Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از قم، یسنا کریمی، کوچکترین شرکت‌کننده در دوازدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) بود که هفته گذشته در مجتمع یاوران مهدی جمکران قم برگزار شد؛ یسا مهرانی مربیش را مهمترین عامل در علاقه‌من شدن به قرآن بیان می‌کند. ایکنا گفت‌وگویی با مادر این قرآن‌آموز خردسال و خود او انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مژگان حیدرعلی مادر یسنا کریمی، در پاسخ به این سوال که چطور رفتار کردید که دخترتان علاقمند به حفظ قرآن شد، گفت: فرزند من هم در ابتدا لجبازی می کرد و همراه نبود اما مربی بسیار تاثیرگذار بود و همان روز اول به او گفت ما اینجا با هم بازی می کنیم و زمانی که فرزندم با علاقه به کلاس‌ها می‌رفت، آموزش قرآن را شروع کرد.
وی با تاکید براینکه باید بر موسسات قرآنی نظارت بیشتری شود، افزود: دخترم دو سال در یک موسسه آموزشی بود اما به حفظ قرآن علاقه پیدا نکرد و سپس به یک حسینیه در قزوین بردم؛ چند نفر دیگر نیز که در موسسه‌های دیگر نتیجه نگرفته‌بودند به این حسینیه آمدند و دوباره به قرآن علاقمند شدند.
وی با ابراز تاسف از اینکه نحوه آموزش در برخی موسسات درست نیست و دو سال تلاش ما بی نتیجه ماند، گفت: در این حسینیه مدام با بچه ها کار نمی کنند و تفریح وبازی را در آموزش‌ها گنجانده‌اند و یکی از دلایلی که یسنا نسبت به قرآن دل‌سرد شد، این بود که یک ساعت ونیم به صورت رسمی و مداوم با وی کار می شد و با بچه همراه نبودند تا حدی که پس از مدتی گریه می کرد و می گفت نمی خواهم بروم.
وی افزود: پس از دو سالی که آموزشگاه وی را تغییر دادم حتی زمانی که بیمار هست، می‌خواهد به کلاس برود هم‌چنین یسنا به دوستانش آموزش می دهد و هم آموزش می گیرد؛‌ به خواهر سه ساله اش نیز دو سوره ناس و کافرون را آموزش داده‌است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا فرزند شما تفاوتی با هم کلاسی‌هایش دارد؟ گفت: به گفته معلم یسنا، مطالب را زود بیان می‌کند و به درسش لطمه‌ای وارد نشده و اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و اجتماعی‌تر شده و قرآن روی رفتار و گفتارش اثر گذاشته و در این سن با افراد قرآنی و خوب دوست می‌شود.
مادر یسنا با تاکید بر تاثیرگذاری والدین بر موفقیت فرزندان، افزود: من نیز در کنار دخترم می‌نشینم و با هم آموزش ها را فراگرفتیم و به ۲۰ نفر از هم کلاسی های دخترم آموزش می‌دهم و به جای امر و نهی کردن به یسنا کنار و همراه وی بودم وبا قرآن آسایش و آرامش به زندگی‌ام آمد و احساس می‌کنم حافظه‌ام تقویت شده‌است.
حیدرعلی با تاکید براینکه والدین نباید سختگیری بیش از حد داشته باشند، گفت: باید شرایط فرزندان را درک کرد و گاهی که فرزند من حوصله ندارد و کم خوابیده اصرار و لجبازی نمی کنم تا با علاقه و خواست خودش این مسیر را طی کند.
وی گفت: پدر و پدربزرگ وی هم مشتاق هستند و همه همراهی کردند و حتی با جوایز کوچک مشوق وی بودند زیرا مسابقه، تشویق در جمع و جایزه نقش زیادی در افزایش اعتماد به نفس خردسالان دارد.
بخاطر تشویق، جایزه و مهربانی مربی‌ام قرآن می‌خوانم
با یسنا کریمی متولد سال۹۱ که به عنوان کم سن وسال‌ترین فرد شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات حفظ ۱۰ جزء قرآن کریم از قزوین شرکت کرده نیز گفت وگویی کودکانه داشتیم.
ایکنا: قرآن را چقدر دوست داری؟
به اندازه ۲۰
ایکنا: چرا به قرآن علاقه‌مند شدی؟
به خاطر تشویق و جایزه.
ایکنا: دوست داری قرآن را کامل یاد بگیری؟
بله.
ایکنا: چرا؟
چون قرآن خوبه کلام خداست.
ایکنا: چرا دوست داری تو موسسه قرآن یاد بگیری؟
چون خانممون خیلی مهربونه با هم بازی می‌کنیم حتی دوست دارم چادرم رو مربی‌ام درست کند.
ایکنا: تو کلاس چه کاری انجام می‌دهی؟
من یک آیه می‌خونم دوستم آیه بعدی رو می خونه با هم سوره‌ها رو تموم می‌کنیم.
ایکنا: توی مدرسه هم هر وقت قرآن داریم من پای تخته هستم و می‌خونم و بچه ها آیه‌ها را یاد می‌گیرند  و من خوشحالم که از همه بیشتر بلدم.
ایکنا: روزها چه کاری انجام می‌دهی؟
قرآن و درس می‌خونم و بازی می‌کنم؛ تلاش می‌کنم حافظ قرآن شوم، مامان و بابا هم به من قرآن یاد می‌دهند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا کریمی دارالقرآن امام علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۸۸۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لُعبت لیورپولی‌ها برای جانشینی کلوپ؛ نیکو کواچ!

سرمربی پیشین بایرن مونیخ تازه‌ترین نام مطرج شده برای نشستن روی نیمکت لیورپول است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شبکه تلویزیونی «اسکای اسپورتس» هفته پیش بود که با انتشار گزارشی مدعی شد؛ روبن آموریم سرمربی فعلی اسپورتینگ لیسبون با باشگاه لیورپول برای عقد قراردادی سه ساله به توافق رسیده و این مربی پرتغالی در پایان فصل جانشین یورگن کلوپ خواهد شد. حالا یک رسانه انگلیسی از گزینه‌ای دور از انتظار برای جانشینی سرمربی آلمانی لیورپول خبر می‌دهد.

باشگاه لیورپول که اخیراً اعلام کرد؛ یورگن کلوپ تصمیم گرفته در پایان فصل جاری به حضور 9 ساله‌اش در این تیم پایان دهد، به دنبال یافتن جانشین مناسبی برای این مربی آلمانی است و در این مدت از مربیانی همچون ژابی آلونسو، روبرتو دزربی، روبن آموریم و یولیان ناگلسمان به عنوان گزینه‌های مدنظر مدیران لیورپول برای جانشینی کلوپ یاد شده است.

حالا نشریه «دیلی‌میل» انگلیس با انتشار گزارشی از پدیدار شدن گزینه‌ای دور از انتظار برای جانشینی یورگن کلوپ در لیورپول رونمایی کرد. بر اساس این گزارش؛ نیکو کواچ که پیش از این سابقه هدایت تیم‌هایی همچون بایرن مونیخ، موناکو و ولفسبورگ را داشته، به عنوان گزینه‌ای برای جانشینی یورگن کلوپ در لیورپول در نظر گرفته شده است.

لیورپول با جانشین کلوپ به توافق رسید

نیکو کواچ 52 ساله در روزهای پایانی اسفندماه بود که از سمت سرمربیگری ولفسبورگ اخراج شد. برکناری این مربی کروات درست یک روز پس از شکست خانگی 3 بر یک گرگ‌ها مقابل آگزبورگ در هفته بیست‌وششم بوندس‌لیگا صورت گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مربی استقلال به خاطر مصاحبه جریمه شد
  • قتل جوان ۲۰ساله به‌خاطر جای پارک خودرو
  • یوونتوس، رقیب اینتر در راه جذب آنتونی مارسیال
  • لُعبت لیورپولی‌ها برای جانشینی کلوپ؛ نیکو کواچ!
  • چگونگی رفتار با کودک ۳ تا ۴ ساله
  • چگونگی رفتار با کودک 3 تا 4 ساله
  • مربی استقلال: همین مانده رجاییان اخلاق حرفه‌ای را به نکونام یاد دهد!
  • ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در این شهر
  • لشگری: مربی نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم
  • توقع مربی پرسپولیسی از ستاره مورد علاقه گل‌محمدی!