Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه جدید برزیل اظهار کرد این کشور اجازه نداده نمایندگان نیکاراگوئه در مراسم تحلیف ژائیر بولسونارو، رییس جمهور جدید برزیل شرکت کنند، چرا که آنها حقوق شهروندان کشورشان را نقض کرده‌اند.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارنستو آرائویو ، وزیر امور خارجه دولت جدید برزیل در توییتی نوشت: مراسم آغاز به کار رییس جمهور  بولسونارو آغاز کار یک دولت برخوردار از موضعی صریح و محکم در دفاع از آزادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه‌ نوشت: به خاطر این و با توجه به موارد نقض حقوق بشر از سوی حکومت دنیل اورتگا، رییس جمهور نیکاراگوئه علیه آزادی مردم این کشور  هیچ نماینده‌ای از سوی این حکومت در مراسم اول ژانویه پذیرفته نخواهد شد.

بولسونارو یک سیاستمدار راست افراطی هم راستا با جهان بینی کسانی همچون دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و رودریگو دوترته، رییس جمهور فیلیپین است و تاکنون اظهار کرده که رهبران چپ گرایان کوبا و ونزوئلا در مراسم تحلیف وی دعوت نمی‌شوند.

او تاکید داشته است که هر کاری در چارچوب دموکراسی انجام خواهد داد تا با دولت‌های کوبا و ونزوئلا مقابله کند.

آرائویو یک مدیر رده میانی وزارت امور خارجه برزیل بود که بعدا از سوی رییس جمهور جدید برزیل برای پست وزیر امور خارجه در نظر گرفته شد و تاکنون مشتاقانه مواضع بولسونارو را قبول کرده است. از جمله مواضع در نظر گرفته شده از سوی وی تشویق به سرمایه‌گذاری خارجی در عین پیش گرفتن احتیاط نسبت به چین، بزرگترین شریک تجاری برزیل است.

بولسونارو تاکنون بارها گفته چین تلاش می‌کند برزیل را بخرد. در ‌عین ‌حال در نیکاراگوئه از ماه آوریل خشونت و سرکوب سیاسی تشدید شد و دنیل اورتگا تلاش کرده است تا اعتراضات علیه حکومتش را فرو بنشاند.

به گفته گروه‌های حقوق بشری در این مدت دست کم ۳۲۰ نفر در خشونت‌ها کشته شده‌اند. اورتگا تاکنون دستور به چندین یورش از سوی نیروهای پلیس به دفاتر گروه‌های مخالف و حقوق بشری داده و روز چهارشنبه یک هیات کارشناسی اعزامی از سوی کمیسیون حقوق بشر سازمان کشورهای اینتر امریکن را اخراج کرد. آمریکا در ماه نوامبر اورتگا و همسرش به همراه روزاریو ماریلو، معاون رییس جمهور و مشاور امنیت ملی ارشد دولت وی را تحریم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نیکاراگوئه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۸۶۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| استقبال رسمی مقامات سریلانکا از رییس جمهور

دریافت 4 MB

دیگر خبرها

  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان
  • رییس جمهور وارد تهران شد
  • تداوم طرح نور با جدیت
  • رییس‌جمهور در کاخ ریاست‌جمهوری سریلانکا مورد استقبال قرار گرفت
  • فیلم| استقبال رسمی مقامات سریلانکا از رییس جمهور
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد
  • گزارش مغرضانه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران
  • رییس جمهور فردا عازم سریلانکا می‌شود
  • دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • دعوت پوتین از همه کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب