Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، رضا جمال‌پور عصر در مراسمی که به‌مناسبت هفته پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد، گفت: هیچ کشوری را نمی‌توان یافت که توسعه‌یافته باشد اما بر پله‌های پژوهش و تحقیق قدم نگذاشته باشد.

 وی افزود: تفکر و اندیشه اساس آموزه‌های علمی دین مبین اسلام بوده و جامعه اسلامی بر مبنای تفکر و پژوهش استوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج به بیان مشکلات اساسی میان صنعت و دانشگاه به‌عنوان موانع تبدیل اندیشه و تحقیق به ثروت پرداخت و اظهار کرد: فاصله موجود میان صنعت و دانشگاه از آنجایی نشأت می‌گیرد که صنعت دانشگاه را به آرمان‌گرایی و علم‌زدگی و دانشگاه صنعت را به سنت‌گرایی و تکرار مکررات متهم می‌کند و اگرچه با افزایش هسته‌های فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان این فاصله در حال کم شدن است؛ اما هنوز فاصله زیادی تا شرایط مطلوب وجود دارد و تنها برداشتن محدودیت‌های موجود است که استادان و دانشجویان در کنار یکدیگر می‌توانند تحول‌های اساسی در مقوله صنعت کشور به وجود بیاورند.

جمال‌پور بیان کرد: نبود صبر و بردباری و داشتن رویکرد جهشی در کار یکی دیگر از عواملی بوده که تحقیق و پژوهش را در جامعه دچار مشکل می‌کند؛ چراکه مقوله پژوهش زمان‌بر است.

وی مشکل مهم و اساسی کشور در زمینه پژوهش را توجه نداشتن به آینده و نبود آینده‌پژوهی در کشور دانست و تأکید کرد: باید به جوانان و نیروهای متخصص جوان اعتماد کرد و با ایجاد شور و انگیزه راه را برای پژوهش و تحقیق‌های آتی آنان باز کرد و در این صورت است که در آینده شاهد چهره‌های تابناکی همچون تهرانی‌مقدم‌ها، باکری‌ها و ... خواهیم بود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج نیز در این مراسم با تبریک هفته پژوهش، تحقیق را اساس و بنیان حرکت علمی جامعه و زیربنای تحصیل در دانشگاه و رسیدن به توسعه صنعتی، اقتصادی و علمی برشمرد و به بیان گزارشی از اقدامات پژوهشی صورت گرفته در واحد کرج و نیز روند انتخاب پژوهشگران برتر پرداخت.

سیداحسان شیرنگی از استادان، دانشجویان، محققان و پژوهشگران دانشگاه دعوت کرد با ارائه طرح‌ها و ایده‌های علمی و پژوهشی خود به دانشگاه، یا استفاده از امکانات، توانمندی‌ها و تجهیزات دانشگاه از حمایت معنوی، مشاوره‌های قانونی و راهکارهای اداری و اجرایی در عملی ساختن طرح‌های علمی خود و تبدیل آن به محصولات تجاری نیز بهره‌مند شوند.

به گزارش آنا، در این مراسم از رضا عزتی به‌عنوان پژوهشگر برتر گروه علوم پایه، رسول باقری به‌عنوان پژوهشگر برتر گروه فنی و مهندسی، رضا فرضی پورصائن به‌عنوان پژوهشگر برتر گروه علوم انسانی، سمیه حامدی به‌عنوان پژوهشگر برتر گروه دامپزشکی،  سیدمهدی میری به‌عنوان پژوهشگر برتر گروه کشاورزی، مژگان نینوایی به‌عنوان پژوهشگر برتر گروه علوم پزشکی، دل‌آرا نعمتی پیرعلی به‌عنوان پژوهشگر برتر قرآنی، مگردیج تومانیان به‌عنوان نویسنده کتاب برتر قدردانی شد.

در بخش دیگری از این مراسم نیز از مهران روح‌نیا و مهروز دزفولیان در بخش شرکت‌های دانش‌بنیان، منصوره تجویدی در بخش مرکز تحقیقات برتر، مهندس شاهین الماسی در بخش واحد فناوری برتر، تیم دانشجویی ستاره البرز در بخش تیم‌های دانشجویی برتر، انجمن علمی مواد و متالورژی، انجمن علمی دانشجویی ادبیات فارسی، انجمن علمی دانشجویی روان‌شناسی و انجمن علمی دانشجویی حقوق در بخش انجمن‌های علمی دانشجویی برتر و فصلنامه علمی ـ پژوهشی و ISC «اضاءات نقدیه فی الادبین العربی و الفارسی» به‌عنوان فصلنامه علمی و پژوهشی برتر تجلیل شد.

در بخش سوم نیز از کیومرث یاسریان به‌عنوان مدیرکل اسبق پژوهش و فناوری، سمیه سلیمانی امیری به‌عنوان صاحب ایده برتر، مهندس مرتضی نیک فطرت به‌عنوان پژوهشگر برتر مرکز آموزشی و فرهنگی سما کرج، مهندس فرزاد نصری به‌عنوان طراح داشبورد مدیریت خدمات آزمایشگاهی، ثریا صالحی به‌عنوان کارمند برتر پژوهشی، گیسا رضایی به‌عنوان کارشناس برتر خدمات آزمایشگاهی، مریم قنبرپور به‌عنوان کتابدار برتر، مهندس سیدامیرحسین موسوی به‌عنوان دارنده پایان‌نامه برتر مقطع کارشناسی ارشد تقدیر شد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۸۵۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج جالب یک پژوهش علمی؛ زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند؟

به گزارش همشهری آنلاین، مدت‌ها تصور می‌شد که زنان بیشتر از مردان سرما را احساس می‌کنند اما یک پژوهش جدید با این ایده مخالفت کرده و نشان داده است که مکانیسم‌های حفظ گرما در بدن خانم‌ها در مقایسه با همسالان مرد آنها در دمای پایین‌تری کار می‌کنند.

به نقل از دیلی‌میل، پژوهشگران «مؤسسه ملی سلامت آمریکا» ۲۸ داوطلب جوان، سالم و لاغر را برای پژوهش خود انتخاب کردند که از این تعداد، ۱۶ نفر زن و ۱۲ نفر مرد بودند.

در حالی که شرکت‌کنندگان در معرض دمای بین ۱۷ تا ۳۱ درجه سلسیوس قرار داشتند، اقدامات گسترده‌ای روی آنها انجام شد. به عنوان بخشی از این پژوهش، دمای بحرانی پایین هر شخص نیز محاسبه شد. دمای بحرانی پایین، حداقل دمایی است که یک شخص پیش از واکنش نشان دادن بدن برای گرم ماندن می‌تواند تحمل کند.

تحلیل‌ها نشان دادند که مردان مصرف انرژی را برای گرم نگه داشتن خود در حدود ۲۳ درجه سلسیوس آغاز کردند اما این واکنش در زنان نزدیک به ۲۲ درجه سلسیوس رخ داد. همچنین، پژوهشگران دریافتند که زنان با خنک‌تر شدن محیط، بهتر می‌توانند دمای بدن خود را حفظ کنند و عایق بهتری در برابر سرما دارند.

پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که زنان ممکن است محافظت بیشتری در برابر سرما داشته باشند زیرا چربی بدن آنها بیشتر از مردان است. آنها گفتند: به طور متعارف احساس می‌شود که زنان سرما را بیشتر از مردان احساس می‌کنند اما مقایسه‌های کنترل‌شده کمیاب هستند. ما متوجه شدیم زنان دمای بحرانی پایین‌تری دارند که عمدتا ناشی از چربی بدن بیشتر در مقایسه با مردان بود.

با وجود این نتایج، تفاوت معنی‌داری بین سردترین دمای قابل تحمل گزارش‌شده برای مردان و زنان این پژوهش وجود نداشت. تفاوت معنی‌داری نیز در میزان لرز یا آسایش گرمایی گزارش‌شده با کاهش دما مشاهده نشد.

این پژوهش در مجله «PNAS» به چاپ رسید.

کد خبر 848545 منبع: ایسنا برچسب‌ها پژوهش مردان خبر مهم زنان

دیگر خبرها

  • تجلیل از اساتيد برتر دانشگاه پیام نور استان کرمان
  • وزیر صمت: یک جهش اساسی امسال در کیفیت خودرو اتفاق می‌افتد
  • نتایج جالب یک پژوهش علمی؛ زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند؟
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • تشریح روند انتخاب استادان نمونه کشوری
  • ۶۵ عضو هیئت علمی نمونه کشوری معرفی شدند/ حضور پررنگ معاونان وزیر علوم در بین استادان برتر!
  • رفع مشکل کمبود فشار آب در مناطق کوی دانشگاه شهرستان نقده
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد