Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرناپلاس- «بنزين خشک است و اگر از مکمل استفاده نکنيد، براي موتور خودرو مشکل ايجاد مي‌شود.» اين يکي از بهانه‌هايي است که در برخي از جايگاه‌هاي عرضه سوخت، با تکيه بر آن، مکمل‌هايي را در باک خودرويتان مي‌ريزند و بابت آن گاهي هزينه‌اي تا 125 هزار تومان از شما دريافت مي‌کنند. در صورت مشاهده چنين تخلفي به کجا گزارش مي‌دهيد؟

مدتي است که در برخي جايگاه‌هاي سوخت، متصديان سوخت‌گيري مکمل‌هايي را به باک خودروها مي‌ريزند و سپس هزينه آن را نيز از فردي که سوخت‌گيري کرده دريافت مي‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين در حالي است که در اغلب موارد اين کار با رضايت شهروندان انجام نمي‌شود و آن‌ها تمايلي به استفاده از اين مکمل‌هاي بعضا بي‌نام و نشان ندارند.
براي پيگيري اين موضوع با چند تن از شهرونداني که اين اتفاق برايشان رخ داده بود گفت‌وگو کرديم. هر چند اين افراد از جايگاه‌هاي مختلفي سوخت‌گيري کرده‌اند، اما روايت آن‌ها وجوه اشتراکي دارد که جالب توجه است.
**فروش اجباري مکمل
اميدرضا.ج يکي از افرادي است که هزينه چنين مکملي از وي دريافت شده است. وي در اين رابطه مي‌گويد: به جايگاهي در اتوبان شهيد بابايي براي سوخت‌گيري مراجعه کردم و براي دريافت بنزين سوپر به من گفته شد بايد از مکمل استفاده کنيد. به سرعت يکي از کارگران جايگاه يک مکمل را در باک خودرو ريخت. بلافاصله خواست که مکمل دوم را نيز در باک بريزد که گفتم نيازي به اين کار نيست. در واقع بدون اينکه من اجازه دهم يک مکمل را در باک خودروي من ريخت.
وي ادامه مي‌‌دهد: هنگام پرداخت به آن‌ها گفتم که 25 هزار تومان براي يک مکمل مبلغ بالايي است که در پاسخ گفتند تنها 2 هزار تومان متعلق به ماست و مابقي به صاحب جايگاه تعلق دارد. شماره شرکت ملي پخش روي ديوار جايگاه وجود داشت. پس از خروج از جايگاه با بازرسي تماس گرفتم که گفتند رسيدگي مي‌کنند و اين کار را نيز انجام دادند. پنج روز بعد، آن مبلغ به حساب من بازگشت.
اميدرضا درباره تجربه مشترک دوستانش در اين رابطه اظهار مي‌کند: من براي بسياري از اطرافيان خود اين موضوع را مطرح کردم که تقريباً همه آن‌ها نيز اذعان مي‌کنند که براي آن‌ها نيز اين اتفاق افتاده است، اما آن‌ها اين مسئله را پيگيري نکردند.
**بنزين خشک است!
محسن.ت نيز يکي ديگر از کساني است که بالاجبار چنين مکمل‌هايي به او فروخته شده است. محسن مي‌گويد: وارد جايگاهي واقع در خيابان ولي‌عصر شدم. کارگري که در جايگاه حاضر بود، خودش نازل را گرفت که کار سوخت‌گيري را انجام دهد. اين برايم عجيب بود. علت را که جويا شدم گفت به‌آرامي بنزين بزن تا باک خودرو هوا نگيرد، زيرا اکنون هوا سرد است! از اين حرف نيز تعجب کردم.
وي در ادامه مي‌گويد: آن کارگر در همين حين يک ظرف مکمل را باز کرد که به وي گفتم من پول آن را پرداخت نمي‌کنم و خواستم که چنين کاري را انجام ندهد، اما وي به حرفم توجهي نکرد و سه ظرف مکمل را در باک خودرو خالي کرد. به من گفت چون بنزين خشک است، اين‌ها لازم است و اگر از اين مکمل‌ها استفاده نکنم، براي موتور خودرو مشکل ايجاد مي‌شود.
محسن عقيده دارد ظروف خالي را از بنزين پر مي‌کنند و داخل باک خالي مي‌کنند. وي اين طور ادامه مي‌دهد: پس از سوخت‌گيري، کارت بانکي را از من گرفت و خواست که خودش برايم کارت بکشد. من تنها به اندازه 40 هزار تومان بنزين زده بودم، اما ديدم که آن کارگر 75 هزار تومان کارت کشيده است.
وي اظهار داشت: همان‌جا به آن فرد اعتراض کردم و گفتم تو عملاً دستت را در جيب من کردي. من نخواستم که براي خودروي من از مکمل استفاده کني، اما تو سرخود اين کار را کردي و پول آن را نيز از من مي‌گيري؟ خانواده همراهم بود و نمي‌توانستم خيلي وارد بحث شوم.
محسن بعداً با 118 تماس گرفته و شماره 09627 را پيدا مي‌کند و از اين طريق موضوع را به شرکت ملي پخش اطلاع مي‌دهد. وي مي‌گويد: فردي از شرکت ملي پخش با من تماس گرفت و مشخصاتي را از من پرسيد و سپس پيامک واريز آن مابه‌التفاوت 35 هزار توماني برايم آمد.
**مکملي به قيمت 125 هزار تومان
محمدمهدي.ک، فرد ديگري بود که با وي درباره تجربه‌اش گفت‌وگو شد. وي داستان خود را اين‌گونه تعريف مي‌کند: به جايگاه واقع در خيابان شريعتي مراجعه کردم. متصدي جايگاه از من پرسيد آيا مکمل مي‌خواهيد؟ پاسخ منفي دادم، اما همان زمان تلفن همراهم زنگ خورد و حواسم نبود، ديدم که در مکمل را باز کرد. پرسيدم اين چيست و قيمتش چقدر است که گفت ارزان است. مکمل دوم را هم باز کرد که گفتم نيازي ندارم، اما آن فرد گفت که قيمتش ارزان است و آن را در باک خالي کرد. من حتي نديدم که آن مکمل‌ها چه بود.
محمدمهدي مي‌گويد: آن کارگر به من گفت خودرو نيازي ندارد تا يک سال بنزين سوپر به آن بزني. اين در حالي است که اصلاً بنزين سوپر نمي‌زنم و نيازي هم به اين مکمل ندارم. زمان پرداخت، خودش کارت بانکي را گرفت و در کارتخوان کشيد. مبلغ 125 هزار تومان افزون بر قيمت بنزين کارت کشيد. من همان‌جا اعتراض کردم و گفتم اين‌گونه پول در آوردن حلال نيست. بعداً شماره بازرسي را از طريق اينترنت پيدا کرده و تماس گرفتم و آن‌ها نيز سه روز بعد آن وجه را به حساب من بازگرداندند. البته پيش از اين نيز چنين موردي در همين جايگاه برايم پيش آمده بود، منتها چون 20 هزار تومان بود، آن را پيگيري نکردم.
**گروهي ويژه، پيگير رسيدگي به شکايات
از آنجا که نظارت بر فعاليت جايگاه‌هاي عرضه سوخت، بر عهده شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران است، ايرناپلاس با جعفر پورفرجودي، رئيس روابط عمومي اين شرکت گفت‌وگويي را انجام داد. پورفرجودي درباره عرضه موادي تحت عنوان مکمل سوخت گفت: فروش و عرضه مکمل‌هاي سوخت وجاهت قانوني ندارد و ممنوع است و اگر شهروندي با عرضه اين مکمل مواجه شد، مي‌تواند با سامانه پاسخگويي و رسيدگي به شکايات مردمي شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي تماس گرفته و طرح موضوع کند.
وي در اين رابطه افزود: اگر در بررسي کارشناسي محرز شود که مکمل در محل جايگاه عرضه شده، هم با کارگر جايگاه و هم جايگاه‌دار برخورد مي‌شود و در صورتي که حق فردي ضايع شده باشد، به او برگردانده مي‌شود.
پورفرجودي ضمن بيان اينکه اگر کسي شکايت کند، حتماً رسيدگي مي‌کنيم، اعلام کرد: از آنجايي که اخيراً شکايت درباره اين مورد رو به افزايش بوده، گروه ويژه‌اي براي رسيدگي به آن معين شده و در واقع، فروش غيرمجاز مکمل در جايگاه‌هاي سوخت را به‌طور خاص پيگيري مي‌کنيم.
وي تأکيد کرد: مردم فريب افرادي که قصد فروش مکمل به آن‌‌ها را دارند نخورند و اگر هم با فروش اجباري مواجه شدند، به ما اطلاع دهند تا استيفاي حق کنيم.
رئيس روابط عمومي شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ضمن رد هر گونه تأثير مثبت اين مکمل‌ها بر کيفيت سوخت، افزود: اقلامي که به اسم مکمل خارجي به فروش مي‌رسد بنا بر آزمايش‌هاي انجام شده تأثيري در افزايش اُکتان سوخت يا درجه بهسوزي موتور خودرو ندارد. سازمان محيط زيست نيز معتقد است که اين مکمل‌ها حاوي فلزات سنگين بوده و براي سلامتي شهروندان مضر است. همچنين سازمان ملي استاندارد نيز اعلام کرده مکمل‌هاي عرضه شده فاقد تأييد اين سازمان است.
رئيس روابط عمومي شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي تصريح کرد: مردم مي‌توانند از طريق تماس با سامانه 09627 هرگونه شکايتي را که در اين خصوص دارند اعلام کنند.
گزارش از حامد حيدري
**اداره کل اخبار چندرسانه‌اي**ايرناپلاس**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۸۷۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک داستان عاشقانه از پارسا پیروزفر و حواشی‌اش

ماهرخ عباسپور: حواشی مست عشق تقریبا هفته گذشته و ۴۸ ساعت پیش از اکرانش آغاز شد، همان فیلمی که اکران آن تقریبا یک هفته به تعویق افتاد و به پنجم اردیبهشت موکول شد و این تاخیر یک هفته‌ای بخاطر مسائل فنی رخ داد.

شاید بتوان گفت که «مست عشق» که مراحل اولیه ساخت آن از سال ۱۳۹۸ آغاز شده است، یکی از پر حاشیه‌ترین فیلم‌های سینمای ایران به شمار می‌آید. بگذارید به روزهای ابتدایی شروع ساخت «مست عشق» بازگردیم؛ ۲۴ شهریور ۹۸ بود که اعلام شد قرار است داستان زندگی شمس و مولانا ساخته شود. اثری به نام «مست عشق» که حسن فتحی آن را کارگردانی می‌کرد و مهران برومند تهیه‌کننده‌اش بود. فیلمنامه را هم فرهاد توحیدی و حسن فتحی نوشتند. همان زمان هم اعلام شد که قرار است بازیگران و عوامل ایرانی و ترکیه‌ای همچون شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، ابراهیم چلیکول، هانده ارچل، سلما ارگچ، بنسو سورال، بوراک توزکوپاران، بوران کوزوم و حسام منظور در این اثر حضور پیدا کنند. البته این فقط مقدمه‌ای بر حواشی داستان عاشقانه«مست عشق» با بازی شهاب جسینی و پارسا پیروزفر بود.

فیلم «مست عشق» با جذب ۲۰۸ هزار مخاطب از پنجم تا هفتم اردیبهشت رکورد بزرگی برای خود ثبت کرد.

این فیلم به کارگردانی حسن فتحی، برشی از زندگی مولانا و شمس تبریزی در سال‌های ۶۴۰ تا ۶۴۵ هجری قمری است که رابطه مولانا با شمس تبریزی، عشقی که مولانا به او داشت، تأثیر فراوان شمس بر زندگی و اشعار مولانا، و عشق او به خدا را به تصویر می‌کشد و بازیگران این فیلم نیز پارسا پیروزفر، شهاب حسینی و هانده ارچل هستند.

حالا دیگر بیش از یک ماه از اکران «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی، «بی‌بدن» به کارگردانی مرتضی علیزاده، «ایلیا در جستوجوی قهرمان» به کارگردانی سید علی موسوی‌نژاد، «آسمان غرب» به کارگردانی محمد عسگری، «آپاراتچی» به کارگردانی قربانعلی طاهرفر، «نوروز» به کارگردانی سهیل موفق و «پرویزخان»به کارگردانی، می‌گذرد و حدود دو هفته است که «سال گربه» به کارگردانی مصطفی تقی‌زاده و دو روز است که «مست عشق» روی پرده سینما رفته است.

فیلم «مست عشق» در نخستین روز نمایش عمومی خود، یک رکوردشکنی سهمگین از خود به جای گذاشت و توانست با جذب ۵۱ هزار مخاطب، رکورد فروش روز نخست سینما را از آن خود کند. مجموع فروش این فیلم برای روز نخست، ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده و این رقم در دو روز کذشته به ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسید و این میزان از فروش کمتر از ۴۸ ساعت جایگاه صدرنشین گیشه را از «تمساح خونی» گرفت و این فیلم را با تقریبا ۲۳۳ هزار مخاطب و فروش تقریبی ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در جایگاه دوم گیشه قرار داد. این فیلم با بازی الناز حبیبی، سعید آقاخانی و جواد عزتی روایت زندگی دو جوان ساده است که برای لو دادن یکی از مدیران شرکت که اهل قمار بازی است ناچار می‌شوند قمار کنند و برنده یک مبلغ هنگفت شوند و...

فیلم سینمایی «سال گربه» با ۱۹۶ هزار مخاطب و فروش ۱۰ میلیارد تومانی جایگاه سوم گیشه را به خود اختصاص داده است. بهرام افشاری، سارا بهرامی و هومن برق نوررد از بازیگران این فیلم هستند در خلاصه داستان یک خطی فیلم سال گربه که بهرام افشاری بازیگر نقش اصلی آن است آمده است: داستان فیلم سال گربه داستان کسی است که دوست داشت معروف شود حالا به هر طریقی که شده.

در ادامه «بی بدن» با ۹۹ هزار مخاطب، «آسمان غرب» با ۳۲ هزار مخاطب، «ایلیا جست‌وجوی قهرمان» با ۳۰ هزار مخاطب، «آپاراتچی» با ۱۱ هزار تماشاگر، «نوروز» با ۸ هزار مخاطب و «پرویز خان» با فروش دو هزار بلیت به ترتیب جایگاه چهارم تا ششم گیشه را به خود اختصاص دادند.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899883

دیگر خبرها

  • پای ربات‌ها به پمپ بنزین رسید
  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • پمپ بنزین ابوظبی رباتیک شد
  • کارت سوخت در بازار سیاه
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • یک داستان عاشقانه از پارسا پیروزفر و حواشی‌اش
  • ایمنی بالای خودروهای دوگانه‌سوز با سوخت CNG با وجود تخریب‌های مافیای بنزین
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور