Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@23:26:28 GMT

شکنجه «فعالان زن» طبل رسوایی آل سعود

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۸۷۹۸۵

شکنجه «فعالان زن» طبل رسوایی آل سعود

رسوایی آل سعود در شکنجه و آزار و اذیت و قتل فعالان زن بازداشت شده در زندان های عربستان تا کمپینی برای رساندن صدای آنها به جهان راه اندازی شود.

خبرگزاری شبستان به نقل از الخلیج آنلاین، در پی افشاگری پدر «لجین الهذلول» فعال عربستانی مبنی بر شکنجه، حبس انفرادی، شوک الکترونیکی، آزار جنسی، تهدید به تجاوز و قتل دخترش و سایر فعالان زن بازداشت شده در زندان های سعودی، کاربران شبکه های اجتماعی عربستان  همستگی خود با «لجین الهذلول» را اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالان حقوقی و شبکه های اجتماعی کمپینی را با عنوان "# شکنجه – بازداشت شدگان- جنایت" از شب شنبه(یکم دی 1397) به راه انداختند و این رسوایی آل سعود را که «هذلول الهذلول» پدر لجین فاش کرد، محکوم و خواستار بازجویی و محاکمه این نیروهای امنیتی شدند.

 

روزنامه «وال استریت ژورنال» هفته گذشته به نقل از یک مسئول عربستانی که از وضعیت فعالان زن بازداشت شده مطلع است، نوشت که کمیته حقوق بشر که گزارش خود را به «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان ارایه می دهد، درباره شکنجه تعدادی از فعالان زن مدافع حقوق زنان از جمله «عزیزه یوسف»، «ایمان النجفان» و «سمر بدوی» تحقیق می کند.

 

برهمین اساس، «عبدالله العوده» فعال  اجتماعی که پدرش«سلمان العوده» از یکسال پیش در زندان های عربستان بازداشت است، در صفحه توئیتر خود نوشت که شکنجه بازداشت شدگان زن، آزار و اذیت جنسی، تهدید به تجاوز، زندان انفرادی و قتل روزنامه نگاران جنایت است و بازداشت خودسرانه از اساس جنایت است.

 

اما، «یحیی عسیری» فعال حقوقی در صفحه خود گفته است: می بینید چه کسی غیرانسانی به نظر می رسد، کسانی که تمام ارزش ها را نادیده بگیرند و می بینید که حتی از قطعه قطعه کردن روزنامه نگار در کنسولگری یا شکنجه یک دختر در زندان دفاع می کنند.! از آزار و شکنجه و ظلم و قتل دفاع خواهند کرد! زیرا انسان نیستند و آنها مزدورند و نقش شان این است، زیرا عزت و افتخار ندارند.

 

«ترکی الشلهوب» فعال حقوقی عربستان در صفحه توئیتر خود نوشت:جوانان دیوان سلطنتی سعودی... نه اخلاق اهل اسلام دارند و نه غرور اهل جاهلیت و نه نجابت قریش را در متعرض نشدن به زنان و اینها جنایتکارند.

 

«عبدالله الغامدی» فعال حقوقی از جهانیان خواستار پایان دادن به شکنجه زنان بازداشت شده در زندان ها شد و گفت که "این زنان شکنجه می شوند و مورد آزار جنسی قرار می گیرند، در شبه جزیره عرب در سرزمینی که آخرین پیامبر یعنی «محمد مصطفی» (صلی الله علیه و آله و سلم) فرستاده شد، بزرگان و علما کجاهستند؟ شیوخ قبایل کجایند؟ جوانان کجا هستند؟ عزت و کرامت و شهامت کجاست؟  آیا ابن سعود تا این حد شما را خوار کرده است حتی آبروی شما مباح باشد؟ برای کرامتتان بپاخیزید" .

 

الهذلول از چهار ژوئن 2017 میلادی به دلیل فعالیت مسالمت آمیز به عنوان مدافع حقوق بشر به ویژه حقوق زنان بازداشت شد.

 

«وال استریت ژورنال» تاکید کرده است که افسران عربستان با نظارت «سعود القحطانی» مشارو پیشین ولیعهد عربستان زنان زندانی را با شوک الکتریکی، شلاق، آزار جنسی شکنجه می دهند؛ با تحقیق از لجین مشخص شد که وی علاوه بر شکنجه، تهدید به تجاوز، قتل و پرتاب در فاضلاب سرویس بهداشتی شده است.

 

سازمان دیده بان حقوق بشر از عربستان خواست تا به ناظران مستقل بین المللی اجازه دهد تا برای تایید سلامت فعالان زن بازداشت شده  وارد زندان های این کشور شوند.

این سازمان در بیانیه ای در روز 28 نوامبر اعلام کرد که یک منبع آگاه گزارش داده است که این فعال حقوق مورد شکنجه قرار می گیرد و شکنجه فعالان ادامه دارد.

 

منابع حقوقی عربستان در سپتامبر گذشته به الخلیج آنلاین اعلام کردند: تعداد بازداشت شدگان در عربستان به سه هزار نفر از سپتامبر 2017 میلادی می رسد که این افراد شامل حقوقدانان، قضات، اصحاب رسانه و سایر گروههاست.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب یلدا خبرگزاری شبستان اردبیل آمریکا هفته پژوهش وحدت حوزه و دانشگاه کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز هرمزگان خراسان جنوبي زنان فعال شکنجه کمپین عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۸۷۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسوایی در دقیقه 104: اعتراض یکپارچه بایرن علیه رئال

به گزارش "ورزش سه"، دوئل بایرن و رئال در برنابئو با جنجالی بزرگ ‏همراه بود. در دقیقه 90+13 ماتیس دلیخت باخت 2-1 را به تساوی ‏‏2-2 تبدیل کرد ولی سیمون مارسینیاک گل را نپذیرفت و بایرن با لیگ ‏قهرمانان خداحافظی کرد. ‏

چه اتفاقی افتاد؟

کیمیش توپ را بلند به جلو ارسال کرد و مندی در دوئلی هوایی با ‏مزراوی درگیر شد. با دخالت مولر توپ جلوی پای دلیخت افتاد و او ‏دروازه لونین را باز کرد. اما در لحظه شوت زدن دلیخت صدای سوت ‏مارسینیاک در برنابئو شنیده شد. اما او چرا سوت زده بود؟ به‌خاطر ‏آفساید؟ بله، کمک‌داور لیست‌کیه‌ویتز پرچم را به نشانه آفساید بالا ‏برده بود و آلمان‌ها می‌گویند او طبق قوانین باید اجازه می‌داد بازی تا ‏لحظه آخر ادامه پیدا کند تا ‏VAR‏ درباره آفساید بودن یا نبودن صحنه ‏اظهارنظر کند. همه رسانه‌های آلمانی یک صدا فریاد می‌زنند: این ‏رسوایی است!‏

در همان چمن برنابئو بازیکنان بایرن مونیخ به شدت هر چه تمام‌تر ‏اعتراض کردند. دلیخت جلوی صورت مارسینیاک داد می‌کشید و ‏صدای توخل در شلوغی برنابئو شنیده می‌شد: نو آفساید، نو آفساید! ‏دستیاران توخل و بازیکنان ذخیره هم از عصبانیت بالا و پایین ‏می‌پریدند و توماس توخل قیافه‌ای ترسناک پیدا کرده بود. ‏

ماتیس دلیخت در مصاحبه بلافاصله بعد از پایان بازی:‏
باورکردنی نیست. مشاورهای داوری دائما به ما آموزش می‌دهند که ‏حتی اگر آفساید باشد شما باید تا آخر به بازی ادامه بدهید. من اصلا ‏نمی‌فهمم. مارسینیاک عذرخواهی کرد ولی این کمکی به ما نمی‌کند. ‏نمی‌خواهم بگویم که داورها همیشه با رئال هستند ولی امروز این ‏تصمیم می‌توانست همه چیز را عوض کند. ‏

توماس توخل بعد از بازی در مصاحبه با ‏DAZN
صحنه آخر بازی گیلاس روی کیک بود. این یک فاجعه‌ تمام عیار ‏است. در گل دوم رئال بازی تا آخر ادامه پیدا کرد تا صحنه بررسی شود ‏ولی برای ما نه. داور هیچ دلیلی نداشت که سوت بزند. این نقض ‏قوانین است. ‏

میشائیل بالاک در پخش زنده تلویزیونی:‏
کمک‌داور باید صبر کند و پرچم نزند. اول باید صبر کند و بعد مداخله. ‏چرا اینقدر زود پرچم زد. من اصلا نمی‌فهمم. وقتی پرچم بالا می‌آید ‏داور وسط مجبور است سوت بزند. پس نیمی از تقصیر را می‌توانیم ‏به گردن مارسینیاک بیندازیم. این نقض قوانین است. ‏

تورستن کین‌هوفر: کارشناس داوری بیلد
این اشتباهی نابخشودنی در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان است. نه ‏اشتباه داور، بلکه کمک‌داور. به آنها آموزش می‌دهند که منتظر ‏بمانند و تماشا کنند کار به کجا ختم می‌شود. او باید صبر می‌کرد ولی ‏این کار را نکرد. ‏

بایرن تا دقیقه 88 خودش را در فینال ومبلی می‌دید و رویای یک ‏فینال تمام‌آلمانی را در سر داشت ولی خوسلو، تعویض طلایی ‏آنچلوتی، به فاصله سه دقیقه این رویا را بر باد داد. ‏اما آلمانها می‌گویند هم‌ارز با خوسلو و دبلش به تصمیم سیمون مارسینیاک باخته‌اند.

در تیتر اول همه رسانه‌های آلمانی برای اشاره به شکست بایرن ‏‏مونیخ مقابل رئال مادرید یک کلمه مشترک دیده می‌شود: تلخ. ‏
در آلمان همه منتظر بودند مسابقه دراماتیک نماینده‌شان بایرن ‏مونیخ در سانتیاگو برنابئو مقابل رئال مادرید با پایانی خوش همراه ‏شود چرا که آلمان‌ها با سوپرگل آلفونسو دیویس پیش افتاده بودند ‏و خواب حذف رئال را می‌دیدند. ‏

اما یک اشتباه بزرگ از مانوئل نویر همه چیز را به هم ریخت. خوسلو ‏دبل کرد و رویای ومبلی تمام‌آلمانی شماره 2 در هم شکست. ‏

حالا دیگر خبری از فینال بایرن-دورتموند نیست و رسانه‌های آلمانی ‏که تیترهای "دِر کلاسیکر ومبلی" را آماده انتشار کرده بودند ‏تیترهایشان را پاک کرده و سعی کردند با بازی با یک کلمه تیتر بزنند: ‏تلخ، پایان تلخ، درام تلخ... این اولین واکنش آلمان‌ها به باخت بایرن ‏بود. ‏

دیگر خبرها

  • رسوایی در دقیقه 104: اعتراض یکپارچه بایرن علیه رئال
  • کاریکاتور/ لباس نامرئی شیطان بزرگ | رسوایی دموکراسی و آزادی بیان آمریکایی
  • (عکس) در زندان زنان بندرعباس چه می‌گذرد؟
  • در زندان زنان بندرعباس چه می گذرد؟ | تصاویر
  • رسوایی ایمنی در هواپیماسازی بوئینگ آمریکا
  • رسوایی ایمنی در هواپیماسازی آمریکایی
  • افشای سوءرفتارهای جنسی گسترده در یک نهاد فدرال آمریکایی
  • اتهامات مالی، شهردار مرند را راهی زندان کرد
  • پیکرهای یافته‌شده در گورهای جمعی غزه آثار شکنجه داشتند
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای؛ کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت