Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، طبق آمارهای اعلام شده در حال حاضر 90 درصد از مهد کودک های فضای شهری در بافت فرسوده با ساختمان های قدیمی بازسازی شده هستند که با توجه به احتمال بلایای طبیعی در اقسانقاط کشور باید احتمال هر گونه حادثه و خطرات ناشی از آن را نیز در نظر بگیریم.

از این رو در خصوص دلایل عدم رسیدگی به مهد کودک های موجود در بافت فرسوده با مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفتگو کرده ایم که در ادامه می خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد نفریه، مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا گفت: تمامی مهد کودک ها در وهله اول اخذ مجوز و تمدید پروانه فعالیت، از نظام مهندسی، شهرداری، اماکن و ... تاییدیه می گیرند، اما اینکه چرا مهدکودک ها عموما در بافت فرسوده قرار دارند، موضوعی ست که بر می گردد به استانداردهایی که برای شروع فعالیت، مورد نیاز هر یک از این مجموعه ها است.

وی تصریح کرد: یکی از این استانداردها، حیاط دار بودن مهد کودک است که متاسفانه با توجه به بافت شهری ساختمان ها، دیگر خانه های حیاط دار، قدیمی و کهنه شده و صاحبان مهد به ناچار مجبورند برای تمکین به استانداردها به سراغ خانه های قدیمی بروند و آنها را باز سازی کنند.

نفریه افزود: گرچه فضای مهد کودک نباید برای کودکان کوچک و محدود باشد، اما با توجه به مشکلات روز و بافت فشرده شهری، ناچار شدیم برای کاهش خطرات ناشی از حوادث احتمالی، دستورالعمل مهد های آپارتمانی را پیگیری و در سازمان بهزیستی آن را با حضور مسئولان اجرایی تدوین کنیم.

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان ادامه داد: تلاشمان این است که برای جبران فضای ناکافی در محیط های آموزشی کوچک، از ابزارهای بروز تر و برنامه های جایگزین استفاده کنیم.

نفریه اعلام کرد: در حال حاضر 90 درصد از مهد کودک های ما اجاره ای هستند چرا که مالکان شرایط ساخت ساختمان متناسب با استاندارها را ندارند و حتما برای تحقق احداث ساختمان های متناسب با استاندارد ها، نیازمند به حمایت دولت، وام و تسهیلات قابل توجه و کمک شهرداری برای واگذاری زمین های متراژ دار هستند.

 

خبرنگار: هدی نتاج

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بافت فرسوده مهد کودک سازمان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۸۵۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبفای تهران هشدار داد؛ آب ذخیره کنید

متن پیامک که ظاهراً در روز‌های قبل هم به شکل دیگری به تلفن همراه برخی دیگر از مشترکان ارسال شده بود، به شرح زیر است: «شرکت آب و فاضلاب استان تهران/ مشترک محترم به شماره پرونده: ...
با توجه به مبحث شانزدهم مقررات ملی ساختمان فراهم سازی مخزن ذخیره آب با گنجایش حداقل ۷۵ لیتر برای هر نفر الزامی می‌باشد. لطفا اقدامات لازم را در این خصوص به عمل آورید.»

 این پیامک، می‌تواند هشدار مستقیم درباره «کمبود آب شرب برای توزیع» و هشدار غیرمستقیم درباره «احتمال تکرار قطعی آب در تابستان امسال» باشد.

ظاهر این پیامک به مبحث مقررات ملی ساختمان اشاره دارد، اما واقعیت این است که مبحث ۱۶ مقررات ملی ساختمان‌ها، سال‌هاست نوشته شده و به تصویب رسیده است و همانند سایر مباحث ۲۱گانه، هیچ‌وقت مورد توجه دستگاه‌ها نبوده است. تعبیه مخزن آب باعث می‌شود هنگام قطع‌شدن آب ساختمان‌ها، ساکنان از آب‌ذخیره استفاده کنند. 

 

منبع: دنیای اقتصاد 

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی
  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • آبفای تهران هشدار داد؛ آب ذخیره کنید
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند
  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور
  • ۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند
  • اختصاص یکی از خطوط تلفنی صدای مشاور به مراقبت موقت از کودکان بهزیستی