Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا- معاون اول نخست وزیر دولت محلی کریمه در پی صدور قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل که در آن روسیه متهم به نقض حقوق بشر در کریمه شده است، از این نهاد بین المللی خواست گروهی را برای بازرسی و بررسی وضعیت حقوق بشر در این منطقه اعزام کند.

به گزارش ایرنا، «یفیم فیکس» معاون اول نخست وزیر دولت محلی کریمه روز یکشنبه به تاس گفت: مجمع عمومی سازمان ملل روز شنبه قطعنامه ای را به پیشنهاد اوکراین مبنی بر نقض حقوق بشر در کریمه تصویب کرد که 65 کشور به آن رای موافق داده 27 کشور مخالفت کرده و 70 کشور نیز رای ممتنع دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: نمایندگان کشورهایی که از قطعنامه پیشنهادی اوکراین مبنی بر نقض حقوق بشر در کریمه حمایت کردند باید در ابتدا به این منطقه سفر کنند.
مقام روس خاطرنشان کرد: دولت کریمه آماده ارایه امکانات به هیات سازمان ملل برای بازرسی و نظارت بی طرفانه در کریمه است و در آن صورت اطلاعات مبنی بر نقض حقوق بشر در این منطقه تایید نخواهد شد.
گفتنی است، در این قطعنامه همچنین قوانین و حاکمیت روسیه در شبه جزیره کریمه غیرقانونی خوانده شده است.
مجمع عمومی سازمان ملل روز 26 آذر ماه نیز قطعنامه ای علیه روسیه تصویب کرد که در آن نظامی سازی شبه جزیره کریمه، آبهای آزوف و دریای سیاه توسط مسکو محکوم شده است.
این قطعنامه حضور نظامی روسیه در شبه جزیره کریمه را نقض حاکمیت ملی، استقلال سیاسی و تمامیت ارضی اوکراین دانسته بود.
در این قطعنامه همچنین ساخت پل بر روی تنگه کرچ میان دریای آزوف و دریای سیاه توسط روسیه محکوم شد.
اختلافات روسیه و اوکراین که با یکدیگر پیوندهای تاریخی و مذهبی بی پایانی دارند از سال 2014 و پس از وقوع تغییرات در اوکراین که کی یف از آن به عنوان «انقلاب» و روس ها «کودتا» یاد می کنند، آغاز شده است.
مردم شرق اوکراین و شبه جزیره کریمه پس از این اتفاق، دست به مخالفت با دولت مرکزی در کی یف زدند.
با توجه به حضور نظامی روسیه در کریمه، روسیه امنیت برگزاری همه پرسی در شبه جزیره کریمه را فراهم کرد و مردم این منطقه که اکثر آنان را روس زبانان متمایل به مسکو تشکیل می دادند رای به استقلال از اوکراین و سپس درخواست پیوستن به روسیه دادند که با موافقت پوتین جنبه اجرایی پیدا کرد.
از آن تاریخ به این سو، آمریکا و غرب انواع تحریم های اقتصادی را علیه روسیه و شخصیت ها و شرکت هایی که در کریمه فعالیت می کنند، وضع کرده اند تا شاید روسیه از کریمه پا عقب بگذارد.
اروپام*391*1346

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي روسيه سازمان ملل كريمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۸۴۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین از بازگشت بازرسان آژانس اتمی به کار خود در ایران خبر داد.

به گزارش مشرق، بعد از وقفه موقت در فعالیت تأسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و جلوگیری از حضور بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روسیه از بازگشت آنها به کار خبر داد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، گفت که بعد از توقف موقت در حضور بازرسان آژانس اتمی در تأسیسات هسته‌ای ایران، آنها روز سه‌شنبه به کار خود بازگشتند.

اولیانوف بامداد چهارشنبه در کانال تلگرامی شخصی خود نوشت: «بازرسان آژانس اتمی که به‌دلیل تنش‌ها در منطقه به‌طور موقت از حضور در تأسیسات هسته‌ای ایران منع شده بودند، هم‌اکنون به وظایف خود در آنجا بازگشته‌اند».

پیش از این نیز «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بامداد سه‌شنبه گفته بود که ایران روز یکشنبه تأسیسات هسته‌ای خود را «به‌دلیل ملاحظات امنیتی» بست و اجازه ورود بازرسان آژانس به آنها را نداد اما روز دوشنبه آنها را به فعالیت بازگرداند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • خبرگزاری تاس: درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی+ فیلم/پیش بینی رسانه آمریکایی از نزدیک بودن شکست اوکراین در برابر روسیه
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی
  • روسیه نگرانی از مواضع چین در قبال اوکراین ندارد
  • تحولات اوکراین|خشم زلنسکی از تفاوت برخورد غرب با اسرائیل
  • اعلام از سرگیری فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ تصویب اقدامات ضد ایرانی بیشتر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا/ تشدید تنش میان فرانسه و جمهوری آذربایجان با فراخوان سفیر
  • بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند
  • دعوت امیرعبداللهیان از وزیر امور خارجه اندونزی برای سفر به تهران
  • چرا جنگ ایران و اسراییل به نفع روسیه نیست؟