Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری «سانا» گزارش کرد که این قطعنامه براساس توصیه‌های کمیته دوم سازمان ملل - کمیته اقتصادی و مالی - با 159 نفع رای موافق ، هفت رای مخالف و 13 رای ممتنع در جلسه یکشنبه مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شد.

بر اساس این گزارش، این قطعنامه حقوق غیر قابل انکار سوری‌ها بر جولان اشغالی و حاکمیت بر منابع طبیعی خود از جمله زمین، آب و انرژی را مجددا تایید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این قطعنامه همچنین خواسته شده که  صهیونیست‌ها استفاده، تخریب، از بین بردن و به خطر انداختن منابع طبیعی در این قلمروی مهم راهبردی را متوقف سازند.  

مجمع عمومی سازمان ملل همچنین روز یکشنبه از «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد خواست تا در جلسه بعدی در مورد اجرای این قطعنامه از جمله مسائل مربوط به تاثیرات روز افزون بهره برداری، آسیب رساندن و تخریب منابع طبیعی در منطقه توسط نیروهای صهیونیست گزارشی ارائه کند.

علاوه بر این، هیئت نمایندگی سوریه در سازمان ملل متحد از گوترش درخواست کرد تا برخی اقدام‌های خطرناک تل‌ آویو در بلندی‌های جولان اشغالی که «نقض قوانین بین المللی» است را محکوم و متوقف سازد.

رژیم صهیونیستی در جنگ ۶ روزه سال 1967 با کشورهای عرب منطقه، بخش اعظم بلندی‌های جولان سوریه را به تصرف خود درآورد و در سال 1981  اعلام کرد که این بلندی‌ها را به فلسطین اشغالی ضمیمه کرده است.این منطقه در جنوب غرب سوریه با مساحتی حدود 1800 کیلومتر مربع واقع است و بخش اعظم استان «قنیطره» سوریه را تشکیل می‌دهد. مرتفعترین نقطه این منطقه 2800 متر ارتفاع دارد.

جولان اشغالی به دلایلی همچون برخورداری از منابع غنی آب شیرین، فاصله اندک تا دمشق (70 کیلومتر)، واقع شدن در محل تلاقی سوریه، سرزمین‌های اشغالی فلسطین و اردن و مشرف بودن به مناطق اطراف از اهمیت بسیاری برخوردار است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سازمان ملل مجمع عمومی سازمان ملل حقوق انرژی منابع طبیعی سازمان ملل متحد سوریه ملل متحد جنگ فلسطین جنگ زمین سازمان ملل متحد سوریه منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۸۶۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله جدید به ایلات در جنوب فلسطین اشغالی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری شهاب، منابع فلسطینی از حمله جدید به ایلات در جنوب فلسطین اشغالی خبر دادند.

این منابع بیان کردند که صدای انفجارهایی در ایلات شنیده می‌شود.

همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی از فعال شدن سامانه پدافندی رژیم صهیونیستی در ایلات خبر داده و اعلام کردند: یکی از مناطق شهر ایلات در جنوب شاهد رهگیری یک هدف ناشناس در آسمان بوده است.

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف مهم در جولان اشغالی
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به جولان اشغالی
  • حمله جدید به ایلات در جنوب فلسطین اشغالی
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • مخالفت روسیه با پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل درباره سربرنیتسا
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی