Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان ،حمید پور شهردار آبادان در نشست خبری با اهالی رسانه با ابراز اطلاع از مشکلات و مطالبات اقتصادی کارکنان شهرداری گفت: کاملا به این کارکنان حق می دهیم که ابراز نارضایتی کنند، به صورت جدی پیگیر پرداخت حقوق، معوقات و انواع مطالبات اقتصادی همکارانمان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در بخش کارگری و پرداخت حقوق و مزایا ۱۴ میلیارد تومان و حوزه پرداخت حقوق کارمندان ۳۰میلیارد تومان بدهی داریم.

شهردار آبادان افزود:  ۳تا ۴ ماه حقوق و مزایای پرداخت نشده به کارکنان داریم. اولویت پرداخت اما با کارگران است.

حسن حمیدپورگفت: شرایط بحرانی اقتصادی شهرداری را به نهادهای مربوطه اعلام کردیم و نیازمند کمک همه دستگاه های خدمت رسان هستیم، عمران و آبادی شهر تنها بر عهده شهرداری نیست و ظرفیت های ویژه آبادان از جمله منطقه آزاد اروند، بنادر و صنعت نفت باید به کمک شهرداری بشتابند.

وی افزود: ۲۰۷ نفر از کارکنانی که از سال ۹۰ تاکنون با توجه قانون مشاغل سخت در شهرداری مشمول بازنشستگی شده اند همچنان در انتظار دریافت حق بیمه و پاداش خود هستند،. برای پرداخت مطالبات آن ها به ۱۵ میلیارد تومان اعتبارمالی نیاز داریم.

درخواست یاری از همه ارگانها

شهردار از اصحاب رسانه خواست با شفاف سازی و بیان واقعیت ها مانع از انتشار شایعات در فضای مجازی و در میان مردم شوند .

حمید پور  همچنین با انتقاد از عملکرد قانونگذاری در مجلس گفت: در سطح کلان، قوانینی تصویب می شود که هرروز بیش از پیش منابع و اختیارات شهرداری ها را محدود می کند، این موضوع به عملکرد ما آسیب جدی زده است.

وی افزود: از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی می خواهیم با پیگیری جدیِ تامین اعتبار شهرداری از دولت و وزرای مربوطه بخواهند در این زمینه پاسخگو باشند.

عوارض آلایندگی

شهردار آبادان گفت:  بخش زیادی از منابع مالی شهرداری در سال های گذشته به واسطه دریافت عوارض آلایندگی از سوی پالایشگاه آبادان تامین می شد اما هم اکنون با ممانعت پرداخت آن به شهرداری و بعلاوه  تغییر قوانین، سبب کاهش جدی درآمدها و عملکرد نامناسب شهرداری شده است. شهرداری تنها از مجموعه فاز۲ پالایشگاه حدود ۶۰میلیارد تومان طلبکار است.

آسفالت از مطالبات مردم

حمیدپور افزود: بیشتر مطالبات مردمی مشکلات آسفالت در منطقه است، در همین زمینه با شرکت نفت پاسارگاد برای تهیه قیر آسفالت تفاهم نامه ای به ارزش ۴میلیارد تومان امضا شده که به موجب آن سعی می کنیم تا پیش از سال نو لکه گیری آسفالت در معابر اصلی شهر به پایان برسد. به صورت میانگین برای تهیه هر تن قیر اعتباری افزون بر ۳ میلیون تومان نیاز است.

تمهیدات نوروزی

وی گفت: ۶ کار گروه ویژه در ستاد نوروزی شهرداری برای زیباسازی شهر در آستانه سال نو تشکیل شده است و برنامه های آن بهمن ماه اعلام می شود.

انتهای پیام/ د

شهرداری آبادان نیازمند کمک سایر ارگانها

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری نشست خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۸۳۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره/ بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست

استاندار ایلام با تاکید بر پرداخت مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره گفت: بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام؛ حسن بهرام‌نیا امروز- جمعه هفتم اردیبهشت‌ماه- در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ایلام با تاکید بر پرداخت مطالبات مردم پایین دست سد سیمره، اظهار کرد: در قانون، مالکیت ساکنان روستاهای پایین دست سد سیمره محترم شمرده شده و دولت هیچ دخل و تصرفی در آن ندارد بنابراین باید مدیر سد سیمره نسبت به کارشناسی و سپس پرداخت مطالبات ساکنان بالادست و پایین‌دست از جمله روستای تلخاب اقدام کند.

وی ادامه داد: طی آخرین نشست مقرر شد در قالب نهضت ملی به ساکنین روستای تلخاب زمین و اقدام به ساخت مسکن شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه یکی از مطالبات مهم استان بحث پسماند است که باید محل پسماند در استان ایلام از جمله شهرهای مهران، ایوان و ملکشاهی مشخص شود، ادامه داد: بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست و وضعیت خوبی در این زمینه نداریم که در این راستا به مدیران متولی حوزه پسماند اخطار می‌دهیم، و از معاون عمرانی استانداری، فرمانداران و شهرداران شهرهای ایلام، ملکشاهی و مهران خواستاریم که برای ایجاد محل پسماند ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری، هم‌افزایی و تعامل مردم و جدیت مدیران دستگاه‌های مرتبط در حوزه پسماند بسیار ضروری است.

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: به شهروندانی که حقوق شهروندی را رعایت نکنند و پسماندهای خود را در حاشیه جاده‌ها و اطراف شهر رها کنند اخطار می‌دهیم و طبق قانون با قانون‌شکنان برخورد می‌شود.

بهرام‌نیا با تاکید بر مشارکت شهروندان در زیبا نگه داشتن چهره شهر افزود: در راستای جلوگیری از رها شدن پسماند در بسیاری از بلوارهای اطراف شهر ایلام از جمله بلوار شرقی شهر و میدان قرآن نیوجرسی نصب شد.

وی از آغاز طرح نهضت زیباسازی نمای بیرونی و داخلی ادارات در استان خبر داد و افزود: از مدیران دستگاه‌ها در اجرای این طرح قدردانی می‌کنم، و سایر ادارات نیز هر چه سریع‌تر نسبت به زیباسازی سر درب ادارات اقدام کنند.

استاندار ایلام ضمن قدردانی از سازمان‌های مردم نهاد، تاکید کرد: مساعدت و اعتبارات لازم برای خرید تجهیزات و امکانات برای اطفای حریق به استان ایلام اختصاص یابد.

کد خبر 748097

دیگر خبرها

  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • پرداخت مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره/ بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست
  • مطالبات ساکنین پایین‌دست سد سیمره پرداخت شود
  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو