Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در نشست مشترک کمیسیون ارزیابی ناشران خارجی و داخلی، از آنها خواست که از محتویاتی که باعث ایجاد تفرقه‌های قومی و مذهبی می گردد و همچنین در مغایرت با منافع ملی و قوانین نافذ افغانستان می باشد خودداری نمایند.

سید آقاحسین فاضل سانچارکی در این نشست افزود که در حفاظت از حقوق مصنفین، مولفین و پدید آورندگان آثار فکری، علمی و معنوی و در راستای چنین حفاظتی، یک سلسله قوانین و مقرراتی تصویب شده و در کشور در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت که مهمترین آن، قانون مصنف، مولف و پدید آورندگان آثار و قانون کاپی رایت می‌باشد.

سانچارکی در ادامه بیان داشت که آمریت کاپی رایت در سال‌های اخیر بیش از ده هزار شماره آی.اس.بی.ان را به مولفان، ناشران و متقاضیان صادر کرده و به بیش از ۵۷ قضیه شکایات رسیدگی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افغانستان وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۸۸۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است

سید مجید پوراحمدی رئیس صندوق اعتباری هنر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره برنامه های صندوق برای حمایت از قشر فرهنگ و هنر در سال جاری گفت: توسعه کسب و کارهای فرهنگی یکی از دستورهای وزیر فرهنگ و ارشاد خطاب به صندوق اعتباری هنر است. البته از ابتدای دولت سیزدهم برنامه ریزی های متعددی برای تقویت و توسعه فرهنگ و هنر در کشور انجام شده است.
وی افزود: عموما موسسه و مجموعه های مختلف فرهنگی نقش کلیدی در تولید و نمایش آثار هنرمندان دارند از این رو صندوق اعتباری هنر هم با این موسسه و مراکز فرهنگی گفتگو و تعامل دارد تا بتواند از فعالیت هنرمندان حمایت کند.
رئیس صندوق اعتباری هنر با اشاره به پروژه قاب هنر، بیان کرد: هدف پروژه خرید اثر از هنرمندان به ویژه خوشنویسان است. در پروژه قاب هنر، صندوق اعتباری هنر آثار هنرمندان میانه و همچنین پیشکسوت را خریداری و به موسسات و شرکت های مختلف هدیه می دهد.
وی یادآور شد: صندوق اعتباری هنر برای برگزاری و خرید اثر قرآنی در نمایشگاه روایت باران نیز اقدام کرده است. 

دیگر خبرها

  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • برگزاری طرح ارتقای فرهنگ ترافیکی در مرند
  • فرهنگ عبور صحیح از خیابان
  • غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند
  • چین: «مس عینک» بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • ◄ انتقاد رانندگان تاکسی از شرایط تبعیض آمیز با اسنپ و تپسی
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به شایعات «سلاح هسته‌ای»: در دکترین نظامی‌مان نیست | فیلم
  • اقدام تبعیض‌آمیز سازمان برنامه درباره برخی دستگاه‌ها
  • اقدام تبعیض‌آمیز سازمان برنامه در افزایش هزینه برخی دستگاه‌ها