Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - به اعتقاد حاضران در ميزگرد ايرنا، براي عملکرد خوب روابط عمومي بايد زيرساخت ها فراهم باشد و مبناي انتخاب روابط عمومي شايسته سالاري و بر اساس ضابطه باشد.
روابط عمومي در هر سازمان، پل ارتباطي ميان مديريت با بخش هاي دروني و بيروني محسوب مي شود و تعريف استاندارد در انتخاب و توانمندسازي مديران روابط عمومي در سايه تلفيق دانش و تجربه، راهکار عملکرد مطلوب اين واحد راهبردي و اثرگذاري هر چه بيشتر آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش شارا، دوره کنوني عصر بمباران اطلاعات است و روابط عمومي به عنوان يک نهاد ارتباطي در دستگاه ها يکي از بخش هاي تاثيرگذار در معرفي هر مجموعه محسوب مي شود که براي عملکرد مطلوب نيازمند توانمند شدن است.
تامين زيرساخت، برگزاري دوره هاي آموزشي ضمن خدمت، تعريف وظايف کاري و پرهيز از انتصاب سليقه اي، از راهکارهاي توانمندسازي روابط عمومي ها است.
به گفته کارشناسان، فقدان ساختار خوب و قانونمند، فقدان آموزش و کمبود نيروهاي متخصص و کارآمد از چالش هاي حوزه روابط عمومي است.
به باور صاحبنظران، فقدان تعريف استاندارد و معيار براي انتخاب فرد در جايگاه روابط عمومي و فقدان تعريف روابط عمومي در مشاغل حاکميتي و نگاه سليقه اي مديران در انتخاب فرد مدير از ديگر چالش هاي حوزه روابط عمومي برشمرده مي شود.
روابط عمومي نقش مهم و کليدي در معرفي دستاوردهاي يک سازمان دارد اما هنوز اين بخش در کشور جايگاه واقعي خود را پيدا نکرده و مسوولان به اهميت جايگاه روابط عمومي پي نبرده اند.
به اعتقاد حاضران در ميزگرد ايرنا، براي عملکرد خوب روابط عمومي بايد زيرساخت ها فراهم باشد و مبناي انتخاب روابط عمومي شايسته سالاري و بر اساس ضابطه باشد.
تحصيلات صرف دانشگاهي مرتبط با روابط عمومي گره گشاي مشکلات اين حوزه نيست و براي حل چالش ها بايد شخص در کنار تحصيلات دانشگاهي، تجربه کاري داشته باشد.
خبرگزاري جمهوري اسلامي(ايرنا) استان سمنان ميزگردي با عنوان «آسيب شناسي حوزه روابط عمومي» با حضور رضا هوشمند عضو هيات مديره انجمن روابط عمومي کشور، حميدرضا خدايي راد دبير شوراي اطلاع رساني استان سمنان، مهدي عرب عامري مدرس دانشگاه و سعيده سادات قدمي کارشناس ارشد روابط عمومي برگزار کرد.
** چالش هاي ناشي از فاصله گرفتن دوره هاي علمي- اجرايي
عضو هيات مديره انجمن روابط عمومي ايران گفت: آسيب شناسي حوزه روابط عمومي بايد از جنبه نظري يا دوره دانشگاهي و هم چنين از منظر عملياتي و کار اجرايي بررسي شود.
هوشنمد افزود: چالش هاي حوزه روابط عمومي ناشي از منفک شدن و فاصله گرفتن دوره هاي علمي با کار اجرايي است.
وي ادامه داد: علم نظري، جايگاه روابط عمومي را بسيار بالا عنوان کرده و روابط عمومي را سخنگوي سازمان مي داند اما در عمل اين طور نيست.
به گفته وي، در سراسر کشور حوزه روابط عمومي به دليل نبود شناخت در حوزه نظري و عملياتي دچار مشکل است و روابط عمومي ها عملکرد مطلوبي ندارند.
هوشمند، عملکرد نامطلوب افراد گمارده شده در مسووليت روابط عمومي را از ديگر دلايل بي توجهي مسوولان به اين حوزه اثر بخش عنوان کرد و ابراز داشت: عملکرد مطلوب روابط عمومي راهکار معرفي اهميت جايگاه آن به مديران است.
وي اظهار داشت: روابط عمومي از نظر محتوايي با رسانه نزديک است و اين 2 مکمل يکديگر هستند اما بين مديران رسانه اي و روابط عمومي فاصله وجود دارد.
وي تصريح کرد: نبود تعامل مناسب بين روابط عمومي و رسانه به دليل نبود شناخت کافي مديران روابط عمومي از رسانه و عملکرد ضعيف در اطلاع رساني و کم اهميت شمردن ارزش زمان در انتشار و انعکاس خبرها از مهمترين معضل هاي حوزه روابط عمومي است.
**روابط عمومي جريان ساز باشد
عضو هيات مديره انجمن روابط عمومي ايران گفت: در عصري که فناوري، سرعت، دقت و صحت خبرها حرف اول را مي زند، برخي مديران روابط عمومي هنوز الفباي نوشتن خبر را آگاه نيستند.
هوشمند خاطر نشان کرد: مديران روابط عمومي به جاي منفعل بودن بايد جريان ساز باشند اما اکنون اگر روابط عمومي توانمند باشد تنها پاسخگو است و نگاه جريان سازي وجود ندارد.
دبير شوراي اطلاع رساني استان سمنان نيز گفت: روابط عمومي فرايندي از کار يک سازمان است که فلسفه، هدف، عملکرد و خدمات توليدي يک سازمان را به مشتري معرفي مي کند.
خدايي راد افزود: روابط عمومي، نقش مهمي در معرفي هدف سازمان به جامعه دارد و پل ارتباطي بين مردم و دستگاه اجرايي است.
** تامين زيرساخت شرط عملکرد مطلوب روابط عمومي
مدرس دانشگاه گفت: روابط عمومي، رشته و علمي است که غربي ها از زمان گذشته به صورت دانشگاهي به آن پرداختند و اکنون در کشور زيرساخت ها به منظور عملکرد مطلوب روابط عمومي فراهم نيست.
عرب عامري با بيان اين که افکار عمومي و روابط عمومي 2 عامل اثر گذار بر يکديگر هستند، افزود: مهمترين معضل حوزه روابط عمومي ها مربوط به فقدان آشنايي مديران روابط عمومي با مفهوم ارتباط است.
به گفته وي، مديران روابط عمومي مهارت، معنا و جايگاه ارتباط را درک نکردند و اگر مهارت ارتباط درک شود بسياري از چالش هاي حوزه روابط عمومي حل خواهد شد.
وي اظهار داشت: مديران روابط عمومي کمتر به کسب آموزش و تبحر لازم و اصل ايجاد ارتباط و تاثيرگذاري اهميت مي دهند و همين موضوع منشاء چالش هاي اين حوزه است.
عرب عامري خاطر نشان کرد: در عصر فعلي روابط عمومي تنها نهادي است که مي تواند اهداف سازمان را محقق کند.
مدرس دانشگاه تصريح کرد: اکنون مديران به اهميت جايگاه روابط عمومي پي نبرده اند و باور عمومي نسبت به اثر گذاري و اهميت روابط عمومي شکل نگرفته است.
** فقر آموزش مشکل روابط عمومي هاست
کارشناس ارشد روابط عمومي نيز در اين ميزگرد با بيان اين که روابط عمومي نقش مهمي در معرفي سازمان دارد، گفت: روابط عمومي، بخش بي پناه در دستگاه هاي اجرايي است.
قدمي، وجود مشکلات ساختاري، فقر آموزش و فقدان نيروهاي کارآمد و متخصص را از چالش هاي حوزه روابط عمومي عنوان کرد.
وي ادامه داد: تا زماني که ساختار خوب، قانونمند و ارزشمند براي روابط عمومي در سازمان تعريف نشود، نيروي متخصص و توانمند نمي تواند خوب عمل کند.
وي با اشاره به اين که برخي توانمندي ها اکتسابي و برخي فطري است، ابراز داشت: فرد گمارده شده در جايگاه روابط عمومي بايد ابتدايي ترين موارد ايجاد ارتباط را آگاه باشد و خجالتي و کم رو نباشد.
قدمي تصريح کرد: روابط عمومي بايد افکار عمومي را اقناع کند و مردم توقع انعکاس درست خبرها را دارند.
وي اضافه کرد: مديران روابط عمومي بحران را در آغوش مي گيرند و عملکرد خوب در چنين شرايطي موجب مطرح شدن سازمان مي شود.
وي اظهار داشت: فاصله روابط عمومي با مديران سازمان بيانگر وجود چالش در حوزه روابط عمومي است.
**جاي خالي روابط عمومي در مشاغل حاکميتي
کارشناس ارشد روابط عمومي در ادامه خاطر نشان کرد: مديران روابط عمومي در جايگاه خود بايد 2 نقش را ايفا کنند.
وي، داشتن برنامه راهبردي براي پيشبرد اهداف سازمان را يک نقش و انعکاس نظرات مخاطبان به سازمان و هدايت عصاره نظرها به سمت چشم انداز سازمان را ديگر نقش روابط عمومي عنوان کرد.
وي يادآور شد: راهکار توانمند سازي روابط عمومي، آموزش و تامين زير ساخت هاست و اکنون در کشور، روابط عمومي جايگاه خوبي ندارد.
قدمي بيان کرد: روابط عمومي در دستگاه هاي اجرايي کشور جزو مشاغل حاکميتي نيست و همين موضوع موجب دلسردي مديران روابط عمومي مي شود.
** ملاحظه هاي سياسي چالش ديگر روابط عمومي ها
دبير شوراي اطلاع رساني استان سمنان گفت: چالش حوزه روابط عمومي بايد از ديد کلان بررسي شود.
خدايي راد افزود: نظام اداري کشور بيمار است و در چنين شرايطي نمي توان انتظار داشت که بدنه دولت و دستگاه هاي اجرايي عملکرد خوب داشته باشند.
وي با بيان اين که اقتصاد کشور دستوري است، اظهار داشت: کشور از نفت به عنوان يک منبع خاص کسب درآمد مي کند و همين موضوع عامل بي رغبتي به پاسخگويي در کشور است.
خدايي راد ابراز داشت: وضعيت ساختاري دستگاه هاي اداري مطلوب نيست و در چنين شرايطي نبايد انتظار عملکرد مطلوب از روابط عمومي داشت چرا که متاثر از وضعيت فعلي است.
وي اضافه کرد: طبق اصل 44 قانون اساسي بايد بخشي از وظايف دولت برون سپاري شود اما اين قانون به صورت صحيح و کامل اجرا نشده است.
دبير شوراي اطلاع رساني استان سمنان گفت: برآيند داده ها حاکي از آن است مديران روابط عمومي در هر سازماني که با مردم سر و کار دارد و مردم توقع پاسخگويي دارند عملکرد بهتري دارند.
خدايي راد خاطر نشان کرد: روابط عمومي متاثر از سياست کاري کلان کشور است و براي بهبود وضعيت روابط عمومي بايد ديدگاه از سطح کلان تغيير کند.
وي، فقدان توجه و علاقه مديران به پاسخگويي و داشتن ملاحظه هاي سياسي و مجموعه اي از عوامل ساختاري را از جمله چالش هاي حوزه روابط عمومي در استان سمنان و در بيشتر استان هاي کشور عنوان کرد.
دبير شوراي اطلاع رساني استان سمنان گفت: روابط عمومي در کشور جايگاه واقعي خود را پيدا نکرده و در برخي دستگاه هاي اجرايي، روابط عمومي شغل جانبي محسوب مي شود.
عضو هيات مديره انجمن روابط عمومي ايران نيز گفت: معرفي سازمان در گرو تعامل و نزديکي فکري مديران دستگاه هاي اجرايي با روابط عمومي است.
هوشمند افزود: برخي مديران مجموعه هاي خصوصي و دولتي فقدان شفافيت را عامل ماندگاري مي دانند و محافظه کاري و پرهيز از حرف زدن را رويه کاري قرار داده اند.
وي تصريح کرد: مديران روابط عمومي يک بازيگر با 2 نقش هستند و بايد در آن واحد مدافع سازمان در پيشگاه مردم و هم مدافع حقوق مردم در سازمان باشد.
**روابط عمومي ها با کمبود نيروي کارشناس مواجهند
عضو هيات مديره انجمن روابط عمومي ايران گفت: 2 نقش داشتن روابط عمومي وظيفه اي سخت است و اين وظيفه سنگين همانند بازي شطرنج با خود است.
به گفته وي، اهداف سياسي مانع شکوفايي روابط عمومي مي شود و بايد شرايط به گونه اي فراهم شود تا اين جايگاه کمتر دستخوش مناسبات و اهداف سياسي قرار گيرد.
عضو هيات مديره انجمن روابط عمومي ايران گفت: تنظيم استاندارد خبرها و ويراستاري خوب اولين گام در جهت عملکرد مطلوب در حوزه روابط عمومي است.
به گفته وي، روابط عمومي با کمبود نيروي کارشناس مواجه است و حذف عنصر آموزش به عنوان رکن اساسي در روابط عمومي، اين جايگاه را با چالش روبرو کرده است.
هوشمند تصريح کرد: خبرها در کسري از ثانيه اتفاق مي افتد و ضرورت دارد مديران روابط عمومي براي عملکرد مطلوب در مواقع بحران، آموزش ديده و کاربلد باشند‌.
وي اظهار داشت: مديران روابط عمومي اکنون کاربري اطلاعات و اطلاع رساني را نمي دانند و به دليل کارکرد نامناسب و نامطلوب در جايگاه روابط عمومي، مديران دستگاه اجرايي وظيفه ديگر جدا از روابط عمومي را به آنها محول کرده و 2 شغله مي شوند.
هوشمند ابراز داشت: وظيفه سازماني روابط عمومي به راس نزديک است اما براي آن هدف تعريف نشده و همين عامل منشاء چالش ها در اين حوزه است.
به گفته وي، افراد متخصص برحسب اتفاق در مسند روابط عمومي قرار مي گيرند و معيار و استانداردي براي به کارگماردن افراد در جايگاه روابط عمومي وجود ندارد.
**تعريف استاندارد در تعيين مسوول روابط عمومي
عضو هيات مديره انجمن روابط عمومي ايران، تعريف معيار و شاخص براي انتخاب مسوول روابط عمومي را گامي در جهت بهبود وضعيت حوزه روابط عمومي و عامل مانع انتصاب با نگاه سليقه اي عنوان کرد.
وي يادآور شد: اکنون در حوزه روابط عمومي تخصص مطرح نيست و همين موضوع باعث بروز برخي مشکلات در دستگاه هاي اجرايي است.
هوشمندي بيان کرد: تحصيلات دانشگاهي در کنار تجربه اثرگذار است و مديران روابط عمومي براي موفقيت در جايگاه خود بايد علم و تجربه را در کنارهم داشته باشند.
وي خاطر نشان کرد: افراد تحصيل کرده، صاحبنظر و تجربه دانشگاهي دارند اما در عمل مهارت اجرايي ندارند و لازمه موفقيت تلفيق تجربه با دانش باشد.
**روابط عمومي دچار عارضه رابطه است
دبير شوراي اطلاع رساني استان سمنان با بيان اين که بافت جامعه دچار عارضه رابطه جايگزين ضابطه است، گفت: اين جايگزيني، منشا مشکلات و ناکارآمدي نظام اداري است و بر همين اساس روابط عمومي در کشور جايگاه خوب ندارد و ديدگاه خوب هم وجود ندارد.
خدايي راد افزود: تحصيلات مرتبط با حوزه روابط عمومي خوب است اما بايد قبول کرد تحصيلات مرتبط نمي تواند به تنهايي هنر ارتباطي و جايگاه روابط عمومي را بهبود بخشد.
به گفته وي، صرف تحصيلات دانشگاهي در حوزه ارتباط اجتماعي نمي تواند ضامن عملکرد مطلوب روابط عمومي باشد.
خدايي راد، سواد رسانه اي، ويژگي هاي شخصيتي فرد و تحصيلات دانشگاهي را از عوامل مهم موفقيت در جايگاه روابط عمومي مطرح کرد.
دبير شوراي اطلاع رساني استان سمنان گفت: 88 درصد روابط عمومي هاي استان تحصيلات غيرمرتبط دارند و غيرمرتبط بودن تحصيلات نمي تواند عامل مهم و منشا چالش هاي حوزه روابط عمومي باشد.
وي افزود: به کار گماردن فردي که تحصيلات دانشگاهي در زمينه ارتباطات اجتماعي دارد در يک سازمان که کارتخصصي انجام مي دهد نمي تواند پاسخگو باشد.
خدايي راد خاطر نشان کرد: روابط عمومي متاثر از فرهنگ يک جامعه است و هجوم مردم به شبکه هاي اجتماعي و فضاي مجازي نشان از وجود مشکل در حوزه ارتباطات و گفت و گو است.
وي ادامه داد: مديران روابط عمومي هم به واسطه تاثيرپذيري از جامعه در حوزه برقراري ارتباط ضعيف هستند.
** روابط عمومي ها نيازمند تلفيق آموزش و تجربه
مدرس دانشگاه گفت: تحصيلات مرتبط دانشگاهي در حوزه روابط عمومي لازم است ولي کافي نيست و علاقه در موفقيت مهم است.
عرب عامري افزود: در دانشگاه هاي استان سمنان رشته روابط عمومي تدريس مي شود و در حدود يک هزار نفر در مقطع کارداني و کارشناسي از دانشگاه هاي اين استان در رشته هاي مرتبط با روابط عمومي دانش آموخته شدند.
وي ادامه داد: حدود 95 درصد دانش آموختگان در رشته روابط عمومي در کارهاي غيرمرتبط با رشته تحصيلي خود مشغول به فعاليت هستند.
وي تصريح کرد: برخي روابط عمومي ها، نگرش سياسي رسانه ها را نمي شناسند و اين موضوع شايسته مدير روابط عمومي نيست.
عرب عامري خاطر نشان کرد: اکنون در برخي رسانه ها نگاه تجاري حاکم شده و رسانه حکم روابط عمومي ادارات را دارند و به جاي مدافع حقوق مردم بودن، ويتريني براي معرفي سازمان ها هستند.
به گفته وي، خبر حق اجتماعي است و نبايد خبر تبديل به تجارت شود.
مدرس دانشگاه، استفاده از ظرفيت انجمن ها و سازمان هاي مردم نهاد، استفاده از ظرفيت بخش خصوصي، مشاوره فکري، برگزاري دوره هاي حين خدمت را از راهکارهاي تقويت روابط عمومي عنوان کرد.
دانش آموخته کارشناسي ارشد رشته روابط عمومي گفت: عملکرد مطلوب در حوزه روابط عمومي ربطي به تحصيلات دانشگاهي مرتبط ندارد، چرا که اکنون بين علم دانشگاهي و درس ها و بخش هاي مربوط به فعاليت عملي فاصله وجود دارد.
** به روزنبودن دروس دانشگاهي در رشته هاي ارتباطات
دانش آموخته کارشناسي ارشد رشته روابط عمومي بيان کرد: روابط عمومي متناسب با شرايط و وضعيت امروز جامعه نيست و مباحث آموزشي قديمي و منسوخ شده است.
قدمي افزود: در کشور تنها 2 دانشگاه علامه طباطبايي و دانشگاه تهران رشته مرتبط با حوزه روابط عمومي را به صورت تخصصي و کاربردي در مقطع کارشناسي ارشد ارائه مي دهند.
به گفته وي، بيش از 30 سال است که بخش ها و منابع درس هاي تعريف شده در رشته هاي مرتبط با روابط عمومي در مقطع دانشگاهي تغيير نکرده و دروسي که تدريس مي شود کاربردي نيست و در کشور تنها دانشگاه علامه طباطبايي اقدام به به روز رساني منابع درسي در رشته مديريت رسانه متناسب با نياز جامعه کرده است.
قدمي تصريح کرد: روابط عمومي کار ترغيب و اغناي افکار عمومي را انجام نمي دهد بلکه تبليغات سياسي و هدايت افکار را بر عهده دارد که هدف اصلي آن نيست.
وي ادامه داد: براساس علم ارتباطات، روابط عمومي وظيفه ترغيب افکار عمومي به صورت فراگير را بر عهده دارد.
وي خاطر نشان کرد: روابط عمومي نبايد انتظار تمجيد داشته باشد و بايد به منظور افزايش کارايي و بهبود عملکرد از سوي خبرنگاران مورد نقد قرار بگيرد.
** چالشي به نام ارتباط دوسويه روابط عمومي با رسانه
به گفته قدمي، برقراري تعامل و ارتباط تنگاتنگ بين رسانه و روابط عمومي راهکار توليد محتواي رسانه اي، برجسته سازي و معرفي سازمان است.
دانش آموخته کارشناسي ارشد رشته روابط عمومي گفت: براي تعامل بهتر بين رسانه و روابط عمومي ضرورت دارد خبرنگاران ساماندهي شوند و مشکلات نشريات مکتوب حل شود.
مدرس دانشگاه نيز گفت: روابط عمومي بايد به رسانه با ديد همکاري نگاه کند و نگاه ابزاري و رقيب نداشته باشد.
عرب عامري افزود: روابط عمومي براي برجسته سازي اهداف و دستاوردهاي خود به رسانه نياز دارد، اما اکنون تعامل بين روابط عمومي و رسانه ضعيف است.
دبير شوراي اطلاع رساني استان سمنان گفت: روابط عمومي در تعامل با رسانه دچار مشکل است و اين مشکل ناشي از ضعف بينش است.
عضو هيات مديره انجمن روابط عمومي ايران گفت: بلدنبودن آداب معاشرت 2 حوزه رسانه و حوزه روابط عمومي را دچار چالش کرده است.
هوشمندي افزود: زماني مي توان از رسانه و روابط عمومي انتظار کارکرد مطلوب داشت که لوازم مورد نياز براي توليد محتوا در اختيارش باشد.
وي ادامه داد: رسانه و روابط عمومي به دليل مشکلات آسيب پذير هستند و براي عملکرد مطلوب اين 2 حوزه بايد در گام اول مشکلات حل شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۸۹۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری حواشی پرسپولیس-سپاهان؛ وزیر ورزش خطاب به تاج: گزارش آسیب‌شناسی را ظرف یک هفته ارائه کنید

طرفداری| وزیر ورزش و جوانان طی دستوری به رییس فدراسیون فوتبال، از او خواست ضمن بررسی اتفاقات رخ داده در برخی از ورزشگاه‌های کشور، گزارش آسیب‌‌شناسی از رخ‌دادهای اخیر را ارائه کند.

به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، در نامه کیومرث هاشمی خطاب به رییس فدراسیون فوتبال آمده است:

همانطور که مطلعید موضوع امکان حضور بانوان محترم علاقه‌مند فوتبال در ورزشگاه‌های کشور در شرایطی مورد موافقت مراجع تصمیم‌گیرنده قرار گرفت که فدراسیون فوتبال به عنوان متولی فوتبال کشور  و همچنین باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال در جهت بهبود زیرساخت‌ها، ساماندهی هر چه بهتر هواداران زن و مرد و همچنین ارتقای جو اخلاقی و فرهنگی حاکم بر استادیوم‌های فوتبال تلاش کنند که متأسفانه نه تنها شاهد بهبود شرایط فرهنگی حاکم بر ورزشگاه‌های فوتبال نیستیم، بلکه شاهد بروز و ظهور صحنه‌ها و اتفاقاتی هستیم که هرگز در شأن هواداران ایرانی نبوده و متأسفانه رفتار برخی هوادارنماها زمینه ایجاد خدشه بر منزلت و کرامت زن ایرانی را نیز فراهم نموده است که رصد و کنترل این افراد معدود وظیفه باشگاه‌هاست.

معتقدم بروز این نوع حوادث، ناشی از فقدان برنامه جامع فرهنگی برای بهبود جو حاکم بر ورزشگاه‌های فوتبال و همچنین ناشی از کم‌توجهی برخی باشگاه‌های فرهنگی ورزشی فوتبال کشور است که متأسفانه لفظ «فرهنگی» را به عاریه یدک کشیده و فاقد اهتمام لازم برای ساماندهی هواداران خود‌ هستند. بر همین اساس باید تأکید نمایم مشاهده این نوع اتفاقات که دل مردم علاقمند به ورزش‌ کشور را نیز به درد آورده، به هیچ عنوان برای مجموعه ورزش کشور قابل قبول نبوده و همانطور که بارها تأکید نموده‌ام؛ «ورزش بدون ارزش برای نظام جمهوری اسلامی ایران فاقد اعتبار است».

در همین راستا شایسته است با استفاده از ظرفیت قانونی در فدراسیون فوتبال، محرومیت خاطیان و همچنین ارسال گزارش آسیب‌شناسی با محوریت بررسی علل وقوع حوادث اینچنینی ظرف یک هفته، تدابیر لازم جهت ساماندهی دائمی هواداران با رویکرد قبول مسئولیت از سوی باشگاه‌ها پیش‌بینی شده و مراتب برنامه‌ریزی‌های عملیاتی در اسرع وقت به این وزارتخانه منعکس شود. 

بدیهی است معاونت قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، تحقق این مأموریت مهم را تا اخذ نتایج ملموس با جدیت هر چه تمامتر پیگیری خواهد کرد.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • عملکرد دستگاه‌های مسئول در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شکل مستمر رصد می‌شود
  • اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد
  • آمادگی کامل اصفهان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد
  • استان اصفهان آمادگی کامل برای برگزاری مرحله دوم انتخابات را دارد
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها
  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش؛ برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها
  • «پویش مدار امید» برگزار می شود
  • پیگیری حواشی پرسپولیس-سپاهان؛ وزیر ورزش خطاب به تاج: گزارش آسیب‌شناسی را ظرف یک هفته ارائه کنید
  • داروی مهم بیماران قلبی بالاخره توزیع شد