Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در بودجه سال ۹۸ برای پارک‌های علم و فناوری رشد اعتباری بالغ بر ۷۲ درصد داشته ایم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در مراسم بازدید از پارک علم و فناوری که صبح امروز به همراه سورنا ستاری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری از پارک علم و فناوری پردیس صورت گرفت، با اشاره به اینکه اقتصاد دانش بنیان بخشی از اقتصاد مقاومتی است و باید از جوانانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند حمایت شود، بیان داشت: جایگاه و اثربخشی فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان برهمه مبرهن است و ما باید نیز از نقطه‌ای که می‌توانیم اثربخشی را مضاعف کنیم و از هم افزایی برای شتاب دهی به رشد علمی کشور استفاده کنیم در همین بحث اقتصاد دانش بنیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: لایحه بودجه سال ۹۸ فردا از سوی رئیس جمهور به مجلس محترم تقدیم می‌شود این بودجه که منابع عمومی آن ۴۷۰ هزار میلیارد تومان است بعد از اموری که به رفاه اجتماعی مثل مباحث بازنشستگی و پرداخت‌های حمایتی دولت نسبت به اقشار مورد نظر، بالاترین رقم بودجه کشور که بالغ بر ۷۵ هزارمیلیارد تومان است را به حوزه آموزش و پژوهش اختصاص داده است.

نوبخت گفت: رشد بودجه ما برای سال آینده بسیار محدود است، زیرا در یک شرایط تحریم با محدودیت صادرات نفت این بودجه آماده شده، اما آنچه برای پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد اعتبار تخصیص داده ایم بالغ بر ۷۲ درصد است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: هم چنین تلاش ما این است که برخی از پارک‌ها که بنا به ملاحظه ظرفیت کارشان بیشتر از رقمی است که ما در بودجه دیده ایم حمایت‌هایی صورت گیرد.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای که با آقای دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور داشتیم با هم توافق کردیم و سازمان برنامه و بودجه اعلام آمادگی کرد که همه فعالیت‌هایی که در این عرصه وجود دارد با وجود همه محدودیت‌ها در سال آینده برای بودجه آن محدودیتی قائل نشویم و یا حداقل موانع در این راستا را ببینیم وپیش بینی‌های لازم را بکنیم.

نوبخت اظهار داشت: بدون تردید کمکی که در این عرصه به فناوری می‌شود و ما به پارک‌های علم و فناوری می‌پردازیم آثار آن را به صورت مضاعف و چندین برابر در عرصه اقتصادی می‌بینیم و اقتصاد مقاومتی دقیقا برگرفته از میزان فعالیت شرکت‌های دانش بنیانی است.
وی تاکید کرد: بدون تردید باید از دانشمندان جوان حمایت شود و به جای اینکه صرفا تمرکزمان روی بخش‌های سخت افزاری باشد باید به دنبال توسعه این بخش فناوری باشیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ما نمی‌گوییم که نباید زیرساخت‌های کشور تکمیل شوند، اما در این که امسال به اندازه کافی به زیرساخت‌ها توجه کرده ایم و حالا وقت آن است که برای بقا در عرصه رقابت جهانی از فناوری کمک بگیریم خصوصا برای اقتصاد ما که همواره با بدخواهی کسانی که نمی‌توانند رشد ملت بزرگ ایران را ببینند همراه بوده است.

وی ادامه داد: شما شاهد هستید که در این ۷ سال این دومین تحریم بزرگی است که پس از سال ۹۰ به اقتصاد ایران تحمیل شده، اما ما باید اقتصادمان را به شدت در برابر تحریم‌ها مقاوم کنیم و آن بخشی که می‌تواند این اقدام را انجام دهد غیر از مسئله برون نگری موضوع دانش بنیانی و مردمی بودن فعالیت‌ها است.
نوبخت گفت: پارک فناوری پردیس نشان می‌دهد که ۱۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط بخش مردمی صورت گرفته است و من به دکتر ستاری و همه کسانی که در پارک علم و فناوری پردیس مشغول فعالیت هستند این اطمینان را می‌دهم که دولت به شدت از آن‌ها حمایت می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نوبخت دانش بنیان سرمایه گذاری ستاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۸۷۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد

به گزارش جماران؛ عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس گفت: با مصوبه کمیسیون تلفیق بنا شد تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه جلسه پایانی کمیسیون تلفیق برای بررسی جدول لایحه بودجه با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار داشت: نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شده و گزارش هیئت رئیسه کمیسیون در جلسات با کمیسیون‌های تخصصی درباره جداول بودجه قرائت شد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ما به ازای دو دهم درصد از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس اختصاص یابد، علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد تا در بودجه سال ۱۴۰۳ یک همت در اختیار وزارت علوم و یک همت در اختیار وزارت بهداشت برای تامین نیازهای دانشگاه‌های جامع زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم اختصاص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.

وی افزود: گزارش کمیسیون تلفیق فردا پنجشنبه در سیستم مجلس بارگذاری می‌شود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را برای طرح در صحن مجلس در سامانه بارگذاری کنند و طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • ️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • ۱۳۸ صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • طرح اجرای فیبرنوری کشور امسال به اتمام می‌رسد
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • ارتقای ۱۳ پله‌ای جایگاه پارک علم و فناوری خراسان شمالی در کشور
  • AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • نقش‌آفرینی مراکز نوآوری در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان