Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@19:11:31 GMT

قزوینی:«جمال خاشقجی» چهره خبرساز سال 2018 است

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۸۸۲۲۹

سید رضا قزوینی غرابی ابراز عقیده کرد که «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار معروف آمریکایی – سعودی که در سال 2018 توسط نیروهای سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول کشته شد، چهره خبرساز سال جاری میلادی است. آفتاب‌‌نیوز : در آستانه فرا رسیدن سال نو میلادی( 2019) در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب‌نظران عرصه بین‌الملل و سیاست خارجی  کشور از آن‌ها پرسیده که به نظرشان خبرسازترین چهره بین‌المللی  سال 2018 فارغ از عملکرد مثبت یا منفی آن‌ها چه کسی بوده است؟
 در همین راستا سید رضا قزوینی غرابی در گفت‌وگو با ایسنا با اعتقاد بر این که جمال خاشقجی روزنامه‌نگار آمریکایی – سعودی که در سال 2018 توسط نیروهای سعودی در کنسولگری عربستان  در استانبول کشته شد، چهره خبرساز سال جاری میلادی است  در بیان علت این انتخاب گفت :  قتل جمال خاشقجی و حواشی آن در ماه‌های پایانی سال 2018 مورد توجه جدی رسانه‌ها و محافل خبری قرار گرفت ، چنان که در این مدت برخی از تحولات در عرصه بین‌المللی را نیز تحت تاثیر خود  قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 این کارشناس مسائل غرب آسیا  با بیان این‌که قتل جمال خاشقجی در روابط ترکیه و عربستان سعودی نیز تاثیرگذار بود و این موضوع به حدی برای ترکیه مهم بود که رییس‌جمهور  این کشور را نیز به صورت جدی این موضوع را دنبال می‌کرد ، خاطر نشان کرد : قتل جمال خاشقجی بخشی از همکاری‌های ترکیه و عربستان سعودی را نیز تحت تاثیر قرار داد.
وی  همچنین با اعتقاد  بر این‌که این قتل در روابط عربستان سعودی و آمریکا نیز تاثیرگذار بود، خاطر نشان کرد: سنای آمریکا ولیعهد عربستان یعنی محمد بن سلمان را قاتل جمال خاشقجی می‌داند و سازمان سیا نیز طبق برخی از اسناد به این موضوع اشاره کرده است. این قتل  همچنین باعث ایجاد تنش بین رییس جمهور آمریکا و  مجلس سنای  این کشور شد چنانکه سنا درخواست کرد که تحریم‌هایی علیه بن سلمان و عربستان سعودی وضع شود در حالی که ترامپ با این موضوع چندان همراه نیست .
قزوینی همچنین معتقد است که قتل جمال خاشقجی باعث در تنگنا قرارگرفتن ولیعهد عربستان سعودی از سوی جامعه بین الملل شده و او از سوی متحدانش نیز تحت فشار است.
 این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد : بحث قتل جمال خاشقجی در موضوع یمن نیز تاثیرگذار بود و باعث افزایش فشار افکار عمومی بر عربستان سعودی برای حل این موضوع و توقف جنایت هایش در این کشور  شد.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: خاشقجی چهره خبرساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۸۸۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم

ولیعهد عربستان بر مخالفت قاطع این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کرد و گفت: به مسیری که منجر به تشکیل کشور فلسطینی شود، نیاز داریم.

به گزارش تسنیم، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی تاکید کرد که این کشور تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها جهت توقف اقدامات تشدید آمیز و جلوگیری از گسترش آن به کار می‌گیرد. ولیعهد سعودی همچنین بر مخالفت قاطع این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، ولیعهد سعودی همچنین تاکید کرد که این کشور در کنار مردم فلسطین برای آنچه دستیابی به حقوق آن‌ها برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه خواند، ایستاده است.

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان همچنین بر برقراری آتش فوری در غزه تاکید کرد و گفت: به مسیری که منجر به تشکیل کشور فلسطینی شود، نیاز داریم.

وی تاکید کرد: نیازمند آتش بس فوری و دائمی در نوار غزه هستیم.

دیگر خبرها

  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی