Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@20:36:10 GMT

خانه بروجردی‌ها بنایی زیبا در دل کاشان+فیلم

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۸۴۸۰۶

خانه بروجردی‌ها بنایی زیبا در دل کاشان+فیلم

‍‍‍‍‍‍

خانه بروجردی‌ها، مجموعه ساختمانی زیبا و باشکوه در جنوب شرقی شهر کاشان است؛ این خانه از مشهورترین خانه‌های تاریخی این شهر بوده است. ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۲ استانها کاشان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، از آنجایی که صاحب خانه، مال‌التجاره از بروجرد وارد می‌کرده، به نام بروجردی مشهور و خانه او هم به خانه بروجردی موسوم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمار این خانه یکی از نوابغ معماری کاشان و از طراحان معروف ساختمان به نام استاد علی مریم بوده‌ که در ایجاد دو بنای تاریخی دیگر کاشان، یکی خانه تاریخی طباطبایی و دیگری تیمچه امین‌الدوله نقش داشته‌است.

خانه بروجردی‎‌ها در زمینی به مساحت تقریبی 700 1 مترمربع ساخته شد و مساحت این بنا حدود 3000 مترمربع و شامل دو حیاط اندرونی و بیرونی و مشتمل بر دو ورودی اصلی و فرعی، هشتی، راهرو، حیاط، تابستان نشین، زمستان نشین، آشپزخانه، حیاط‌های سرپوشیده در اطراف و زیرزمینی وسیع است.

بنای تاریخی "سرای امینی" در شهرستان بیرجند مرمت شدخراسان‌رضوی| بنای تاریخی کاروانسرای شاه عباسی نیشابور مرمت و ساماندهی می‌شودپروژه مرمت بنای تاریخی "خانه آقامحسن اراکی" اجرا می‌شود

این بنا از نظر خصوصیات محلّی، عناصر معماری و تزیینات داخلی از اهمیّت فوق العاده‌ای برخوردار است. نقاشی‌های این بنا در شیوه‌های متنوع و با رنگ،روغن و آبرنگ و زیر نظر هنرمند نامدار، مرحوم میرزامحمد خان غفاری ملقب به کمال‌الملک طراحی و اجرا شده است؛ در بام تالار نیز نورگیرها و بادگیرهای بسیار جالبی خودنمایی می‌کند که از نظر طرح و اجرا در زمره آثار بدیع معماری سنتی ایران به شمار می رود.

گزارش از محسن بایعی 

انتهای پیام/ ع

R7845/P4001/S6,1369/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۸۴۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود مسافر خانه در شهر زیبای اهر در استان آذربایجان شرقی

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، شهرستان اهر یکی از شهرستان‌های ۱۹ گانه استان آذربایجان شرقی است، بخشی از جنگل‌های ارسباران با گونه‌های متنوع گیاهی و جانوری نایاب که در سازمان یونسکو به ثبت رسیده در بخش هوراند اهر واقع شده است. این منطقه یکی از جاذبه‌های دیدنی استان محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر رونقی خاص به گردشگری منطقه داده است.  با این وجود در این شهر زیبا و تاریخی هتل یا مسافرخانه ای دیده نمی شود. 

 

متن شهروند خبرنگار ما:

 

با سلام و خسته نباشید به خدمت شما و عزیزان گرامی؛ اهر شهری است زیبا و توریستی است اما به علت نبود مسافرخانه در شهر اهر ارسباران ( قره داغ ) مسافران سرگردان می‌شوند، این شهر باید چند تا مسافر خانه یا هتل داشته باشد.
با تشکر از صفحه شهروند خبرنگار و مسئولین محترم.

دیگر خبرها

  • احصاء سرخط‌های عملیاتی برنامه ساماندهی قلعه ضحاک
  • آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نشده است
  • آخرین وضعیت بزرگراه شهید بروجردی در غرب تهران | این بزرگراه به آزادگان و آزادراه تهران- ساوه متصل خواهد شد
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین
  • نبود مسافر خانه در شهر زیبای اهر در استان آذربایجان شرقی
  • اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند
  • معماری آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است + تصویر
  • برنامه ملی بازآفرینی در کشور اجرا می‌شود
  • پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد
  • کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران (فیلم)