Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@10:00:25 GMT

افتخارات همشهری را به عنوان تخلف فهرست کرده‌اند

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۸۸۸۲۴

افتخارات همشهری را به عنوان تخلف فهرست کرده‌اند

به گزارش خبرنگار مهر، حسین قربانزاده، مدیر مسئول و سردبیر سابق موسسه همشهری در پاسخ به گزارش تحقیق و تفحص شورای شهر از همشهری به نکات زیر اشاره کرد:

کسانی که وضعیت همشهری را بررسی کردند، اشرافی به ماهیت چندگانه موسسه همشهری و اختیارات و وظایف آن نداشته‌اند.

همشهری هیچ اقدامی نکرده، مگر مستند آن در اختیارات و وظایف مندرج در اساسنامه و قوانین و مقررات و در چارچوب رسالت کلی این رسانه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر کس که اندک اطلاعاتی از وضعیت همشهری داشته باشد می‎داند که فهرستی که در تحقیق و تفحص آمده، برخی از افتخارات موسسه همشهری در یک دهه گذشته است

البته بسیاری از آمار و ارقام این گزارش اشتباه است

موسسه همشهری از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۶ نه ریالی از عوارض مردم و بودجه شهرداری و نه از یارانه کاغذ معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد بهره‌ای برده است.

قبل از سال ۸۴ همشهری هرچه درآمد داشت، صرف هزینه‌های جاری می‌شد اما سرمایه و دارایی‌های این موسسه در یک دهه منتهی به سال ۱۳۹۵، یازده برابر شد!

این معادله را حل کنید: مجموعه‌ای که یک ریال کمک و بودجه عمومی ندارد، وقتی در همه ابعاد اعم از تنوع محصولات، راه‌اندازی سه مجموعه چاپخانه عظیم، ساختمان اصلی، حقوق پرسنل، امکانات رفاهی و ... توسعه و گسترش پیدا می‌کند و در عین حال سرمایه‌گذاری ثابتش هم یازده برابر می‌شود، نمره مدیریتش چند است؟!

شبیه همین بحران اقتصادی امسال در سال ۹۰ و ۹۱ بود و مدیریت وقت توانست به خوبی مدیریت کند و ذخیره کاغذ را به شش ماه برساند

طنز این گزارش آن است که قرارداد خرید کاغذ را در زمره قراردادهای خارج از وظایف این موسسه، فهرست کرده‌اند !

مفهوم ضرر و زیان برای یک موسسه فرهنگی متفاوت است، بخشی از مجلات زکات روزنامه بود! قضاوت جزیره‌ای و سودانگارانه صرف از مجموعه مجلات بدون توجه به رسالت این موسسه، اشتباه است و همین رویکرد اشتباه یک تی‌ان‌تی گذاشت کنار ریشه این درخت تناور و بارور و متاسفانه همه زحمات را به باد داد!

در طرح رتبه‌بندی دولت فعلی، سه سال پیاپی این روزنامه بین همه روزنامه‌ها، رتبه اول را کسب کرد و در افکارسنجی معاونت مطبوعاتی و ایسپا نیز در صدر اقبال مردمی قرار داشت.

قرارداد آگهی‌ها و توزیع همشهری، در اوج رعایت صرفه و صلاح موسسه بود و باعث شد جایگاه ممتاز این رسانه حفظ شود.

۳۴ نفر از کسانی که قرارداد موقت آنها دائمی شد، بیش از ۲۰ سال سابقه خدمت داشتند و مابقی هم حداقل بالای پنج سال سابقه داشتند. گویا برخی نسبت به ظلم به کارکنان عادت کردند که حفظ امنیت شغلی کارکنان را جرم مدیران می‌دانند !!

خاک پاشیدن به اقدامات مثبت گذشته، ضعف‌های دوره فعلی را حل نمی‌کند

ما را به سیاست‌زدگی در همشهری متهم می‌کنند در حالی که الان این رسانه، گوشت قربانی نزاع‌های درون یک جریان سیاسی شده است

رویکرد مدیریت گذشته، هرگز حذف سلایق دیگر از تحریریه‌ها نبود ولی حالا شما باید با ذره‌بین، سلیقه متفاوت پیدا کنید!

شوی تحقیق و تفحص دردی را درمان نمی‌کند ولی باشد اصلا خاشقچی را هم ما کشتیم!! ولی شما فکری به حال تن خسته این رسانه رنجور بکنید و از این وضعیت بلاتکلیفی و سوءمدیریت نجاتش دهید!

در دوره گذشته هرگز فشارهای اقتصادی به کارکنان تحمیل نمی‌شد، سود دوماهه مجمع به تاخیر نمی‌افتاد، هدایای انگیزشی حذف نمی‌شد و ...

کارنامه یک دهه همشهری را از منتقدین منصف مدیریت این دهه که اکنون در این موسسه شاغل هستند، باید پرسید!

کد خبر 4493708 مریم علی بابایی

منبع: مهر

کلیدواژه: رسانه ملی روزنامه همشهری موسسه همشهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۸۸۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۲ میلیارد ریالی یک محتکر روغن موتور در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ مظفری گفت: با گزارش گشت مشترک تعزیرات حکومتی پیرامون کشف روغن موتور از یک باب منزل مسکونی، پرونده این تخلف برای رسیدگی به شعبه چهارم تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی افزود: پرونده قاچاق روغن موتور به ارزش ۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال در شعبه چهارم بدوی تعزیرات حکومتی زنجان رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ادامه داد: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، تخلف را محرز دانست و متهم را علاوه بر ضبط کالا به پرداخت ۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ارزش کالای کشف شده محکوم کرد.

مظفری با اشاره به بازدید‌های نظارتی و مشترک تعزیرات با سایر دستگاه ها، گفت: در این بازدید‌ها ۱۵۰ تیم گشت مشترک در استان برای بازرسی اعزام شدند و در مجموع ۹۲۹ بازرسی انجام دادند.

وی افزود: در طرح ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان نیز روسای شعب سیار تعزیرات حکومتی زنجان به همراه ضابطان قضایی از ۹۲۹ واحد صنفی بازدید و ۶۸ واحد متخلف را پلمب کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ادامه داد: شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی و کم فروشی را در سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی ثبت کنند.

دیگر خبرها

  • پلمب مطب غیر مجاز مداخله گر در زمینه پوست، مو و زیبایی در قم
  • اضافه شدن دومنیکو تدسکو به فهرست گزینه‌های سرمربیگری میلان / گاتزتا
  • جریمه ۲ میلیارد ریالی یک محتکر روغن موتور در زنجان
  • طرحی از افتخارات جان سینا در WWE به مناسبت تولد او + عکس
  • عقب‌نشینی یوفا: لیست‌‌های اروپایی 26 نفره شد
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • جریمه نقدی و محرومیت برای سرمربی آلومینیوم اراک
  • کاهش فقر مطلق در ایران به روایت بانک جهانی
  • خودرو‌ها در این شرایط دچار تخلف ساکن می‌شوند
  • شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۴؛ رتبه ایران و افغانستان چند است؟