Web Analytics Made Easy - Statcounter


فرماندار کوثر با اشاره به اینکه استفاده از کندوهای مدرن منجر به افزایش تولید عسل می شود، اضافه کرد: در سال جاری با استفاده از کندوهای مدرن شاهد افزایش 40درصدی تولید عسل در کوثر هستیم.   به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، وحید کنعانی در بازدید از زنبورستان‌های مدرن‌سازی شده باغات گیوی اظهار کرد: آن دسته از زنبورداران شهرستان کوثر که استفاده از کندوهای مدرن را جایگزین کندوهای قدیمی (و چوبی)کرده‌اند، موفق به افزایش جمعیت زنبورها شده و به تبع آن عسل بیشتری تولید کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به گفته وی در حال حاضر 14 هزار کلنی زنبور در کوثر نگهداری‌ می‌شود که توانسته زمینه اشتغال بیش از 400 نفر را در شهرستان ایجاد کند. 
فرماندار کوثر اضافه کرد: با کندوهای مدرن می‌توان کلنی‌های زنبور را تا دمای 60 درجه زیر صفر با کمترین تلفات حفظ کرد بطوریکه تهویه مناسب هوا از زیر جعبه‌ها، ضد آب بودن، کاهش نفوذ آفات، وجود گَرده‌گیر در محل ورودی زنبورها برای جمع‌آوری گرده و بهداشتی بودن از مزیت‌های عمده استفاده از این نوع کندوها به شمار می رود.     کنعانی این شهرستان را جزو باغ‌شهرهای استان برشمرد و گفت: شهرستان کوثر ظرفیت توسعه صنعت زنبورداری را دارد بطوریکه در یک‌سال گذشته بیش از 200 تن عسل در این شهرستان تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 40 درصد رشد داشته است.     وی یادآور شد: در سال جاری توانستیم برای دومین سال در کنار برداشت عسل، ژل رویال نیز در گیوی استحصال کنیم که در صورت تولید انبوه می‌تواند بازار فروش خوبی در کشورهای همسایه پیدا کند.     به گفته فرماندار کوثر در این شهرستان زنبورداری به دلیل درآمدزا بودن طرفداران زیادی دارد بطوریکه کیفیت و مرغوبیت عسل کوثر با توجه به موقعیت آب و هوایی، وجود باغات زیاد، مراتع گسترده، گیاهان دارویی و تعدد گونه‌های گیاهی بومی و خاص منطقه  توانسته بازارهایی از استان‌های گیلان، آذربایجان شرقی، زنجان، تهران و البرز را به خود اختصاص دهد.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب آذربایجان شرقی اشتغال افزایش جمعیت صنعت عسل جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۹۰۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد صدرا به شناسایی ایده‌های فناورانه منجر می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، فاطمه عابدی مدیر فروش یک شرکت ساختمانی در حاشیه رویداد سه‌روزه «صدرا» (صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با بیان اینکه شرکت ساختمانی متبوعش بهینه‌سازی، سبک‌سازی و توسعه و ترویج استفاده از مصالح کیفی را در دستورکار خود قرار داده است، گفت: یکی از نتایج استفاده از این نوع محصولات بهینه‌سازی مصرف انرژی است.

وی با بیان اینکه تعامل و ارتباط صنعت و دانشگاه باعث ارائه محصولات فناورانه می‌شود، عنوان کرد: مجموعه ما با افتخار در این رویداد شرکت کرده تا ضمن اثرگذاری بر روی دانشجو برای دریافت مهارت فناورانه از دانشگاه نیز برای حل مشکلات خود تأثیر پذیرد.

مدیر فروش این شرکت ساختمانی با بیان اینکه رویداد صدرا می‌تواند یکی از راه‌های شناسایی ایده‌های برتر و فناورانه فارغ‌التحصیلان و دانشگاهیان باشد؛ ادامه داد: جذب افراد مستعد از همین منظر برای معرفی به بازار کار محقق می‌شود.

عابدی، خواستار برگزاری برنامه‌هایی با محور ارتباط صنعت با دانشگاه‌ها چند بار در طول سال و تمام دانشگاه‌های استان همدان شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رویداد صدرا به شناسایی ایده‌های فناورانه منجر می‌شود
  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف
  • ضرورت تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • لزوم تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • تولید کنندگان مبلمان فضای باز
  • سد کوثر گچساران پر شد
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد