Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - چابهار-ايرنا- مديرکل بنادر و دريانوردي سيستان و بلوچستان با بيان اينکه چابهار مکمل بنادر منطقه است، گفت: هيچ رقابتي با بنادر منطقه نداريم و به دنبال شروع خط کشتيراني مسافري ميان کراچي و چابهار هستيم.

به گزارش ايرنا، بهروز آقايي مديرکل بنادر و دريانوردي سيستان و بلوچستان در ادامه گفت وگو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اهميت تسريع در پيوند بندر چابهار به شبکه ريلي کشور افزود: بايد روي ريل تمرکز کنيم چون دنياي امروز دنيايي است که به سمت رقابت پيش مي رود و شما نمي توانيد هر کالايي را با هر قيمتي صادر يا وارد کنيد و شما اگر بخواهيد مواد معدني صادر کنيد نمي توانيد با هر قيمتي صادر کنيد و زماني رقابت پذير مي شود که شما هزينه ها را بتوانيد کاهش دهيد و از يک حمل و نقل آسانتر استفاده کنيد و امروز حمل و نقل ارزان ريل است و بايد تمرکز روي ريل باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


** بندر چابهار مکمل بنادر منطقه است
وي در پاسخ به اين سووال که آيا ساير رقباي بندر چابهار مانند گوادر يا شهيد رجايي که در جوار شما است، اين خطر وجود ندارد که رقابت تبديل به تخاصم بشود؟ گفت: در خصوص بنادر اين را عرض کنم که بندر چابهار به عنوان پشتوانه بنادر جنوبي کشور و سوپاپ اطمينان بنادر حوزه خليج فارس است.
آقايي اضافه کرد: در حوزه بنادر منطقه هم به جرات مي توان گفت بندر چابهار به عنوان مکمل بنادر منطقه است و رقابتي در حوزه بنادر منطقه نداريم و بنادر منطقه را به عنوان پشتيبان خود و مکمل خود و خودمان را به عنوان بندري که مي توانيم خدمت رساني کنيم به مردم منطقه، مي دانيم، امروز فضاي ما در بندر چابهار فضاي پيوند دوستي ها در بنادر منطقه است. بندر چابهار توسعه پيدا کرده به اين جهت که سهم اقتصاد دريامحور را در منطقه درياي عمان توسعه دهد و در نهايت به مردم کشور و منطقه خدمت رساني کند.
وي افزود: ما بندر گوادر پاکستان را به عنوان مکمل خود و خودمان را به عنوان مکمل گوادر مي دانيم و از اين بابت با افزايش ظرفيت بندر گوادر و بندر چابهار کالاهاي ترانزيتي و کالاهاي ترانشيپي در اين دو بندر افزايش پيدا خواهد کرد و در نهايت کشتيراني ساحلي بين ايران و پاکستان راه اندازي خواهد شد که اين اولين نفعش براي کشتيراني ساحلي و محلي بين دو کشور است.
آقايي اضافه کرد: در حوزه ريلي هم اعتقاد داريم بايد بندر گوادر و بندر چابهار با ريل بهم متصل شوند و حتي در نهايت بندر چابهار به عنوان حلقه واسط بين بندر شهيد رجايي و بندر گوادر به صورت ريلي بتواند ايفاي نقش کند.
مديرکل بنادر و دريانوردي سيستان و بلوچستان افزود: يکي از موضوعاتي که امروز بين ما و پاکستان مورد توافق قرار گرفته راه اندازي خط کشتيراني مسافري بين کراچي و چابهار است، جهت استحضار ما امروز يکي از بزرگترين ترمينال هاي مسافر دريايي بين المللي در چابهار راه اندازي کرده ايم که اين ظرفيت را هم براي عمان هم افغانستان و هم پاکستان مي خواهيم استفاده کنيم.
`مذاکرات خوبي بين ما و پاکستان در خصوص راه اندازي خط کراچي به چابهار انجام شده که انشاالله در ماه هاي آتي مراحل شروع عمليات کشتيراني انجام خواهد شد. `
وي افزود: در سفر اخير با آقاي آخوندي وزير سابق راه و شهرسازي به کراچي، اين جزو يکي از توافقات سفر بود و قرار براين شد که جمهوري اسلامي ايران و پاکستان هماهنگي ها و مقدمات لازم را در دستور کار قرار دهند که ما هم متعاقب آن مکاتبات زيادي با وزارت امور خارجه و پاکستان انجام داديم. به نظر مي رسد در ماههاي آتي اين مهم انجام خواهد شد.
آقايي در پاسخ به اين سووال که بين بندر چابهار و بمبئي اقدام مشابهي صورت خواهد گرفت، گفت: اگر خط کراچي به چابهار پايدار باشد، بنادري که نزديک به کراچي هستند، مي توانند از اين خط استفاده کنند. حالا يا از کراچي به چابهار از اين خط استفاده مي کنند يا خط هاي ديگري که به اين خط کراچي به چابهار متصل خواهند شد.
وي در پاسخ به اين سووال که بخش کنسول وزارت خارجه آمادگي براي اين کار دارد، گفت: بله در سفارت ما در پاکستان اين موضوع مطرح و مکاتباتي نيز انجام شد و هم سفارت پاکستان در ايران و هم اينکه بنادر کشور اين موضوع را در دستور کارشان دارند و انشاالله در روزها و ماههاي آتي به يک نتيجه خيلي خوبي خواهيم رسيد.
** بي حاصل بودن اقدام تروريستي اخير در چابهار
وي همچنين در خصوص اقدام تروريستي اخير در چابهار گفت: به نظرم نوع حمله اي که در چابهار انجام شد شايد صحه گذاري بر شکست دشمنان جمهوري اسلامي بود چرا که در مباحث اقتصادي و توسعه اي بندر چابهار هيچگونه اختلالي تا کنون نتوانسته اند ايجاد کنند.
بخواهان ملت ايران و نظام جمهوري اسلامي به هر راه و دسيسه اي از قبيل ناامن کردن بندر چابهار رو آوردند که به نظرم کاربردي نداشته و نخواهد داشت. همانگونه که اين نوع حملات در 40 سال گذشته هيچ اثري بر اراده جمهوري اسلامي ايران نداشته و مطمئنا از اين به بعد هم نخواهد داشت.
** مسووليت اجتماعي
آقايي همچنين در مورد مسووليت اجتماعي اداره کل بنادر دريانوردي در قبال چابهار گفت: هدف اصلي طرح توسعه بندر شهيد بهشتي در راستاي مسووليت هاي اجتماعي بوده و از زماني که کار ساخت اين بندر شروع شده نيروهاي بومي در آن مشغول به فعاليت هستند و غالب اين نفرات از شهرهاي اطراف و چابهار هستند.
وي افزود: به ازاي يک ميليون تن بار که به بندر چابهار ورود کند حدود هزار و 300 تا هزار و 400 نفر اشتغال پايدار ايجاد مي کند و اين نشان از هدفگذاري دولت بويژه سازمان بنادر در زمينه مسووليت هاي اجتماعي به عنوان هدف اصلي است و در نهايت به عنوان هدف هاي اقتصادي و ارتقاي شاخص هاي دريايي که تاکنون در اين قسمت موفق بوده ايم .
آقايي اضافه کرد: در چند سال گذشته 6موج شکن يا بنادر کوچک محلي ساخته ايم که عملا جهت خدمت رساني به صيادان و بوميان محل بوده است، امروز اين افتخار را داريم که سازمان بنادر و دريانوردي در بحث هاي تجسس و نجات و کمک به صيادان بيشترين خدمت رساني را در سواحل کشور انجام داده و سال گذشته حدود يک سوم کل نجات يافتگان کشور در بندر چابهار خدمات نجات انجام داده ايم .
وي افزود: در بحث صيادي و ثبت شناوران، کارهاي ثبت و بازرسي بيش از سه هزار و 700 شناور، مرتبط با تخصص شناوري در حوزه استان را انجام داده ايم و بيش از 25هزار دريانورد در استان سيستان و بلوچستان مشغول فعاليت هستند که گواهينامه هاي اين صيادان توسط سازمان بنادر و دريانوردي به روز رساني مي شود و امتحانات مربوط به اين دريانوردان نيز در سازمان بنادر و اداره کل صورت مي گيرد. در نهايت بحث هاي ايمني شناورهاي دريايي در حوزه استان و سواحل به بهترين نحو و مطلوب ترين حالت انجام شده است.
آقايي اضافه کرد: امروز در تمام مقاطع تحصيلي مدارسي را احداث کرديم که بيش از 90 درصد از مردم چابهار را پوشش مي دهد که شايد 10درصد از اين نفرات مربوط به اداره کل يا کارکنان هستند و بقيه اين دانش آموزان مربوط به شهر هستند که باز يک نوع خدمات دهي مناسب در سطح شهر و مدارس ارائه مي کنيم. در خصوص مجموعه هاي ورزشي که سعي کرديم در خدمت ورزشکاران شهر باشيم که در اين زمينه هم پيشقدم بوده و سعي کرده ايم خدمات خوبي به ورزشکاران عزيز ارائه کنيم.
مديرکل بنادر و دريانوردي سيستان و بلوچستان تصريح کرد: کارهاي اين سازمان در شهر چابهار و استان سيستان و بلوچستان در راستاي مسووليت هاي اجتماعي و خدمات رساني به مردم و در راستاي ايجاد اقتصادي پايدار براي مردم منطقه بوده است.
پژوهشم**1552**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۸۳۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر ابتلا به سنگ کلیه با انجام این ۸ مورد

به گزارش خبرآنلاین، بسته به وضعیت بیمار، ممکن است نیاز به مصرف داروهای ضد درد وجود داشته باشد. نوشیدن آب زیاد برای دفع سنگ کلیه ضروری به نظر می‌رسد. درد شدید در پهلو، دردی که به قسمت تحتانی شکم و کشاله ران کشیده می‌شود، درد در هنگام ادرار، حالت تهوع و استفراغ، نیاز مداوم به ادرار کردن، تب و لرز (در صورت وجود عفونت)، از علائم ابتلا به سنگ کلیه هستند.

بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت جامعه اگر می‌خواهید از تشکیل این سنگ‌ها پیشگیری کنید، باید از علل ابتلا به این سنگ‌ها آگاه باشید. ۸ علت که خطر ابتلا به این عارضه را تشدید می‌کنند، شامل موارد زیر است:

_ مصرف نوشابه: اگر فکر می‌کنید نوشیدن نوشابه‌ها به هضم موثر غذا کمک می‌کند، در اشتباه هستید. بر اساس تحقیقات، فروکتوز موجود در این نوشیدنی‌ها باعث افزایش خطر ابتلا به سنگ کلیه می‌شود. مصرف روزانه یک قوطی نوشابه خطر ابتلا به سنگ کلیه را تا ۲۳ درصد افزایش می‌دهد.

_ خوردن بیش از حد گوشت: این روند باعث افزایش اسید اوریک بدن شده و خطر ابتلا به سنگ کلیه را بالا می‌برد. کسانی که گیاهخوار هستند یا بیشتر ماهی می‌خورند، ۳۰ تا ۵۰ درصد کمتر در معرض خطر این عارضه هستند.

_ مصرف بیش از حد مکمل‌های ویتامین C: بر اساس مطالعات اخیر، مکمل‌های ویتامین C عامل ابتلا به سنگ کلیه هستند. کسانی که بیش از ۷ مکمل ویتامین C در هفته دریافت می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به این عارضه هستند؛ زیرا ویتامین C در فرم اگزالات دفع می‌شود و می‌تواند در مجاری کلیوی به سنگ تبدیل شود. البته هیچ ارتباطی بین غذاهای طبیعی سرشار از این ویتامین و ابتلا به سنگ کلیه وجود ندارد.

_ عدم دریافت کافی مرکبات: مرکبات حاوی سیترات هستند؛ ترکیباتی که خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می‌دهند. افزودن لیمو به آب آشامیدنی، راهی آسان برای پیشگیری از ابتلا به سنگ کلیه است.

_ مصرف کم کلسیم: تصور اکثر مردم این است که کاهش مصرف کلسیم باعث کاهش خطر ابتلا به سنگ‌های کلیوی می‌شود. این فرض اشتباه است چون بنا به نتایج تحقیقات، افرادی که رژیم‌های کم کلسیم دارند، بیشتر به سنگ کلیه مبتلا می‌شوند.

_ خوردن بیش از حد سبزیجات تیره رنگ: این سبزیجات سرشار از اگزالات هستند و همانطور که گفته شد، این ماده خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می‌دهد. اگر سابقه ابتلا به سنگ کلیه را دارید، این سبزیجات را کمتر مصرف کنید.

_ کم آبی بدن: ننوشیدن کافی آب خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می‌دهد. اطمینان حاصل کنید که حداقل ۲ لیتر مایعات را در طول شبانه روز مصرف می‌کنید.

_ مصرف زیاد نمک: مصرف نمک به میزان زیاد باعث افزایش مقدار کلسیم دفع شده توسط کلیه می‌شود و خطر ابتلا به سنگ کلیه را تشدید می‌کند. اکثر نمک مصرفی ما در غذاهای فراوری شبه پنهان است.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904021

دیگر خبرها

  • خطر ابتلا به سنگ کلیه با انجام این ۸ مورد
  • ۱۵۴ همت در پروژه های بندری سرمایه گذاری می شود
  • بندر چابهار بهترین گزینه برای مبادلات تجاری افغانستان
  • بیش از ۲۳۹ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری غیردولتی در بنادر کشور تحقق یافت
  • اژه‌ای: وضع بنادر و انبار گمرکات با نقطه مطلوب فاصله دارند
  • با نقطه مطلوب وضعیت بنادر ،‌گمرکات و انبارها فاصله داریم
  • وضعیت بنادر، گمرکات و انبارهای «تملیکی» و «توقیفی» بهتر شده است
  • استمرار جنایات سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه
  • بندر گوگسر آخرین بندرگاه هرمزگان در دریای عمان
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار