Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، قدرت اله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین، در همایش مدیریت زلزله و سیل که با حضور دکتر سعیدی معاون رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در سالن جلسات باقرالعلوم مدیریت بحران استانداری برگزار شد بیان کرد:از ۳۳ مورد تهدید و بلایای طبیعی و غیرطبیعی در کشور، ۲۵ مورد در استان قزوین رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت:طی بررسی های کارشناسی، ۸ گسل فعال در استان شناسایی شده که شمال قزوین در این خصوص دغدغه جدی دارد و سیل، سرمازدگی، فرونشست، کولاک از جمله بلایای اتفاق افتاده در استان می باشد.
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین اظهار کرد:هزار و ۸۸۱ میلیارد تومان خسارت از سرمازدگی به باغات استان و ۱۹۰ میلیارد تومان در سیل به استان خسارت وارد شد.
مهدیخانی عنوان کرد:مشکلاتی در حوزه محیط زیستی و مواد شیمیایی در شهرستان‌ها به وجود آمده که باید پیشگیری شود و متاسفانه در نگرش سنتی منتظر اتفاق هستیم اما در دیدگاه نوین در حوزه پیشگیری و مقابله اقدام می‌شود که شامل آیتم های آموزش، ساخت و ساز اصولی، اقدامات نوین می باشد.
وی اضافه کرد:الموت شرقی و غربی، روستای اولنگ، زرآباد دچار رانش زمین بوده و در آینده نزدیک به دلیل برداشت‌های بی‌رویه از آب با فروچاله های عمیق در بوئین‌زهرا مواجه خواهیم بود.
1010/پ30/ب

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۸۸۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانور پیشگیری از آبگرفتگی احتمالی و کمک به دفع آب‌های سطحی در معابر و خیابان‌های اهواز

پس از اعلام هشدار در خصوص بارندگی و احتمال آبگرفتگی، ستاد مدیریت بحران شهرستان اهواز تشکیل جلسه داد و ادارات و دستگاه‌ها را حالت آماده باش قرار داد.

هم اکنون اکیپ‌های عملیاتی شرکت آب وفاضلاب اهواز  در کنار شهرداری اهواز برای مقابله با هرگونه آبگرفتگی در سطح شهر آمادگی لازم را دارند. پمپ‌های جمع آوری آب‌های سطحی نیز در نقاطی که احتمال آبگرفتگی وجود دارد نصب شده است.

شرکت آب و فاضلاب نیز در روز‌های اخیر ضمن اعمال مراقبت‌های بهره برداری در جهت ظرفیت سازی و بازآماد ۱۴۸ ایستگاه انتقال فاضلاب و بکارگیری ۷۰ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین، تجهیزات، حدود ۵۰۰  نیروی ماهر و عملیاتی، برای مقابله با هرگونه بحران احتمالی به منظور جمع آوری آب‌های سطحی و هدایت روان آب‌ها را در حالت آماده باش قرار داد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • رویداد صدرا در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا تا 13 اردیبهشت ادامه دارد
  • برگزاری جشنواره‌‎ گل‌محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین‌زهرا
  • رویداد بزرگ صدرا در دانشگاه آزاد بویین‌زهرا آغاز به کار کرد
  • مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت
  • مانور پیشگیری از آبگرفتگی احتمالی و کمک به دفع آب‌های سطحی در معابر و خیابان‌های اهواز
  • برگزاری جشنواره‌‎ گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین زهرا
  • افزایش آمادگی استان یزد برای آمادگی در سامانه جدید بارشی
  • انتخاب شورای شهر محمدیه به‌عنوان شورای برتر استان قزوین
  • کودکان هم در اصفهان فهمیدند شهر در خطر فرونشست است/ مسوولان هنوز نفهمیدند یا نمی‌توانند جلوی برداشت‌های بی‌رویه آب را بگیرند (فیلم)
  • رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد