Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-30@11:52:20 GMT

عاقبت مس طلا شد!

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۸۴۵۴۸

دانشمندان چینی سرانجام ترفند تبدیل مس به طلا را کشف کردند.به گزارش بلاغ، قرن‌هاست که کیمیاگران تلاش دارند تا سنگ جادوی افسانه‌ای را خلق کنند که قادر باشد فلزات پایه را به فلزهای قیمتی به ویژه طلا تبدیل کند. گویا اکنون دانشمندان چینی سرانجام به شیوه این تبدیل‌ شکل فلزات ساده به فلزات گرانبها دست یافته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروهی از دانشمندان «مؤسسه فیزیک شیمی دالیان» به ‌تازگی پژوهشی در «ژورنال پیشرفت‌های علوم» منتشر کرده‌اند که تشریح می‌‌کند چگونه موفق شده‌اند فلز معمولی مس را به ماده‌ای تبدیل کنند که بسیار شبیه طلا و نقره است. فلزی که دانشمندان چینی در آزمایش‎‌های مکرر خود به دست آورده‌اند را می‌توان به عنوان کاتالیزور در واکنش‎های شیمیایی تولید الکل از زغال‌سنگ استفاده کرد. تنها فلزات گرانبهایی مانند طلا چنین خصوصیتی دارند.اسپوتنیک ضمن تشریح آزمایش این دانشمندان چینی بر روی فلز معمولی مس و تبدیل آن به یک فلز قیمتی با استفاده از گاز آرگون می‌افزاید: مقاله پژوهشی دانشمندان چینی تأکید می‌کند که ماده جدیدی که از مس معمولی و ارزان‌قیمت به دست آمده را می‌توان جایگزین فلزهای گرانبهای طلا و نقره در تولید دستگاه‌های الکترونیکی کرد که مقدار قابل ‌توجهی از این فلزها در تولید آنها استفاده می‌شود.به نوشته اسپوتنیک، بدل‌کاران و متقلبان نمی‌توانند از این فلز جدید چنیی‌ها استفاده‌ چندانی کنند، زیرا چگالی آن همانند فلز مس است. بنابراین این فلز (جدید چینی‌ها) سبک‌تر از طلاست و تولید شمش‌ها و سکه‌های جعلی طلا راهکار هوشمندانه‌ای نیست.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۸۴۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاقبت سبقت گرفتن با سرعت بالا (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اقدام خطرناک موتورسوار عجول در خیابان (فیلم) واژگون شدن خودرو در حال سبقت در اثر حرکت عجیب یک راننده تریلی (فیلم) عاقبت وحشتناک سبقت غیرمجاز (فیلم)

دیگر خبرها

  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • هوش مصنوعی چینی متن را به ویدئو تبدیل می‌کند
  • عاقبت سبقت گرفتن با سرعت بالا (فیلم)
  • الماس‌هایی که دو ساعته تولید می‌شوند؛ دستاورد کیمیاگران مدرن چیست؟
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • چگونه دانشمندان تنها در چند ساعت الماس تولید کردند
  • دانشمندان تنها در چند ساعت الماس تولید کردند