Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان اینکه در دو سال اخیر بیش از یک میلیون ماسک تنفسی تهیه و بین خوزستانی‌ها توزیع شده است، گفت: توزیع ماسک فیلتردار موجب شده است که حداقل گروه‌های حساس برای مقابله با گرد و خاک ایمن شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کیامرث حاجی‌زاده در مراسم توزیع ۶۰۰ هزار ماسک فیلتردار بین مدارس که امروز (۲ دی‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به اجرای برنامه‌های پیشگیرانه در حوزه مدیریت بحران خوزستان، اظهار کرد: مقوله پیشگیری اولویت نخست مدیریت بحران است و بر مؤلفه‌های دیگر مقدم است، اما این مقوله در کشور و خوزستان مغفول مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهنگ مدیریتی با مقوله پیشگیری تناسب ندارد و نتوانسته‌ایم فرهنگ پیشگیری را در نگاه مدیران، کارشناسان و حتی آحاد جامعه جا بیندازیم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به پیشگیری افزود: بسیاری از بحران‌هایی که در طول سال‌های اخیر در خوزستان رخ داده است، بحران‌های دست ساخته ما مدیران است. همچنین در کنار این موارد شرایط اقلیمی تاثیرگذار بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: گرد و خاک پدیده‌ای است که به ابربحران تبدیل شده است. با پیام مقام معظم رهبری و عنایت دولت توانستیم در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار هکتار از کانون‌های گرد و خاک داخلی را کنترل کنیم. همچنین کنترل همین میزان از کانون‌های گرد و خاک در سال جاری با اعتبارات صندوق ملی توسعه در حال انجام است.

حاجی‌زاده بیان کرد: باید بپذیریم همه این اقدامات در راستای پیشگیری و کنترل است، اما در مرحله مقابله و آمادگی دچار مشکل بوده‌ایم و یکی از راه‌هایی که در این زمینه مطرح شده بود، توزیع ماسک‌های فیلتردار هنگام وقوع گرد و خاک بود که با همکاری شرکت‌های خوزستان، در دو سال اخیر بیش از یک میلیون ماسک تهیه و توزیع شد.

وی با بیان اینکه گرد و خاک بیشتر منبع خارجی دارد، گفت: توریع ماسک فیلتردار موجب شده است که حداقل گروه‌های حساس را برای مقابله ایمن کنیم و سعی شد ماسک‌های توزیع شده مورد تایید کارشناسان حوزه سلامت باشد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: امسال نیز برنامه‌ریزی شده است و در شهرستان‌هایی که بیشتر درگیر خاک هستند از جمله جنوب، جنوب شرق، شرق، مرکز و قسمتی از شمال خوزستان ماسک فیلتردار توزیع می‌شود و تامین ماسک‌ها در شهرستان‌هایی که کمتر دچار گرد و خاک می‌شوند نیز از طریق شهرداری‌ها انجام خواهد شد. ۶۰۰ هزار ماسک فیلتردار که امروز بین مدارس خوزستان توزیع می‌شوند، با اعتباری حدود یک میلیارد تومان تهیه شده است.

حاجی‌زاده عنوان کرد: با پیگیری‌هایی که سال گذشته انجام شد، ایجاد هفت سالن چند منظوره مدیریت بحران با اعتبار حدود ۲۰ میلیارد تومان مصوب شد که احداث برخی از آن‌ها در حال انجام است. همچنین در سال گذشته اقلام امدادی و مقابله با حریق نیز برای اکثر شهرستان‌ها تهیه شده است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب جامعه گرد و خاک گرد و غبار ماسک مدیریت بحران جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۸۲۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایلان ماسک کاربردی برای هوش مصنوعی در اسپیس ایکس نیافت!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بیزینس اینسایدر، ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی اسپیس ایکس در بیست و هفتمین کنفرانس سالانه انستیتو میلکن، بخش زیادی از سخنرانی خود را به مزایای هوش مصنوعی اختصاص داد. او در کنفرانس در پاسخ به نقش این فناوری در زندگی روزمره انسان ها گفت: هوش مصنوعی حقیقت یاب می تواند تمدن بشر را پرورش دهد.

اما هنگامیکه از او درباره نقش هوش مصنوعی در سرعت بخشیدن به فعالیت هایش در زمینه اکتشافات فضایی سوال شد، اشتیاق کمتری نسبت به این فناوری نشان داد. او در پاسخ به این سوال گفت: نکته عجیب اینجاست که یکی از حوزه هایی که تقریبا هیچ نوعی از هوش مصنوعی در آن استفاده نشده، اکتشافات فضایی است. بنابراین اسپیس ایکس هم از هیچ نوع هوش مصنوعی استفاده نمی کند، استارلینک هم از این فناوری استفاده نمی کند. من مخالف استفاده از آن نیستم. اما کاربردی برای آن نیافته ایم.

او در ادامه افزود: مشغول آزمایش مدل های زبانی هوش مصنوعی است و از آنها سوالاتی درباره فضا می پرسد، اما پاسخ های این سیستم ها نا امید کننده است. با ایجاد هر نسخه یا ارتقایی در هوش مصنوعی من سوالاتی درباره «پارادوکس فرمی»، طراحی موتور موشک ها، فرایندهای الکتروشیمیایی و غیره می پرسم. هوش مصنوعی در پاسخ دادن به این سوالات عملکرد وحشتناکی دارد.

پارادوکس فرمی به عدم مشاهده تمدن‌های فرازمینی در کیهان اشاره دارد در حالی که طبق تخمین های دیگر پیش‌بینی می شود، بتوان تعداد زیادی از این تمدن هوشمند فرازمینی در کهکشان یافت.

هرچند ایلان ماسک درباره استفاده از هوش مصنوعی در اکتشافات فضایی مردد است، اما همچنان از طریق استارت آپxAI خود، سرمایه گذاری کلانی در توسعه هوش مصنوعی انجام داده است در این پروژه از هوش مصنوعی برای سرعت بخشیدن به اکتشافات علمی انسان استفاده می شود.

کد خبر 6099258 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • ایلان ماسک: آمریکا در حال انقراض! کاهش نرخ زاد و ولد خطرناک‌تر از گرمایش جهانی است
  • ایلان ماسک کاربردی برای هوش مصنوعی در اسپیس ایکس نیافت!
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • ماسک: تا زمانی که مشکل بدهی آمریکا حل نشود، دلار ارزشی ندارد
  • (عکس) چهره عجیب محمدرضا گلزار حین انجام ماسک پوست صورت
  • پیشنهاد عجیب ایلان ماسک به حامیان فلسطین
  • پیشنهاد جنجالی ایلان ماسک علیه دانشجویان معترض امریکا | نتایج نظرسنجی میلیونی‌اش را ببینید
  • پیشنهاد عجیب ایلان ماسک در مورد معترضینی که پرچم آمریکا را پایین می‌کشند
  • عکس| پیشنهاد عجیب و غریب ایلان ماسک به حامیان فلسطین
  • افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت