Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس حوزه هنری لرستان با اشاره به اینکه نمایش «روزهای بی قوام» دهه فجر امسال در لرستان اجرا می‌شود گفت: جلد سوم کتاب بلدچی سال ۹۸ به چاپ می‌رسد. ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۵ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

محمد حسین امیدی پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد در رابطه بامهمترین برنامه‌های حوزه هنری لرستان تا پایان امسال اظهار داشت: حوزه هنری لرستان از ابتدای سال برنامه‌های مختلفی در بخش‌های مختلف تولید و اجرا پیش بینی کرد که بخشی از این برنامه‌ها اجرا و بخش‌ دیگر تا پایان سال اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فعالیت‌های فرهنگی حوزه هنری لرستان در بخش تولید و در رشته‌های 6گانه هنرهای نمایشی، موسیقی،آفرینش‌های ادبی، هنرهای تجسمی، شعر و داستان، فیلم و انیمیشن سعی کرده آثاری را تولید کند.

رئیس حوزه هنری لرستان در رابطه با ساخت فیلم کتاب بلدچی نیز عنوان کرد: کار سینمایی از این کتاب تاکنون پیش بینی نشده است ولی یک نمایش تولید شد که تلاش می‌کنیم این نمایش سال آینده در جشنواره فجر شرکت کند همچنین جلد سوم کتاب «بلدچی» سال 98 چاپ خواهد شد و جلد اول نیز به چاپ سوم رسیده است.

وی بیان کرد:کتاب بلدچی دایره المعارف جامع دفاع مقدس لرستان است که به عنوان منبع در اختیار مردم و افرادی که می‌خواهند کار پژوهشی، فیلم، انیمیشن و یا هر اثر هنری که به منبع نیاز داشته باشد قرار داده‌ایم همچنین کارهای دیگری در حوزه ادبیات دفاع مقدس توسط حوزه هنری استان در حال پیگیری است که امیدواریم تا پایان امسال سه اثر دیگر به مرحله تولید برسد.

امیدی پور با اشاره به تولید کتاب پژوهشی زیبایی شناسی از دیدگاه صدرالمتألهین (ملاصدرا) گفت: این کتاب به قلم خانم زینب ساکی است که در حوزه  اندیشه اسلامی تولید شده و مراحل پایانی انتشار را پشت سر می‌گذارد که تا پایان سال 97به چاپ می‌رسد.

چهار نمایشنامه از "علیرضا غفاری" منتشر شدخبرهای کوتاه رادیو و تلویزیون| هانیه توسلی به شبکه نمایش می‌رود/ ویژه‌برنامه "فیلمساز" افخمی برای جشنواره فجرنمایشگاه عکس و اسناد تاریخی استان کردستان+فیلم

وی عنوان کرد: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در حوزه هنری لرستان نمایشی تحت عنوان «روزهای بی قوام» در حال تمرین است  که در دهه فجر در استان لرستان به مدت یک هفته ودر تهران به مدت سه روز اجرای عمومی خواهد داشت همچنین در جشنواره‌ای که به همین مناسبت با موضوع آثار نمایشی حوزه هنر انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد حضور پیدا خواهد کرد.

رئیس حوزه هنری لرستان با اشاره به فعالیت‌های عمرانی حوزه هنری در این مجموعه تصریح کرد: امسال سینمای فلسطین بروجرد با اعتباری بالغ بر 15میلیارد ریال بازسازی شد که بخش عمده این اعتبار از توسط شرکت فرهنگی بهمن سبز وابسته به حوزه هنری تامین و حدود 2میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی دریافت شد هم اکنون در استان دو سینمای دولتی استقلال خرم‌آباد و فلسطین بروجرد فعال است.

وی خاطرنشان کرد: در مجتمع فرهنگی حوزه هنری تعمیر سن سالن اجتماعات این مجموعه، آماده سازی سالن کنفرانس و آماده سازی پلاتو تمرین نمایش جهت تمرین گروه‌های نمایشی از دیگر فعالیت‌های عمرانی مجموعه حوزه هنری است که تا یک ماه آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

  امیدی پور با تاکید بر لزوم ساخت پلاتو تمرین نمایش اظهار داشت: در استان لرستان در حوزه نمایشی گروه‌های فعالی داریم و همین امر سبب می‌شود امکانات لازم را برای این گروه‌ها فراهم کنیم.

وی  تصریح کرد:گروه‌های نمایشی استان لرستان تاکنون حضور بسیار موفقی در جشنوارها داشته‌اند و اخیرا نیز در جشنواره ملی مهر کاشان در بخش صحنه‌ای  یک گروه به سرپرستی ستار مهرشاد و در بخش خیابانی به سرپرستی پژمان شاهوردی جوایز متعددی را از این جشنواره در حوزه نمایش کسب کنند در همین راستا سعی می‌کنیم امکانات محدودی که داریم تقویت کنیم تا این گروه‌ها در حوزه نمایشی بتوانند نمایندگان شایسته‌ای برای استان باشند و افتخار آفرینی کنند.

انتهای پیام/ن

R41450/P4001/S6,72/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۸۴۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای نخبگان در حوزه‌های مختلف مسیر ویژه‌ای باز خواهیم کرد

روح الله دهقانی فیروز آبادی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور درباره صحبت‌های دیروز رئیس جمهور درباره نخبگان کارگری بیان کرد: زمانی که صحبت از نخبگان کارگری و یا کارگران نخبه می‌شود ممکن است برداشت ناصحیحی ایجاد شود مبنی بر ایکه اینها صرفا افرادی هستند که کار یدی انجام می‌دهند اگرچه که ممکن است این افراد هم نخبه باشند. اما آن افرادی که انتخاب شدند نخبگان کار هستند.

وی تشریح کرد: ما یک سری نخبگان دانشگاهی داریم که معیار اندازه گیریشان دستاورد‌های علمی و فناوری است. برخی نخبگان هنری داریم که معیار اندازه گیریشان دستاورد‌ها و آثار هنری است.   افرادی که در حضور رئیس جمهور انتخاب شدند در محیط کار دست به نوآوری می‌زنند و در محیط کار اثر بخشی دارند.  

دهقانی فیروز آبادی گفت: امسال بنای بنیاد نخبگان این است که  علاوه بر نخبگان دانشگاهی برای چند حوزه دیگر نظیر نخبگان ورزش، محیط کار و صنعتی و نخبگان مدیریت و کار آفرینی هم مسیر ویژه‌ای بازکند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • پارسا پیروزفر، مهران مدیری و الناز شاکردوست رکوردداران روز اول اکران
  • کارگاه عکاسی «حاکی» حوزه هنری انقلاب اسلامی شاهرود افتتاح شد
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • زیرساخت‌های فرهنگی راکد اردبیل بازسازی می‌شود
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • «فسیل» در نمایش برخط هم رکورد زد
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • برای نخبگان در حوزه‌های مختلف مسیر ویژه‌ای باز خواهیم کرد