Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@04:15:12 GMT

کاهش قیمت شیر؛ رویایی که رنگ واقعیت نگرفت

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۸۶۸۵۸

کاهش قیمت شیر؛ رویایی که رنگ واقعیت نگرفت

در این گزارش که به قلم شیرین شهسواری نوشته شده، آمده است: با وجود اینکه اغلب ایرانی‌ها میانه چندانی با صبحانه ندارند؛ اما خیلی‌ها هستند که روزشان را با یک تکه کیک و یک لیوان شیر آغاز می‌کنند.
جای سوال است که چرا با وجود افزایش چندین باره قیمت محصولات لبنی از جمله شیر، ماست، پنیر و کره؟ اقلامی که در ارتباط مستقیم با سلامت جامعه و خانواده‌ها هستند؛ هر روز شاهد اعلام نرخ جدید و بالاتری در مورد این اقلام هستیم؟
در ادامه این گزارش می خوانیم: شرایط به گونه‌ای است که قیمت‌ها هفتگی و حتی روزانه تغییر می‌کند؛ واحدهای صنفی نیز در برابر اعتراض شهروندان، کارخانجات را مسبب این افزایش گرانی‌ها می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در حال حاضر نیز طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار و اعلام سازمان حمایت بایستی قیمت شیرخام در درب گاوداری دو هزار تومان تحویل صنایع لبنی و فروشندگان شود که گویا این نرخ به 2 هزار و 150 تومان نیز رسیده در حالی که در خبرهای چند روز گذشته این خبر منتشر گردید که قیمت شیر و فرآورده‌های لبنی کاهش می‌یابد‌.
آمارها نشان می‌دهد که در سال 93 که قیمت شیرخام 1440 تومان بود؛ بهای هر بسته شیر پاستوریزه 2500 تومان و ماست پاستوریزه 2700 تومان بود؛ اما امروز که بهای خرید شیرخام به 2000 تومان رسیده نرخ هر لیتر شیر پاستوریزه بین 4 تا 5 هزار تومان افزایش یافته است.
در پایان این گزارش آمده است: با این اوضاع و افزایش قیمت محصولات لبنی در کارخانجات مردم به سمت استفاده از محصولات لبنی سنتی رفته‌اند و به نظر می‌رسد بایستی نظارت‌ها در مورد بهداشتی و استاندارد بودن این اقلام در واحدهای سنتی‌فروشی نیز افزایش یابد تا سلامت کسانی که از این محصولات غیرپاستوریزه استفاده می‌کنند؛ به خطر نیفتد.
اشتغال 700 کارگر با بازگشت 'کیان الماس' به ریل تولید، 13 واحد تولیدی در قزوین از تملک بانک‌ها خارج شدند، زلزله جیرنده، الموت را هم لرزاند و جذب 107 نیروی تازه در بلدیه از دیگر عنوان های خبری بوده که روزنامه ولایت به آن پرداخته است.
روزنامه ولایت به مدیرمسئولی سیدعبدالعظیم موسوی و سردبیری حسن سلیمانی شنبه تا چهارشنبه هر هفته منتشر می شود.
8054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب افزایش قیمت خانواده شیر صبحانه فرآورده های لبنی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۸۶۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا باز هم تکان خورد/ قیمت جدید طلا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت طلا در بازار جهانی باز هم کاهش یافت. آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد اونس طلا با کاهش ۵ دلاری به نرخ ۲ هزار و ۳۳۱ دلار کاهش یافت. این رقم، کاهش ۰‌۱ درصدی قیمت طلا را نشان می‌دهد.

کاهش قیمت طلا در حالی است که گزارش‌ها از روند بازار جهانی طلا، همچنان از رشد ۱۱ دلاری قیمت طلا در طول یک هفته گذشته و ۱۰۰ دلاری را در طول یک ماه گذشته حکایت دارد.

بنا به این گزارش، شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده در ماه گذشته مطابق با پیش‌بینی‌ها ۰.۳ درصد افزایش یافت و بعید است انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو کاهش نرخ بهره را تا سپتامبر متوقف کند، تغییر دهد. کاهش نرخ بهره جذابیت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

انجمن طلای کشور چین اعلام کرد مصرف طلای چین در سه ماهه اول نسبت به سال گذشته نزدیک به ۶ درصد افزایش یافته است. دلالان طلا در هند هفته گذشته برای اولین‌بار طی دو ماه، به دلیل عقب نشینی قیمت‌های داخلی خریداران را جذب کردند.

سود صنعتی چین در ماه مارس کاهش یافت و رشد را در سه ماهه نسبت به دو ماه اول کاهش داد و تردیدها را در مورد قدرت بهبود دومین اقتصاد بزرگ جهان افزایش داد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901194

دیگر خبرها

  • قیمت طلا باز هم تکان خورد/ قیمت جدید طلا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • عکس | اعلام قیمت محصولات سبک تجاری زامیاد
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • قیمت محصولات سایپا شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ افزایش قیمت شاهین و کوییک در بازار