Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کردستان، رضا نجفی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان  دوم دی ماه در مراسم افتتاحیه چهاردهمین دوره مسابقات قرآن که امروز، دوم دی ماه در مجتمع ایثار برگزار شد، اظهار کرد: در راستای اشاعه و ترویج و انس با قرآن کریم این دوره از مسابقات قرآنی برگزار شد.
وی افزود: این دوره از مسابقات قرآن کریم با حضور 60 نفر از کارکنا بنیاد شهید در رشته های قرائت، حفظ، ترتیل، مفاهیم و حفظ قرآن کریم بین همکاران برگزار شد که بیشترین شرکت‌کننده در رشته تفسیر قرآن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان بیان کرد: این مسابقات به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت حماسه نهم دی برگزار شده است.
وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری بهترین منبع استخراج دستورات زندگی قرآن کریم است، اعلام کرد: هدف اصلی این دوره از مسابقات توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی برای بکارگیری آموزه‌ها و مفاهیم قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
نجفی عنوان کرد: برگزاری مسابقات قرآنی بنیاد یک حرکت بسیار خوب و مطلوبی بوده که چندین سال متوالی برای کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران و خانواده‌های شهدا اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به حدیث ثقلین که قرآن و عترت دو امانت گرانبهای پیامبر اسلام برای امتش است، افزود: در این راستا راه سعادت برای مسلمانان دست یافتن به قرآن و عترت و اهل بیت(ع) است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگان استان کردستان افزود: هدف از نزول قرآن کریم هدایت انسان‌ها و تدبر و تفکر در آیات و نشانه‌های خداوند متعال، فهماندن حقایق است و در یک کلمه باید گفت که هدف نزول قرآن به کمال رساندن انسان‌ها می‌باشد.
وی اعلام کرد: قرآن کتاب انسان‌سازی بوده که تمام شئونات فردی و اجتماعی و ابعاد زندگی بشر را در نظر گرفته است و در واقع قرآن نسخه شفابخش برای انسان در تمامی عصرها و قرون است.
نجفی تلاوت و حفظ قرآن را مقدمه فهم و عمل به قران دانست و اعلام کرد: یکی از راه های تربیتی و انتقال مفاهیم قرآن قصص قرانی است که برای عبرت گرفتن انسان ها این قصه ها عنوان شده است.
وی ادامه داد: به دلیل اینکه قرآن کتابی برای جلوگیری از انحراف و جهت دادن به زندگی انسان‌‌ها و منبعی برای معرفت‌شناسی بوده همواره مورد دشمنی قرار گرفته است و سه عامل تحریف، تخریب و فراموشی همواره سه استراتژی دشمن برای مبارزه با قرآن بوده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان یکی از ویژگی‌های آن نهاد انقلابی را قرآنی بودن و ارتقای فضای قرآنی بین کارکنان دانست و بیان کرد: تدبر و اندیشه در قرآن می‌‌تواند انس با این کتاب آسمانی و عمل به آن را بین کارکنان بیش از پیش کند.
وی در پایان یادآور شد: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان به منظور تدبر و اندیشه در قرآن و انس بیشتر با این کتاب آسمانی و عمل به آن یک مرکز قرآن پژوهی باید راه اندازی کند تا بتواند به عنوان یک دستگاه افضل در جامعه حضور داشته باشد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان فعالیت های قرآنی مسابقات قرآن بنیاد شهید و امور ایثارگران رضا نجفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۸۶۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر قاضی‌زاده برای واردات تجهیزات پزشکی و داروهای جانبازان

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: خوشبختانه با همکاری وزارتخانه‌های بهداشت و صمت مجوزهای لازم صادر شد و ما برای واردات تجهیزات و داروهای ایثارگران و جانبازان از ارز ترجیحی استفاده خواهیم کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: با همکاری دولت و مجلس رشد قابل قبولی در پرداختی بنیاد شهید به خانواده‌های ایثارگر اتفاق افتاد.

زارع پور: ظرفیت پهنای باند کشور حدود دو برابر شده است

وی ادامه داد: بعد از 10 سال مسئله تامین ارز برای خرید تجهیزات پزشکی برای ایثارگران و جانبازان که سال‌ها در گیر و دارهای اداری سرگردان بود، به نتیجه رسید. در این سال‌ها از ثبت سفارش و اجازه واردات تجهیزات پزشکی مورد نیاز جانبازان و ایثارگران که مشابه داخلی داشت، جلوگیری می‌شد و ما مجبور به واردات چمدانی این تجهیزات که در داخل هم یافت نمی‌شد، بودیم.

رییس بنیاد شهید ادامه داد: خوشبختانه وزارتخانه‌های بهداشت و صمت مجوزهای لازم را به بنیاد دادند. در جدول تخصیص منابع ارزی نیز برای واردات تجهیزات و داروهای ایثارگران و جانبازان از ارز ترجیحی استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • به دنبال مردمی‌سازی بنیاد هستیم
  • خبر خوش قاضی‌زاده برای واردات تجهیزات پزشکی و داروهای جانبازان
  • خبر خوش واردات تجهیزات و داروهای مصرفی جانبازان
  • خبر قاضی‌زاده برای واردات تجهیزات پزشکی و داروهای جانبازان
  • کریم منصوری: «معلمی» بزرگترین آرزویم است
  • «معلمی» بزرگترین آرزویم است
  • مهلت پرداخت تسهیلات مسکن ایثارگران تا پایان خرداد
  • افزایش حقوق سه دسته از ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • زوج تایبادی مراسم عقد خود را در مزار شهدای گمنام برپا کردند