Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر وریا رحیمی رئیس اداره تحقیق، توسعه و آموزش‌های مردمی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه "نالوکسان" یک نوع پادزهر است، گفت: این دارو در موارد مسمومیت با مواد مخدر استفاده می‌شود.

وی افزود: شکل این دارو تزریقی است و مصرف آن تنها باید تحت نظر و با تجویز پزشک انجام شود، چرا که در غیر این صورت می‌تواند عوارض بسیاری به دنبال داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیمی تصریح کرد: این نوع دارو با توجه به نوع مسمومیت و نیز شرایط جسمی بیمار تجویز می‌شود، به نحوی که باید در وهله اول مشخص شود فرد با چه نوع ماده مخدری مسموم شده، هم‌چنین باید مشخص شود فرد سابقه اعتیاد دارد یا نه و آیا همراه با آن ماده مخدر، مواد دیگری هم مصرف کرده است.

وی افزود: سن و جنس بیمار هم در زمینه تجویز این دارو اهمیت دارد و وضعیت کبد و کلیه‌ها و نیز سیسم قلبی و عروقی بیمار قبل از تجویز دارو مورد بررسی قرار می‌گیرد و با در نظر گرفتن همه این شرایط داروی "نالوکسان" تجویز می‌شود.

وی با بیان این‌که مقدار کم یا زیاد این دارو می‌تواند با عوارض بسیار همراه باشد، گفت: اگر نالوکسان به میزان کم استفاده شود اثربخشی لازم را نداشته و امکان دارد فرد بر اثر مسمومیت با مواد مخدر جان خود را از دست بدهد. استفاده زیاد از این دارو هم با عوارض بسیاری همراه است که از یک حالت تهوع ساده تا ایجاد عارضه قلبی متغیر است و حتی می‌تواند منجر به مرگ بیمار شود.

بیشتر بخوانید:شاهکار‌های جنجالی مهناز افشار/ از نوشتن نسخه با جوهر مرگ تا حمایت از مجرمان پرونده‌های امنیتی! +فیلم

این مسئول با هشدار در خصوص تبلیغات این دارو توسط برخی سلبریتی‌ها، گفت: درمان موارد مسمومیت با مواد مخدر کار بسیار تخصصی و حساسی است و کسی حق دخالت در این زمینه را ندارد و هرگونه دخالت می‌تواند جان افراد را به خطر بیندازد.

وی افزود: تبلیغات خودسرانه این دارو می‌تواند با جان افراد بازی کند، بنابراین از همه افراد می‌خواهیم به این‌گونه تبلیغات توجه نکنند.

رحیمی تصریح کرد: تجویز نالوکسان باید بعد از بررسی وضعیت جسمی بیمار صورت گرفته و متناسب با آن تجویز شود و دستور کلی برای مصرف آن نداریم که هرکس با هرگونه مواد مخدر مسموم شد "نالوکسان" مصرف کند و تبلیغات این چنینی می‌تواند منجر به مرگ برخی افراد ناآگاه شود.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار پزشکی آمپول نالوکسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۸۴۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد

فرمانده انتظامی خراسان رضوی از کشف ۲۴۷ کیلوگرم حشیش در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی پلیس، سردار سرتیپ پاسدار محمدکاظم تقوی اظهار کرد: تیم‌های مرکز عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در اقدامی اطلاعاتی، یک محموله مواد مخدر را ردزنی و پس از کنترل و مراقبت‌های پوششی در اقدامی غافلگیرانه خودرو پژو ۴۰۵ حامل مواد افیونی را در یکی از خیابان‌های شهر مشهد متوقف کردند.

وی افزود: در این عملیات مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در بازرسی از خودرو موردنظر ۵۰ کیلوگرم حشیش کشف و یک متهم زن و یک متهم مرد تبعه خارجی را نیز دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه با اشاره به بازرسی از مخفیگاه متهمان در بلوار توس، ۱۹۷ کیلوگرم حشیش را کشف کردند، تصریح کرد: در مجموع در این عملیات مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان ۲۴۷ کیلو گرم حشیش را کشف و دو متهم دستگیرشده به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 748535

دیگر خبرها

  • جزئیات عرضه اینترنتی دارو/ پلتفرم‌ها در نقش پیک دارو
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • «اسنوس» مواد مخدر جدید فوتبالیست‌های لیگ برتر
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • مصرف بیش از اندازه قهوه عجب بلایی سرتان می‌آورد