری جدید شهر ممبی و شهر سرآسیاب یوسفی
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • امدادرسانی هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به ۲۴۰ سیل زده
  • سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کهگیلویه و بویراحمد
  • اعلام میزان بارش های بهاری در کهگیلویه و بویراحمد
  • طراوت باران بهاری به طبیعت کهگیلویه و بویراحمد