Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفتگو‌ با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه قیمت زعفران بعد از نوسانات شدید در بازار به ثبات رسیده است، اظهار کرد: هم اکنون حداقل قیمت هر کیلو طلای سرخ ۵ میلیون و‌۵۰۰ و حداکثر ۱۱ میلیون تومان است.

وی با اشاره به دلایل ثبات حاکم بر بازار زعفران افزود: با توجه به تعطیلی پایان سال میلادی در اروپا قیمت زعفران به ثبات رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی ادامه داد: اگر ثبات قیمت زعفران در بازار استمرار یابد به گونه‌ای که قیمت‌ها نوسانی نداشته باشد، مطمئنا این بازار به نفع تولیدکننده، مصرف کننده و صادر کننده خواهد بود چرا که افزایش و کاهش شدید قیمت منجر به از بین رفتن تعادل در بازار زعفران می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه صادرات زعفران به سبب تعطیلات پایان سال میلادی کند است، بیان کرد: براساس آمار هشت ماهه گمرک ۱۵۲ تن و ۶۰۲ کیلو زعفران‌ به ارزش بالغ بر ۲۴۰ میلیون دلار به بازار‌های هدف صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۳۲.۴۶ درصد و ارزشی ۴۶ درصد رشد داشته است که انتطار می‌رود روند روبه رشد صادرات ادامه یابد.

بیشتربخوانید: صادرات یک کیلو زعفران برابر با ۱۵ بشکه نفت است/حداکثر قیمت هر کیلو طلای سرخ ۱۱ میلیون تومان

عضو شورای ملی زعفران درباره آخرین وضعیت تولید زعفران در سال جاری بیان کرد: برآورد دقیق میزان تولید بر عهده وزارت جهاد کشاورزی متولی نولید است که با گذشت دو‌ هفته از فصل تولید هنوز آمار دقیق تولید را اعلام‌ نکرده است و علت تعلل وزارت جهاد در برآورد دقیق تولید را نمی‌دانم.

به گفته وی براساس پیش بینی‌های اولیه و رصد مزارع تولید زعفران با رشد ۱۰ تا ۱۵ درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۴۰۰ تن می‌رسد.

عضو شورای ملی زعفران با تاکید بر شناسنامه دار شدن زعفران ایرانی تصریح کرد: با توجه به آنکه شناسنامه دار شدن زعفران سوء استفاده و تخلف رابه حداقل می‌رساند و نفع تولیدکننده، مصرف کننده و صادرکننده را در برخواهد داشت، از این رو انتظار می‌رود که این امر هر‌چه سریع‌تر اجرا شود چرا که شورای ملی زعفران در ۶ سال اخیر این طرح را به صورت پایلوت اجرا کرد.

حسینی در پایان با اشاره به اینکه شناسنامه دار شدن زعفران به سبب رقابت میان تولیدکنندگان در توسعه صادرات نقش بسزایی دارد، بیان کرد: مدیریت عرضه پیاز زعفران و شناسنامه دار شدن‌محصول در جلوگیری از قاچاق و توسعه صادرات طلای سرخ ایرانی امری مهم‌ به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

حداقل و حداکثر نرخ طلای سرخ ایرانی اعلام شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۸۳۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه و طلا ارزان‌تر شد؟

بررسی بازار سکه و طلای داخلی طی ۲۴ ساعت گذشته نشان می‌دهد، هم‌راستا با کاهش قیمت طلا در بازار‌های جهانی و آرامش بازار ارز، بهای انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا در معاملات امروز بازار نسبت به روز گذشته (دوشنبه) با کاهش ۱۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی قیمت برای قطعات سکه و ۹۰ هزار تومانی برای طلای ۱۸ عیار رخ داده است.

به گزارش ایسنا، بررسی آخرین معاملات صورت گرفته تا لحظه انتشار این گزارش سکه و طلا در بازار و مقایسه آن با روز گذشته (دوشنبه سوم اردیبهشت ماه) نشان می‌دهد که ظرف کمتر از ۲۴ ساعت اخیر انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا با کاهش قیمت روبرو شده‌اند.

بر اساس آخرین آمار از بازار سکه و طلا تا این لحظه، هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۶۰۰ هزار تومان کاهش در آخرین معاملات امروز (سه‌شنبه) به ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

سکه‌های تمام طرح قدیم نیز با ۵۰۰ هزار تومان کاهش به کانال ۳۹ میلیون تومان بازگشت و ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین قیمت شد.

در قطعات کوچکتر سکه، نیم سکه نسبت به روز گذشته، ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۳۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شده‌اند. به‌ترتیب نیم سکه ۲۵ میلیون تومان و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ثبت قیمت شده است.

سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ۱۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، در حال حاضر در بازار به شش میلیون و ۹۰۰ هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرده است.

کاهش قیمت در بازار داخل در حالی اتفاق افتاده که بر خلف روال هفته‌های گذشته که اونس جهانی سیر صعودی تندی به خود گرفته بود، اکنون از مسیر افزایش دور زده و پا در مسیر کاهش گذاشته است؛ در حالیکه روز دوشنبه هر اونس طلا ۲۳۴۶ دلار بود امروز با ۴۰ دلار کاهش به ۲۳۰۶ دلار رسیده است.

براین اساس هر مثقال طلای آب شده نیز با ۳۹۰ هزار تومان کاهش بها نسبت به روز گذشته ۱۵ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان در بازار امروز قیمت داشته و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۹۰ هزار تومان کاهش سه میلیون و ۵۶۴ هزار و ۴۰۰ تومان، مبنای معاملات طلا قرار گرفته است.

گفتنی است؛ مرجع قیمت‌های فوق، اتحادیه طلا و جواهر تهران است.

دیگر خبرها

  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • قیمت زعفران نجومی شد
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ
  • هر کیلو زعفران؛ ۱۱۰ میلیون تومان!
  • صادرات زعفران به ۲۰۰ تن رسید
  • رقابت نابرابر صادرکنندگان با قاچاقچیان زعفران
  • مقاومت در برابر سرماخوردگی با طلای سرخ
  • هر ماه ۱۰ تن زعفران به خارج قاچاق می‌شود
  • هر ماه ۱۰ تن زعفران به خارج قاچاق می‌شود/ صادرات ۲۰۰ تن زعفران به ۶۷ کشور
  • هر ماه چند تن زعفران به خارج قاچاق می‌شود؟