Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@07:35:50 GMT

شهر زیرزمینی سامن برای ورود گردشگران مهیا شود

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۸۵۵۷۴

شهر زیرزمینی سامن برای ورود گردشگران مهیا شود

به گزارش ایرنا باب الله فتحی عصر یکشنبه در بازدید از شهر زیرزمینی و طرح های عمرانی بخش سامن اظهار داشت: هر چه سریعتر باید ورودی مناسبی برای بازدید گردشگران از مجموعه دستکند سامن ایجاد شود.
وی تاکید کرد: با افتتاح ساختمان ورودی دستکند سامن، گردشگران و مسافران علاوه بر بهره مندی از طبیعت زیبا، باغ های انگور و گردو و جاذبه های فرهنگی و مذهبی این بخش، می توانند از مجموعه زیبا و تاریخی شهر زیرزمینی نیز بازدید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار ویژه ملایر سامن را شهری دارای قدمت و سابقه دیرینه تاریخی و فرهنگی دانست و افزود: سامن با برخورداری از مردمی سخت کوش، نخبه و نگاه وسیع اقتصادی و فرهنگی، از پتانسیل و ظرفیت بالایی برای توسعه در حوزه های مختلف گردشگری، صنایع تبدیلی و غذایی و توسعه مشاغل وابسته به راه برخوردار است.
فتحی همچنین تبدیل یکی از خانه های تاریخی شهر سامن به اقامتگاه گردشگران و مسافران را اقدامی شایسته عنوان کرد و گفت: این برنامه می تواند الگویی مناسب و قابل استفاده برای دیگر نقاط شهرستان باشد.
وی ادامه داد: ایجاد این گونه اقامتگاه های تاریخی و سنتی، علاوه بر ایجاد جاذبه برای ماندگاری گردشگران در سطح بخش و شهرستان، به حفظ و استفاده بهینه از آثار و بناهای تاریخی نیز کمک می کند.
معاون استاندار همدان گردشگری را کلید توسعه شهرستان دانست و افزود: ایجاد خانه های بوم گردی در سایر روستاها و شهرهای ملایر و توسعه اماکن اقامتی به ویژه سکونتگاه های تاریخی، تجربه موفقی است که در دیگر نقاط کشور نیز موفقیت خود را به اثبات رسانده است.
فتحی تاکید کرد: خانه های بوم گردی اگر با فرهنگ اصیل و مهمان نوازی خاص مردم ملایر همراه باشد، به طور قطع با استقبال ویژه گردشگران و مسافران مواجه می شود.
وی همچنین وجود 2 محور ارتباطی ملایر- بروجرد- خوزستان و ملایر و نهاوند - کرمانشاه در بخش سامن را از دیگر ظرفیت های توسعه این بخش برشمرد و گفت: اقدامات خوبی در راستای توسعه این محورها و ارتقای آنها از راه اصلی به بزرگراه صورت گرفته است که امیدواریم بزودی شاهد افتتاح چهارخطه این محورها باشیم.
فتحی اظهار داشت: در کنار توسعه این محورها که در مسیر اصلی تردد زائران عتبات عالیات و محورهای ارتباطی جنوب و غرب با مرکز، غرب و شمال غرب کشور است، می توان مشاغل بسیاری در زمینه احداث استراحتگاه ها، تعمیرگاه ها، سوغات سراها و مراکز تفریحی و اقامتی ایجاد کرد.
معاون استاندار همدان با تاکید کرد: هدف از این بازدیدها شناخت بیشتر و بهتر از مسایل و رفع موانع پیش روی توسعه شهرستان و بخش های تابعه است و بر این اساس عملکرد خود و مدیران را مورد ارزیابی قرار می دهیم.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر نیز گفت: با پیگیری های صورت گرفته توسط مسئولان شهر سامن، نمایندگان ملایر٬ فرماندار ویژه ملایر و اداره کل میراث فرهنگی همدان تمهیداتی برای راه اندازی مرحله نخست مجموعه دستکند سامن در نظر گرفته است.
ابراهیم جلیلی استحکام بخشی فضای آماده شده٬ مطالعات و مرمت های لازم روی استخوان ها و وسایل بدست آمده، نورپردازی٬ ساخت ویترین٬ ادامه آماده سازی فضای ورودی و محل ارایه خدمات به مسافران و گردشگران را از جمله این اقدامات در دستکند سامن برشمرد.
وی تاکید کرد: در راستای آماده سازی مجموعه دستکند سامن و با توجه به اینکه شهر سامن در مسیر ورودی استان از سمت بروجرد و مسافران جنوب کشور قرار گرفته است، حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای آماده سازی خانه بوم گردی و ساخت بیلبورد ورودی این مجموعه در حال انجام است.
جلیلی بیان کرد: برای آماده کردن مابقی فضای دستکند سامن نیازمند کمک و حمایت مسئولان محلی هستیم و شهرداری سامن نسبت به آماده کردن طرح آزاد سازی محوطه مرکزی و آزاد سازی سایر فضاها باید اقدام کند.
به گزارش ایرنا، شهر زیرزمینی سامن سال 1384 به طور اتفاقی در جریان حفاری های فیبر نوری شرکت مخابرات کشف شد و این اثر تاریخی 27 فروردین 1387 به شماره 24622 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.
شهر سامن در 15 کیلومتری شهر ملایر واقع شده است.
7528/2087
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب بزرگراه سرمایه گذاران شهرداری گردشگران و مسافران گردشگری جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۸۵۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملایر پنج روز دیگر میزبان دور دوم انتخابات مجلس

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ملایر پنج روز دیگر میزبان دور دوم انتخابات مجلس
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین کاشان
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • پایگاه رسمی آموزش سیلینگ هرمزگان راه‌اندازی شد
  • (تصاویر) گزارش رسانه خارجی از قنات‌های تاریخی یزد
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد
  • دولت باید مایحتاج کارگران را مهیا کند/نقشه دشمنان از بین بردن مغزهای متفکر در بلاد اسلامی است