Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامعلی حداد عادل عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: بومی سازی در روند تحول و ارتقاء علوم انسانی دارای جایگاه قابل توجهی است و به اندازه اسلامی سازی برای ما اهمیت دارد.

وی با بیان این مطلب در آیین گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) افزود: تحول و ارتقاء علوم انسانی سابقه‌ای به اندازه اصل انقلاب فرهنگی دارد و نتیجه یک فرایند پر فراز و نشیب از اول انقلاب تا امروز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در تحول و ارتقاء علوم انسانی چهار موضوع وجود دارد که این چهار موضوع شامل اسلامی سازی، بومی سازی، روزآمدی و کارآمدی علوم انسانی است.

رئیس شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی در بخش دیگری از سخنانش ضمن گرامیداشت یاد مرحوم حجت الاسلام دکتر احمدی گفت: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها به دست کسی تاسیس شد که من با او سابقه دوستی پنجاه ساله داشتم و انصافاً مرحوم حجت الاسلام دکتر احمدی سرمایه خوبی برای نظام جمهوری اسلامی بر جای گذاشت.

وی افزود: توجه جناب آقای دکتر غلامی به سازمان سمت این پیام را دارد که که در این وزارت علوم، تحقیقات و فناوری علوم انسانی دارای اعتبار است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: مرحوم حجت الاسلام دکتر احمدی مرد غیرت و همت بود؛ بسیار نسبت به اسلام و انقلاب اسلامی متعصب و غیور بود و نسبت به کجی‌ها و انحرافات حساس بود.

تشریح روند بازنگری علوم انسانی

رئیس شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی در تشریح روند بازنگری علوم انسانی گفت: علوم انسانی اسلامی از منظر مفهومی و مبنایی حول انسانی شکل گیرد که قرآن به ما معرفی می‌کند.

وی افزود: این علوم انسانی در عین اسلامی بودن به مسائل روز جامعه نیز نظر دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ما تحقق چهار موضوع تحول و ارتقاء را در چهار موضع برنامه‌های آموزشی، استاد، دانشجو و پژوهش دنبال می‌کنیم.

حداد عادل با تشریح اقدامات انجام شده در این زمینه گفت: در شورای تحول ۱۶ رشته از رشته‌های علوم انسانی که دارای اولویت هستند را به دست استادان مشخص در هر رشته سپردیم و در حدود ۳۰۰ نفر از استادان دانشگاه‌های مختلف با اعتقاد به لزوم بازنگری در علوم انسانی گرد هم آمدند و طی جلسات منظم در ۸ سال اخیر برنامه‌های درسی فراروانی را تدوین کردند.

وی افزود: به جامعه علمی کشور اطمینان می‌دهم که در این شورا کار‌ها را سرهم بندی نمی‌کنیم واگر کسانی معتقدند کار‌ها کند است باید بگویم همیشه کار سریع خوب نیست و برنامه ریزی درسی برای دانشگاه که ملتی می‌خواهد برایش عمر صرف کند نمی‌شود زود انجام شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: شکی نیست که در گوشه و کنار افرادی هستند که اصلاً اعتقادی به تحول و نوسازی علوم انسانی ندارند و هرگونه اجتهاد و نقد مبانی علوم انسانی غربی را نمی‌پسندند.

حداد عادل گفت: کار ما فقط اسلامی سازی علوم انسانی نیست بلکه به کارآمدی، روزآمدی و بومی سازی علوم انسانی هم اهمیت می‌دهیم.

وی افزود:پیش بینی می‌کنیم در سال‌های آینده از دل کارگروه‌های شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی چند هزار عنوان کتاب درسی جدید تالیف شود و در حال حاضر ۲۶۶ عنوان کتاب در دست تالیف هستند.

به گزارش مرکزخبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وی درپایان و در تشریح روند بررسی کتب تالیف شده گفت: در این روند یک استاد از سازمان سمت در مورد محتوای کتب تالیفی نظر می‌دهد و نظر او مهم است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۸۹۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

اولین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه امروز این شورا تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز دو نفر از اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری جایزه دکتر کاظمی آشتیانی و پنج نفر از اعضای حقیقی برای عضویت در هیئت امنای بنیاد سعدی با نظر موافق اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

کد خبر 6093549 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • تصویب نقشه راه اجرایی سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • دیدگاه اساتید دانشگاه تهران درباره تحول در علوم انسانی