Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین؛ دونالد ترامپ و رجب طیب اردوغان روسای جمهوری آمریکا و ترکیه با هدف مقابله با بهره برداری های احتمالی از عقب نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه، درباره هماهنگی های نظامی و سیاسی میان دو کشور به توافق رسیدند. منابع وابسته به دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد، اردوغان در تماس تلفنی با ترامپ ضمن ابراز رضایت از گام هایی که واشنگتن در حوزه مبارزه با تروریسم در سوریه برداشت، تاکید کرد، آنکارا برای حمایت از واشنگتن آماده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


منبع اعلام خبر افزود، دو طرف در این گفتگو جهت همکاری های نظامی و سیاسی دو کشور توافق کردند.   ئوئیت ترامپ: با اردوغان تماس تلفنی سازنده ای داشتم رئیس جمهور آمریکا گفت: درباره خروج تدریجی نیروهای آمریکایی از سوریه گفتگویی سازنده با رئیس جمهور ترکیه داشته است.  ترامپ در حساب توئیتری خود نوشت: لحظاتی پیش با اردوغان رئیس جمهور ترکیه تماس تلفنی طولانی و سازنده ای داشتم. ما درباره داعش، مشارکت متقابل مان در سوریه و خروج تدریجی و کاملا هماهنگ ‌شده نیروهای آمریکایی از آن منطقه گفتگو کردیم. آنها پس از سال های طولانی به کشور بر می گردند. ما همچنین درباره تجارت بسیار گسترش یافته (بین دو کشور) گفتگو کردیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: دونالد ترامپ اردوغان ترکيه آمريکا سوريه عقب نشيني توافق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۸۳۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه واشنگتن‌پست به نقل از یک مقام ارشد دولت ترکیه اعلام کرد که ترکیه به متحدان خود در ناتو گفته است که آنکارا از نامزدی «مارک روته» نخست وزیر هلند برای تصدی دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند.

این مقام ارشد دولت ترکیه که نخواست نامش فاش شود دراین‌باره افزود که آنکارا امروز دوشنبه این موضوع را به اطلاع دیپلمات های متحدان خود در ناتو رسانده است.

این تصمیم دولت ترکیه سه روز پس از سفر روته به ترکیه اتخاذ شد که هدف از سفرش جلب حمایت رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه بود.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل کنونی ناتو و نخست وزیر سابق نروژ که از سال ۲۰۱۴ بالاترین مقام غیرنظامی ناتو را بر عهده داشت، به پایان دوره خود نزدیک می شود. پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، مأموریت او چندین بار تمدید شده است، زیرا ناتو به دنبال حفظ یک دست ثابت در راس آن بود.

کد خبر 6092320

دیگر خبرها

  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است