Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- رييس اداره ثبت احوال آبيک به مناسبت سوم دي ماه و در سالروز 100 سالگي سازمان ثبت احوال اعلام‌کرد: اداره ثبت احوال آبيک در آذرماه سال 1368 از اداره ثبت احوال قزوين منتزع و رسماً افتتاح شد.
نيکخواه رئيس اداره ثبت احوال شهرستان آبيک در گفتگو با خبرنگار "آريا"ضمن تبريک سوم دي ماه روز ثبت احوال و قدرداني از پرسنل اين اداره بابت خدمات رساني به مردم شهرستان آبيک اظهار داشت:سازمان ثبت احوال کشور در سوم دي ماه سال 1297هجري شمسي با صدور اولين سند در شناسنامه ي ايرانيان به نام خانم فاطمه ايراني متولد محله سنگلج تهران در بلديه تهران آغاز به کار نموده و از آن زمان تاکنون به عنوان يک ارگان مهم حاکميتي پاسدار حريم مرزهاي تابعيتي و هويتي آحاد ملت گرديده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اولين شناسنامه آبيک با نام حاجي فغان هادي پور 
وي افزود:اداره ثبت احوال آبيک در آذرماه سال 1368 از اداره ثبت احوال قزوين منتزع و رسماً افتتاح شد .اولين سند سجلي و شناسنامه صادره به نام آبيکي ‌ها در ثبت احوال قزوين در بدو شروع به کار ثبت احوال در کشور متعلق به آقاي حاجي فغان هادي پور متولد سال 1249 هجري شمسي با تاريخ تنظيم 12 اسفندماه سال 1304 مي باشد.
رئيس اداره ثبت احوال شهرستان آبيک اظهار داشت:تعداد کل اسناد موجود در اين اداره يکصد و پنجاه هزار برگ شامل 117 هزار و 940 برگ سند ولادت و 224 هزار و 933 برگ سند وفات که تمامي اين اسناد اسکن و آرشيو الکترونيکي گرديده و نهايتاً در پايگاه جمعيت و هويت انفرادي سازمان ثبت احوال کشور ثبت و قابل نمايش در همه ادارات ثبت احوال کشور و نماينده سازمان ثبت احوال در سفارت خانه هاي خارج از کشور مي باشد .


خدماتي که ثبت احوال ارائه مي دهد
وي در خصوص خدماتي که ثبت احوال ارائه مي کند اظهار کرد:خدماتي همچون تنظيم سند و صدور شناسنامه نوزاد ، تنظيم سند و صدور گواهي وفات، تعويض شناسنامه هاي مستعمل، صدور المثني شناسنامه مفقود شده، رفع اختلافات سند سجلي و شناسنامه در قالب طرح در هيئت حل اختلاف مستقر در اداره، صدور کارت شناسايي ملي، تعويض کارت ملي به کارت  هوشمند ملي، صدور کارت المثني هوشمند ملي ناشي از فقدان، پاسخ به استعلامات دستگاه قضايي ، مقامات انتظامي و آگاهي و پاسخ به استعلامات حوزه هاي وظيفه عمومي در خصوص تک فرزندي مشمولين وظيفه عمومي ، پاسخ به استعلامات ساير دستگاههاي مرتبط، تغيير نام افراد واجد شرايط ، تغيير نام خانوادگي ، شرکت فعال در کليه انتخابات کشور به عنوان مرجع تاييد صلاحيت نامزدهاي انتخاباتي و عضو اصلي هيئت اجرايي انتخابات شهرستان و همکاري با بيمارستان جهت ثبت ولادت ، تحويل گواهي ولادت سفيد، همکاري با شهرداري جهت ثبت وفات حوادث و غيره ، همکاري با بهداشت شبکه بهداشت و کليه خانه هاي بهداشت روستايي و شوراها و دهياران جهت ثبت اطلاعات وقايع حياتي، همکاري با دفاتر پيشخوان دولت و اداره پست در خصوص پذيرش درخواست کارت هوشمند ملي و ساير امورات جاري را مي توان از جمله خدمات اين اداره نام برد.

افزايش وفات و کاهش ولادت در آبيک

نيکخواه در خصوص وقايع حياتي شهرستان نيز تصريح کرد:آمار وقايع حياتي شهرستان در خصوص ولادت ثبت شده در هشت ماهه اول سال 1396 تعداد 736 نفر شامل 397 پسر و 335 دختر بوده که اين ميزان ولادت ثبت شده در 8 ماهه اول سال 97 تعداد 707 نفر شامل 373پسر و 334دختر مي شود.
همچنين در زمينه وفات آمارثبت شده در 8 ماهه اول سال 1396 تعداد 158 نفر شامل 72 زن بوده و ميزان وفات ثبت شده در هشت ماهه اول سال 97 به تعداد 177 نفر شامل 105 مرد و 72 زن رسيده است.

کاهش آمار طلاق و ازدواج
وي در ادامه در زمينه آمار ازدواج در شهرستان آبيک نيز افزود:ميزان ازدواج ثبت شده در هشت ماهه اول 1396 تعداد 697 فقره و ميزان ازدواج ثبت شده اول امسال 439 فقره مي باشد و  در زمينه طلاق در شهرستان نيز ميزان طلاق ثبت شده هشت ماهه اول سال 96 تعداد 283 فقره و ميزان طلاق ثبت شده در 8 ماهه اول 97 تعداد 137 فقره مي باشد.
رئيس اداره ثبت احوال شهرستان آبيک در ادامه خاطر نشان کرد:تعداد کل تعويض شناسنامه بالاي 15 سال و زير 15 سال و المثني ناشي از مفقودي در مدت 8ماهه اول سال 97 به تعدادي 2540 جلد مي باشد.همچنين تعداد کل درخواست گرفته شده جهت صدور کارت هوشمند ملي در شهرستان آبيک از اول شروع طرح در سال 97 تا پايان آبان امسال به تعداد 56 هزار و 725 فقره مي باشد يعني معادل 74 درصد از کل متقاضيان شهرستان انجام کار شده است.
امير علي و زهرا، انتخاب اول نام در شهرستان آبيک
نيکخواه  در خصوص چندقلو زايي در آبيک نيز اظهار داشت:تعداد دوقلوزايي 13 مورد  و  سه قلوزايي نيز يک مورد در سال 1397 در شهرستان آبيک داشته‌ايم .
رئيس اداره ثبت احوال شهرستان آبيک در پايان به فراواني نام ها در آبيک اشاره کرد و افزود:انتخاب نام جهت صدور شناسنامه فرزند از طرف والدين در 8 ماهه سال 1397 بدين گونه بوده که در خصوص پسرها نام هاي امير علي،  امير عباس،  ياسين ، حسين و امير حسين بوده و  در دختر ها نيز نام هاي  زهرا ، نازنين زهرا، فاطمه، يسنا و رها جزو 5 نام اول شهرستان مي باشند.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آبيک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۸۶۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جولان اولین اتوبوس‌های فرنگی در پایتخت | کرایه هر مسافر ۳شاهی

همشهری آنلاین - ثریا روزبهانی: در دوران مشروطه بابت سوار شدن به اتوبوس از مسافر ۳شاهی کرایه می‌گرفتند. به‌تدریج استقبال مردم برای استفاده از این وسیله نقلیه جدید زیاد شد و چند تاجر دیگر هم چندین دستگاه اتوبوس‌ به ایران آوردند.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

اتوبوس‌های شرکت کانادایی که اولین شرکت در این حوزه به حساب می‌آمد از نوع "برلیه" بود و مثل قطار به چند کوپه تقسیم می‌شد؛ دو کوپه اول و دوم مخصوص نشستن مسافران بود و کوپه آخر هم که عقب اتوبوس واقع می‌شد، برای سرپایی‌ها بود. دومین موسسه‌ای که عهده‌دار اداره اتوبوسرانی تهران شد، یک کمپانی روسی به نام "آفتو ایران" با اتوبوس‌های مدل بوسینگ بود و سومین موسسه هم شرکت "اسگل لاوی" آمریکایی با اتوبوس‌هایی از نوع شورلت بود که صندلی‌هایش برعکس صندلی‌های اتوبوس‌های موسسات گذشته که پشت سر هم بود، روبه‌روی هم قرار داشت.

جالب اینکه این موسسه به شیوه اتوبوسرانی شهرهای اروپایی اداره می‌شد و از نظر سازمان اداری و انتظامی، تقریبا شبیه اتوبوسرانی فعلی بود. آن دوران بلیت، داخل اتوبوس فروخته می‌شد و رانندگان، لباس مخصوص پوشیده و زنگار به ساق پا بسته و کلاه کاسکت به سر می‌گذاشتند.

اتوبوسرانی تهران تا سال۱۳۱۰ توسط شرکت‌های خارجی اداره می‌شد، ولی از اواخر این سال به مدیران ایرانی تحویل داده شد: «در مدت فعالیت آنها چندین خط به خطوط تهران اضافه شد، هرچند برخی اوقات مردم از نحوه خدمات‌دهی گله‌مند بودند. با توجه به این موضوعات در نهایت در سال ۱۳۳۵ دولت تصمیم گرفت برای یکپارچه‌سازی و ساماندهی وضعیت جابه‌جایی مسافران، نخستین شرکت واحد اتوبوسرانی را در چهاردهم تیرماه دایر کند.»

کد خبر 848042 برچسب‌ها هویت شهری تهران حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی؛ سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع!
  • آخرین آمار از تعداد دامنه‌های فارسی ثبت در کشور
  • جولان اولین اتوبوس‌های فرنگی در پایتخت | کرایه هر مسافر ۳شاهی
  • سرزمین آفتاب در سالروز شهادت ششمین اختر آسمان ولادت غرق ماتم است
  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی | سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع!
  • نرخ خام ولادت در یزد بالاتر از میانگین کل کشور
  • آمار جدید قربانیان جنگ غزه
  • کاهش کم سابقه نرخ زاد و ولد در آلمان
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • قصه فراق از تحصیل