Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس اقتصاد مسکن گفت: دام میانگین، بسیاری از سرمایه‌گذاران و حتی تحلیل‌گران بازار مسکن را به اشتباه انداخته و عاملی برای وجود خانه‌های خالی شده است.به گزارش بلاغ،مهدی روانشادنیا اظهار کرد: گاهی قیمت، مطلوبیت و تعداد معاملات مسکن دو کوچه در یک محله تفاوت‌های معنی‌داری با یکدیگر دارند؛ در حالی که بسیاری از سرمایه‌گذاران بزرگ، روند عمومی قیمت‌ها را مبنای تصمیم‌گیری ساخت مسکن قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عدم تطابق عرضه و تقاضای بازار مسکن فقط مختص متراژ نیست و بعضا مناطق پرطرفدار ساخت با مناطق مورد علاقه‌ی مصرف‌کننده انطباق ندارد.

این کارشناس اقتصاد مسکن با اشاره به وجود ۴۹۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در استان تهران گفت: دام میانگین، بسیاری از سرمایه‌گذاران و حتی برخی تحلیل گران بازار مسکن را به اشتباه انداخته و عاملی برای وجود خانه‌های خالی از یک طرف و تقاضای انباشت از طرف دیگر شده است.

روانشادنیا درخصوص راهکارهای جلوگیری از اتلاف منابع در بخش خانه‌های خالی گفت: سرمایه گذاران مسکن، در ارزیابی‌های خود علاوه بر روند کلی بازار، وضعیت منطقه‌ای و محلی تقاضا را مد نظر قرار دهند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر گزارش‌های ماهیانه بانک مرکزی، مرکز آمار و دفتر اقتصاد مسکن، جداول و نمودارهای تحلیلی بیشتری از وضعیت عرضه و تقاضای منطقه‌ای ارائه دهند. آگاه‌سازی سرمایه گذاران و خریداران مسکن و اطلاعات میدانی، می‌تواند به توازن منطقه‌ای عرضه و تقاضا کمک کند.

به گزارش ایسنا، بررسی‌ها نشان می‌دهد خانه‌های واقع در محله‌های قیطریه، فرمانیه، زعفرانیه، میرداماد، دروس، قلهک، الهیه، پونک، آریاشهر و جنت‌آباد بیش از ۹۰ درصد فایل‌های پیشنهادی فروش را در دفاتر املاک و سایت‌های مجازی فروش ملک به خود اختصاص می‌دهند؛ با این حال فروش قطعی در این مناطق نسبت به حجم عرضه بسیار پایین‌تر است. از سوی دیگر بالاترین تعداد معاملات در محله‌های پونک، جنت‌آباد، آریاشهر، آهنگ، ابوذر، تهرانپارس، مجیدیه، منیریه، بریانک، استاد معین، باغ آذری، کارون، مختاری و آبشار دمار انجام می‌شود. این مساله به راحتی نشان می‌دهد حجم عمده‌ای از 490 هزار واحد مسکونی خالی از سکنه استان تهران مربوط به شمال و شمال غرب پایتخت است.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۸۴۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند

استاندار قم گفت: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در صورتی که قم را هدف فعالیت اقتصادی خود قرار دهند، مورد حمایت مدیریت استان بوده و می‌توانند از بسته‌های تشویقی بهره‌مند شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید محمدآقامیری در اولین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در سال جاری گفت: گشایش اقتصادی، تسریع چرخه اقتصادی کشور، حمایت از بخش تولید جزو مسائل مهم و اهداف دولت سیزدهم بوده که در طول این مدت محقق شده است.‌ 

وی افزود: سرمایه‌گذار و تولیدکننده افسران جنگ اقتصادی کشور هستند که در این وضعیت با وجود تحریم‌های ظالمانه مستکبرین همه سرمایه و زندگی خود را پای تولید آورده‌اند. 

آقامیری تصریح کرد: حمایت از تولیدکننده و تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری جزو برنامه‌های اصلی ما در مدیریت استان بوده است؛ لذا در این راستا جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید جزو جلساتی بوده که هر هفته به صورت مرتب به ریاست بنده از ابتدای حضورم در استان برگزار شده‌ است.

استاندار قم گفت: بخش خصوصی توانمندی‌ بالایی در مسائل اقتصادی دارد و بنده به این توانایی اعتقاد ویژه‌ای داشته و حمایت از آنان را جزو برنامه‌های خود می‌دانم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۹ میلیون خانه خالی در ژاپن! / گاردین: تا یک دهه آینده ۳۰ درصد خانه‌ها در ژاپن خالی خواهند بود
  • سرمایه‌گذاران این بازار بیشترین زیان را دیدند/ دلار به کانال ۵۰ هزار تومان باز می‌گردد؟
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • پیام مشخص از بازار مسکن؛ جمعیت خانه‌ندار‌ها چه می‌گوید؟
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول