Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز البرز، دکتر فرحناز خلیقی سیگارودی در کتاب کاربردهای درمانی گیاهان دارویی مصرف زیره سیاه را برای درمان بسیاری از مشکلات مناسب ارزیابی کرده است.

خواص درمانی

خلیلی سیگارودی در کتاب خود خواص ویژه ای از جمله یبوست، قولونج، نفخ، سوء هاضمه، فتق نافی، انقباض های قاعدگی، اختلالات انقباضی خفیف دستگاه گوارش، زخم معده و تهوع، تحریك اشتها و درمان بی اختیاری ادرار را برشمرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از دیگر موارد درمانی این گیاه به درمان التهاب حنجره ( به صورت غرغره) و التهاب نایژه ها اشاره کرده است.

در این کتاب ذکر شده است که زیره به صورت خوراكی و موضعی در كولیك (قولنج) نفخی نوزادان و به صورت موضعی برای پیشگیری از سردرد (نوع شقیقه ای) مناسب است.

خلیقی سیگارودی با اشاره به خاصیت ضد میكروبی ای گیاه، در کتاب خود آورده است که این گیاه به عنوان قابض، هضم كننده غذا، مدر، قاعده آور و نیز در دهان شویه ها هم قابلیت استفاده دارد.

اثرات جانبی

در کتاب کاربردهای درمانی گیاهان دارویی آمده است: زیره سیاه اثر درماتیت تماسی، تحریك غشاهای مخاطی، اسهال، نارسایی كبدی و كلیوی را در پی دارد و باید در مصرف آن دقت کرد.

موارد منع مصرف

دکتر خلیلی سیگارودی برای زیره موارد منع مصرف نیز ذکر کرده است که از جمله آن بیماران مبتلا به افزایش حساسیت به اسانس گیاه یا تركیبات آن و یا حساس به گیاهان خانواده چتریان یا كاسنی نباید زیره سیاه مصرف کنند.

به دلیل اثر شل كنندگی عضله رحم به طور تئوریكی، از مصرف گیاه در دوران بارداری و از مصرف گیاه در دوران شیردهی حتی در غذا به دلیل اثرات ضد اسپاسم آن بهتر است اجتناب شود.

منبع:

دکتر فرحناز خلیقی سیگارودی کتاب کاربردهای درمانی گیاهان دارویی را در سال 1392 به وسیله انتشارات کتاب ارجمند منتشر کرده و هم اکنون این کتاب به چاپ دوم رسیده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: پیام سلامتی طب سنتی گیاهان دارویی داروهای گیاهی زیره زیره سیاه زخم معده دستگاه گوارش حنجره التهاب میکروب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۸۶۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان سریع سرماخوردگی با بادکش | آیا بادکش با حجامت تفاوت دارد؟

دریافت 10 MB

به گزارش همشهری آنلاین، حجامت یکی از روش‌های درمانی سنتی محسوب می‌شود که باید قبل و بعد از ان اصولی را رعایت کرد تا بعدا برای بدن مشکلی به وجود نیاورد. حجامت نیز یکی دیگر از شیوه‌های درمانی است که در آن سیستم ایمنی بدن به واسطه خون گیری تحریک و تقویت می‌شود. حسین خیر اندیش متخصص طب سنتی می گوید دو روش حجامت تر و حجامت گرم که همان بادکش هست. هر انبساطی را حجامت می گویند که با خون گیری حجامت تر می شود. او می گوید سرماخوردگی که مادر همه امراض هست با بادکش خیلی سریع درمان می شود.

کد خبر 849347 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها سلامت طب سنتی خبر مهم بیماری - سرما خوردگی حجامت

دیگر خبرها

  • ایران رتبه چهارم علم گیاهان دارویی و طب سنتی دنیا
  • ایران در رتبه چهارم تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • رتبه چهارم ایران در تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • خواص گیاه درمانی و مفید شنگ
  • خواص گیاه معجزه گر شنگ و روش مصرف آن
  • گیاهان مفید برای رشد و تقویت مو‌های نازک
  • درمان سریع سرماخوردگی با بادکش | آیا بادکش با حجامت تفاوت دارد؟
  • ویتامین های مهم برای گیاهان آپارتمانی
  • تفاوت بین بادکش و حجامت + فیلم
  • (ویدئو) اصول درمانی طب سنتی برای زیبایی پوست